zaterdag 7 juni 2008

Wat een hitte

Sinds begin deze week is de gevoelstemperatuur drastisch veranderd. De luchtvochtigheid is toegenomen en met temperaturen van 28 graden en hoger, voelt het aan of je in een badkamer komt, waar 10 personen hebben staan douchen, zonder gelucht te hebben. Kortom, niet uit te houden voor langer dan een half uur. Zo was het gisteravond om 12 uur nog 30 graden en erg vochtig. De airco draait overuren en dit al zo vroeg in het seizoen. Want normaal wordt dit soort weer verwacht in augustus. Wat er dus gebeurt, dat iedereen vroeg in de ochtend hun gras maait en je om 9 uur al volop in het zweet baadt. Voor de rest van de dag zit dan iedereen weer binnen, want je verbrand levend buiten. En Jack en Joey wilden nog wel gaan fietsen.......niet dus.

Vandaag heb ik mijn 'quilt de quilt'-klas gevolgd. Ik kreeg les van Kevin, een man die al jaren quilt en toch rond mijn leeftijd zit en dit voor zijn beroep doet. Hij maakt vele grote patchworks tot quilten. De les van van vandaag was free-motion quilting en ik moet zeggen veel meer passend in mijn straatje dan het quilten volgens de klassieke manier van quilten. Dit geeft de lap ineens veel meer diepte en uitstraling. We kregen zelfs een glaasje wijn om makkelijker in de freen motion te komen.
Inmiddels een vierde van de quilt gequilt en dus zal ik er nog wel vele uren mee zoet zijn voordat het klaar is. Vervolgens moet er nog een band en een label om, en zou het klaar moeten zijn. Jack was vandaag dus de oppas voor de kinderen. Die hebben hun kamer opgeruimd en dus kunnen ze lekker spelen op de eerste dag van de vakantie. Joey gaat naar Michael en als mijn les afgelopen is, gaan we met zijn allen BBQ-en bij Paul en Cathy. Het wordt een gezellig avondje, al dreigt het onweer, waardoor alles naar binnen moest worden verplaatst, roet in het eten te gooien. Maar het blijft gelukkig droog.

Gisteren was het de kinderen hun laatste schooldag, okee ochtend. Terwijl ik Anya naar het vliegveld vanRoanoke brengt, puffen we het af. Water gaat deze dagen overal mee naar toe. Ik zet haar af, neem afscheid en ga snel terug, omdat Nikkie ter ere van de laatste schooldag, uitgezwaaid wordt op school door ouders, leerlingen en leerkrachten. Gelukkig ben ik ruim op tijd terug, zodat ook ik het zie gebeuren. Gek weer dat er weer al een schooljaar op zit. Volgend schooljaar gaat ze naar de Middle school.
Daarna rijden we samen huiswaarts en Joey komt even later op zijn fiets aan. Hij is de laatste 2 dagen op de fiets gegaan en is een bezienswaardigheid op school. Zeker met in hun ogen een zeer stoere fietshelm, helemaal uit Europa......
Eenmaal thuis gaat Joey zit lekker te kletsen via Hyves en MSN. Eindelijk weer rechtstreeks contact met zijn vrienden. Nikkie wordt uitgenodigd bij Shannon en de meiden hebben ook een leuke middag. 's Avonds gaan we het schooljaar afsluiten, samen met Jack en Paul die rechtstreeks vanuit het werk komen, bij Friday's (een restaurant waar de kinderen de ribs erg lekker vinden) samen met de Bristows.

3 opmerkingen:

Margo zei

Ook bij ons in het 'hoge Noorden', New York state, is het bloedheet en humid. Niet echt mijn favoriete combinatie, 34°C nu... en geen kip op straat. Bij ons duurt school nog tot 25 juni, wat snel dat het bij jullie al afgelopen is.

Groetjes, Margo.

Anoniem zei

En is je quilt mooi geworden?

Kus van je zus

kastelke zei

Je gaat er nogal op met het quilten! Volgens mij zijn jouw dagen langer dan 24 uur...

Onze plannen zijn gewijzigd: we vonden dat we na al de ellende toch wel wat meer verdienden dan een weekje Italie met de auto, dus we annuleerden en boekten 2 weken British Colombia (Canada) en Washington State. Geen mozaiekjes dus. Vooral heel veel natuur.