woensdag 5 augustus 2009

Nederland deel1

Wie had dat ooit gedacht.....dat ik nog echt toeristje zou spelen in eigen land! En wat viel mij nu het meest op na 2 jaar weg te zijn uit Nederland en niet te vergeten te wonen in een heuvel/bergachtig landschap. Juist, de fietsen!





Of het nu gewone, tendums (geen idee of ik het nu goed schrijf) of de toektoeks (weer zo een) bijzonder was het weer wel....

Want onze kids wilden eigenlijk (lees eindelijk) Amsterdam wel eens bezoeken en met name het Anne Frankhuis. Want dat leeft hier behoorlijk. En dus waren we daar al om 9 uur 's morgens en stonden toen al gelijk in de rij(een kwartiertje). Erg indrukwekkend, zeker om haar dagboek daar gewoon te zien liggen. Je kan je wel wat verplaatsen, maar begrijp dat het zeker geen makkelijke tijd geweest moet zijn voor alle onderduikers en hun helpers.


Na dit onderwerp wandelden we richting de Wallen en komen voorbij een koffieshop en ruiken de penatrante geuren al. Hmmm, ik kan niet zeggen dat ik deze gemist heb. Maar dat terzijde hoor. Ieder zijn meug. Ondertussen rijdt er een speciale bus voorbij die ons doet denken aan Londen en Barcelona. Juist de Sightseeing bus. Maar die neme wij niet, want we genieten veels te veel van te wandelen door de stad over stoepen en steegjes.

En niet te vergeten te loeren in de winkels, want de soevenierswinkels trekken nu wel onze aandacht. Daar liepen we vroeger(ahum 2 jaar terug) toch echt met een boog omheen.


En vinden de Mac winkel nu maar zuinigjes, na deze in Washington DC te hebben bezocht. Maar beseffen wel dat zoiets hier niet echt zou gaan, daar wij Nederlanders toch beter met de ruimte kunnen schipperen dan de Amerikanen. Wordt vervolgt....

8 opmerkingen:

Anoniem zei

Weer eens wat anders he, tourist spelen in Nedeland. je zult de dingen vast wel met heel andere ogen bekijken !!

Maar het is jullie goed bevallen dacht ik !!

Groetjes Thea

greet's foto's zei

hallo luitjes.
jullie zijn er weer he ,he, wat was het stil hier,alles was weg.
maar je heb het naar je zin gehad, en dat is het belangrijkste.
en nu nog een beetje bijkomen van de vliegreis,en de was of niet?
trouwens de luchtballon is besteld hoor, zet de thee maar klaar,hij moet wel de goeie richting varen, ik neem wel een tompoes mee.
ook nog een paar reserve benen,moet natuurlijk veel bekijken

geniet nog maar lekker na van je reis, liefs van oma nijn

en ik droom verder.

Bibi zei

Bleeeh die vieze lucht van marihuana, heb het altijd vies gevonden en ook het effect ervan ligt mij helemaal niet.
Ik vermoed dat ik Amsterdam als toerist beter kan hebben dan als bewoner, grappig om jouw toeristische kijk te zien:-).
De laatste keer dat ik er was stond ik trouwens ook in eens in souvenirwinkels. Voor souvenirs voor mezelf hahaha!

De Ruijsbroekjes zei

Nou wat leuk dat je even langs kwam op m'n blog ! Van harte geluk gewenst met je 1 jarig bewonerschap van de USA. Moet geweldig zijn ! En kan me voorstellen dat het kikkerlandje een plek in je hart blijft houden ;-)

Leuk ik kom gauw nog eens langs, enne ik zal het recept even op m'n blog plaatsen.

Groetjes, Elise

Anoniem zei

het is "tandem"...

Annelies zei

Wat leuk dat jullie als echte toeristen Amsterdam bekeken hebben !

Natasja Valentijn zei

Zo te zien hebben jullie het prima naar je zin. Een beetje de toerist uithangen ;-)...je hebt nog maar gelijk!

greet's foto's zei

heerlijk dat je weer terug bent.
jullie hebben het fijn gehad he,maar dat moet ook,geen heimwee?
Zo, ik kom zo spoedig mogelijk met mijn luchtballon jou kant op,licht eraan hoe de wind waaid.
zet de thee maar vast klaar,ik breng een tompouche mee.
liefs van oma nijn