dinsdag 11 augustus 2009

Tropische temperaturen

Het is hier heet, echt heet! Inmiddels is het de tweede dag dat de temperatuur zo oploopt. Wel tot bijna 40 graden. Wat overgens in de schaduw dik 32 graden is......En met de visite op komst betekend dat dan dat ik 's morgens tegen 7 uur een poging wederom maak om de gewone huishoudelijke klusjes te doen. Tegen twaalven is het al niet meer vol te houden. Mijn benen voelen loodzwaar aan. Iets waar ik normaal geen last van heb. En dus na de boterham ga ik dus even plat......pfffffffffff. Zelfs onze Sam die zo ongeveer elke stap die ik zet volg hoor ik steeds zwaarder neer ploffen. En de kids hebben gelukkig ook hun deel (kamers opruimen/poetsen en stofzuigen) gedaan. Dus kunnen we relaxen in de namiddag. Nee geen zwembad nu, mij veel te heet, want met onze blanke huid met sproeten lijkt het mij lekkerder om in de namiddag te gaan plonzen. En wie weet quilt ik zo nog wat aan mij rode Wishlap. Inmiddels ben ik (na zeker een maand er niks meer aan te hebben gedaan) er weer aan begonnen. Wel zo lekker dat ik aan de randen bezig ben en daar hij op tafel ligt, heb ik geen last van de warmte van de lap. En de kerstsokken..........nee, nog niets aan gedaan. Vrees dat ik ze gewoon zal opsturen rond de feestdagen(of meegeven aan opa Piet wellicht, die hoopt in het najaar nog een reisje te komen maken).
En afgelopen weekeinde hebben we de school inkopen gedaan. Want alle schoolbenodigdheden waren afgelopen weekeinde belastingvrij. Dus na weer de lijst weg gewerkt te hebben(wisten jullie trouwens dat de klasseleraar per kind hier een hele waslijst spulletjes vraagt)en een uur later kwamen we bij de kassa. Na afgerekend te hebben had ik nu niet echt het idee dat ik veel minder dan vorig jaar besteed had. Kan ook wel kloppen. Want de belasting op schoolspullen is hier 5%. Vandaar dus.....maar op $100,- schold het me toch weer $5,-. Kan ik weer wel een lapje voor kopen....

En heb ik jullie al verteld dat nu dochterlief aan het beugelen is? Vorige week was het dan zover. En wat blijkt nu....dat ze nu nog eens 4 gezonde grote mensentanden mag laten trekken. Want er is echt geen plaats, tenzij we willen dat der tanden helemaal naar voor komen te staan. Ze kunnen dan op een rijtje staan maar ja, ondertussen met je kiezen op elkaar je tong ook nog eens kunnen uitsteken lijkt me nu ook niet zo een succes. En ondanks de pijn die ze gehad heeft afgelopen week is het kind er helemaal blij mee.

Ook Jack had dit keer goed nieuws te vertellen. Het ziet er na uit dat ze binnenkort op het bedrijf eindelijk weer 4 mensen mogen gaan aannemen, daar de bestellingen uit de auto-industrie hier flink oplopen. Zal Amerika dan toch uit de recessie aan het komen zijn?

Ondanks de hitte(en de hoge luchtvochtigheid) zie ik hier de laatste 2 dagen me daar grote paddestoelen staan. Het lijken wel uit de kluiten gegroeide bospaddestoelen en champignons. De laatste staan trouwens in een halve cirkel/ heksenkring. Formaat stuisvogel-ei en groter. Heel bijzonder..... En boven in onze straat. Sam is er trouwens bang van, want op 30 cm afstand heeft hij het wel bekeken.

5 opmerkingen:

Yvonne aka sommeke zei

Boeh, sterkte met die hitte Miranda. Ik krijg een opvlieger van 't lezen alleen al :-(

Petra zei

Ook hier bloedje heet. Je schroeit zo wat weg. Al worden er voor vandaag betere temperaturen voorspelt.
Goed dat er weer aangenomen wordt! Lijkt mij een zeer goed teken!

Annelies zei

Veel sterkte met de warmte !

Bibi zei

Nog vier tanden eruit? Jeetje, goed dat ze er niet vanaf ziet want tanden die naar voren staan is ook geen pretje denk ik.

Nouk zei

Oh jeeh.. Als die temperaturen maar een beetje dalen als wij er zijn :P anders is het alleen maar hangen denk ik.

Ik kijk er wel naar uit! maar het vliegen blijf ik toch spannend vinden!