zondag 21 februari 2010

Drukte bij de koffietafel....

Wat een gezellige dagen heb ik hier gehad. Vele van jullie kwamen op de thee of koffie, maar eentje bleef en sterker nog. Ze is erg gewoon nog. Jullie raden het vast al, ons Dear Janetje. Ze vond de cake ook zo geweldig lekker. Inmiddels heb ik dan ook menig blokje gemaakt(8 stuks dames), de een makkelijk en af en toe een erg moeilijke. Maar dank zij deze site http://thatquilt.blogspot.com/ (welke al vele gemaakte blokjes in beeld laten zien over hoe ze gemaakt zijn) kwam ik op die voor mij onmogelijke blokjes toch verder. Verdraaid handig overgens, maar gebruik deze alleen als ik er niet meer uitkom, wat nu twee keer is voorgekomen. Tuurlijk verwerk ik mijn krijgertjes erin en wordt het voor mij steeds leuker om lapjes voor elk blokje te zoeken. Foto's mogen pas weer later volgen, ja de 5e van de volgende maand. Maar als je goed kijkt zie je wel al wat .... hieronder.
Verder heb ik al weer wat gewerkt aan deel 1 van de pond house. Het hart en stengels zitten vast, nu mag ik stofjes voor de bloemetje, blaadjes en vogeltjes gaan uitzoeken. Joepie!
Joey bracht afgelopen week ook weer een kunstwerkje mee. De opdracht was: maak een nieuwe kaft voor Malteze Falcon, een detective vanuit ergens 18oo. De man rookte veel en hij heeft er dit van gemaakt. Herkennen jullie hem trouwens?
Het weer is overgens heerlijk. Strak blauwe luchten waarin de roofvogels druk op zoek zijn naar eten,
windstil, en temperatuur ruim boven nul. Langzaam verdijnt de sneeuw al hier en daar zodat we weer wat gras gaan zien. En Sam, die geniet met volle teugen van de sneeuw! En dankzij dit lange springtouwachtige riem van 20 meter kan hij toch wat verder van ons rennen, zonder dat hij ontsnapt is...
Vrijdagavond hadden de collega's een potluck party georganiseerd. Erg gezellig met vele lekkere hapjes die iedereen had gemaakt en meegenomen. Van een lekker pittige Chili, vers gebakken maisbrood, een Chinese kool bereid met een soort Noordzeegarnaal(alleen zat er de schel van het beestje nog aan, minder dus volgens ons, maar erg Caciumrijk werd er verteld) met rijst, gevulde champignons, cuiche loraine en een hartige ham/brocolie taart, verse fruit salade, bonensalade en lemoncakes en kleurrijke koekjes na.Kortom erg lekkere hapjes en een erg leuk feestje!
Jack gaat volgende week trouwens een weekje naar Nederland. De eerste gesprekken staan op het programma ......helpen jullie duimen?
Nikkie, Cathy en ik zijn gister nog naar de bioscoop gegaan. We werden getracteerd overgens, en de film Valentine was erg romantisch....een echte meiden film!

12 opmerkingen:

quilting Jeannet zei

Wat klinkt dat eten allemaal lekker Miranda, dat zul je hier nog missen....ik wordt nooit uitgenodigd voor een pot Luck diner....Ik heb de link van het konijnenpatroon cq pakket op mijn blog gezet. Sucses volgende week voor je man!

Groetjes, Jenanet

Anoniem zei

Mooie Dear Jane blokken heb je weer gemaakt zeg. Leuk, dat zwart/wit. En het eten op de foto's ziet er prima uit: heeft vast goed gesmaakt ^_^

Anoniem zei

Wow je hebt het ermaar druk mee,wel gezelig,wat een prachtfoto`s van de roofvogel en Max,geweldig en wat er gebaaken is,ziet er jammie uit,fijn dat de sneeuw weer verdwijnt,hier regent het en ik hoop zo dat het gauw voorjaar word,ben de winter zat en wil in de tuintjes rommelen,ik wens je een fijne zondagavond,lieve groet Joke.

Yvonne aka sommeke zei

Humphrey Bogart? Als ik mis ben, niet slaan Joey!
Uûûûrgh, ongepelde garnalen.
Ik zit hier met 2 duimen in de lucht te duimen voor Jack!

ria vogelzang zei

Mooie DJ-blokjes, Pond House applicatie, lieve sneeuwfoto's, schattige dieren, en heerlijk eten!!
Je maakt ons wel erg lekker, Miranda!
Geniet van alles, zou ik zeggen!
En kijk je even op mijn blog; je hebt een Sunshine-Award gekregen!
Liefs, Ria.

Annelies zei

Sjaan blijft wel over die oceaan heen vliegen hoor. Ook bij mij is ze aan de slag !

Guusje, zei

Wat een mooie blokjes heb je gemaakt je gaat wel erg snel, geweldig en wat leuk dat je aan Pond House bent begonnen het is een prachtige quilt. De hapjes en baksels zien er erg lekker uit. Ik denk dat ik ook maar op bezoek kom om even te proeven.

WilmaKuin zei

Mooie Sjaantje blokjes!! Je eerste deel van pond house is erg mooi... staat op mijn veel te lange wishlist...

Berna zei

Mooie blokjes, een gezellig feestje zo te horen. De hapjes zien er lekker uit. Ik wens je man heel veel succes met zijn gesprekken en we zullen duimen.

Petra zei

De quiche ziet er goed uit!
Was vrijdag al begonnen met duimen voor jullie. Een mens kan namelijk maar niet te veel duimen toch ? ;-)

betty prins zei

hoi Miranda, ben een beetje laat maat zie nu toch je mooie hart met daaronder een leuk stel blokjes. Ik heb het flink druk met verjaardagen gehad en nu de kleintjes voor 8!!!dagen, maar heb toch al een paar blokjes gemaakt!
Tot de 5e en ik zal duimen voor je, dat alles maar goed mag gaan met de sollicitatie's

Natasja Valentijn zei

Die hapjes zagen er lekker uit zeg! Het water loopt me in de mond....