donderdag 4 maart 2010

De 5e van de maand....


betekent weer het showen van de Dear Jane lapjes. Ik ga lekker vooruit. Moet ook zeggen dat ik deze manier veel relaxter vindt gaan dan een rij per maand! En wat een stimulans om die gekregen zwartjes erin te verwerken. Zo zitten er lapjes in van Shirley(Zipje en Zopje)
Maar ach zeg, dat viel niet mee om die mini lapjes in het middelste vierkant recht te krijgen. Het witte vierkant meet slechts 5 bij 5 cm! Na een paar opnieuw geprobeerde rechte lijnen hield ik het voor gezien... en denk maar dat het nu de charme is van het echte handwerk!
Deze hieronder zijn gemaakt van de zwarte "Betty" lapjes
en deze hierboven was me trouwens niet gelukt zonder die aanwijzingen van "that quilt"

en bij hieronder heb ik wat speciale lijm gebruikt die weer weggewassen wordt. Da's me toch handig zo nu en dan!
en die van hieronder is een bolleke en blommekes van Katrien.

Enne enkel van de witte lapjes waren van Monique!

Maar denk nu niet dat ik zelf geen lapjes meer voor heb. Nee, deze bijvoorbeeld is gemaakt uit 4 verschillende lapjes. Zelfs grijs is erin verwerkt, omdat het middelste lapje ook al grijze strepen vertoonde...En ook hier zijn de kleinste witte lapjes niet groter dan 1/2 bij 1 cm.....en ben dan ook behoorlijk trots op mezelf dat het er zo mooi is uit gekomen!

Deze laatste heet trouwens Jane's tranen...., zie je ook hier en daar het woordje sniff op het lapje staan. Puur toeval, hahaha! Kortom 10 stuks deze maand. En hoeveel ik er nu nog moet maken vraag je je af? Nog 10 rijen, waarvan er 3 rijen buitenkant zijn. Dus 10 keer 13 plus 3 hoeken is 133 stuks. Ben voorlopig dus nog onder de pannen met deze quilt.

Wil je kijken bij andere Dear Jane maaksters? Hieronder komt een lijstje:

http://www.prinsart.web-log.nl/

http://quiltendewilma.web-log.nl/mijn hobbyblog/

http://petraprins.web-log.nl/mijn_weblog/

http://watiserloos.blogspot.com/

http://connysquilts.blogspot.com/

http://christinespoppenhuis.web-log.nl/

http://www.kijkdaaris.web-log.nl/

http://quiltdjoojs.web-log.nl/

http://guusjes.blogspot.com/

En dan is er ook nog zij

http://quiltsandsiggies.web-log.nl/quilts_and_siggies/

Zij maakt hem ook, al doet ze niet mee met de 5e van de maand

26 opmerkingen:

gerda zei

Wat zijn ze mooi!!!! en zo lekker veel..
fijne dag

ria vogelzang zei

Wat geweldig mooie blokjes, Miranda!! En de charme van handwerk is vooral genieten en een paar scheve stukjes!!
(vind ik.... 8))...)
Wat leuk dat er net "sniff" staat op het blokje met Jane's tranen...... Dat is nu weer zo'n bijzondere bijkomstigheid van deze quilt! Ik vind het echt super om te doen.... en zo het lijkt doen we het nog jaren......... ;0))
Geniet ze!
p.s. Heb je al wat gehoord over een eventuele baan voor DH?

conny ten berge zei

Zó, jij gaat als een speer zeg! Ik ben al blij met m'n blokje per maand......

Cindy at her Country Home zei

Pffff Miran..., moest even een paar posten bij je inhalen maar wat heb jij veel werkjes verzet zeg! En zo lééuuuk. Ik zou graag in dat huisje van "Pond house" willen wonen, wou dat er in het echt ook een harten deur bestond hahahah...! Allemaal weer heel leuk om te zien en te lezen, lenteliefs van Cin x

My name is Riet zei

Die zien er allemaal fantastisch uit Miranda.NOg een hoop te gaan maar dat lukt je beslist

Hennie zei

Mooie blokjes ja die ene een beetje scheef in het midden handwerk hé ! ! ! tien stuks veel hoor ik dacht dat ik er aardig wat gemaakt had ha, ha, ha.
Fijn weekend Hennie.

Hester zei

Hallo Miranda, Wat een mooie blokken heb je weer gemaakt. Die waar voor je 4 stoffen hebt gebruikt , nog daar heb ik me deze week ook op gestort wat een #$^&%& ding. Het heeft me 3 avonden gekost. En dan nog scheef. Maar ja, hier zeggen ze dan het is handwerk dat moet je wel kunnen zien. Veel succes de komende maand met je Dear Jane blokken. Ik zal ook snel een lijst maken van Dear janers.

conny's quilts en creaties zei

Wat een mooie oogst deze maand! Iedereen is al zo snel , ik zal dadelijk gauw mijn update maken. Bij een blokje als je bovenste kun je ook overwegen om met de 1/4 inch biais band maken strookjes te maken en die te appliceren ipv zulke kleine vierkantjes te maken, paperpiecing wil soms ook wel. Dat is in elk geval waar ik vaak voor kies als die stukjes zo klein zijn! Jane's tranen vind ik echt heel mooi met die tekst eronder.

Yvonne aka sommeke zei

Oei oei, al dat gefriemel met die inemiene lapjes. De gekregen lapjes zijn wel een stimulans hé! Zwart/witte Jane, het totaal plaatje gaat verrassend mooi zijn!
Goe weekend Miranda!

christine zei

hallo

wat een produktie deze maand . lekker relax zo he ik vindt het enig om mee tedoen aan zo,n V Bee het stimuleerd enorm! je blokken zien er weer geweldig uit ! leuk in het zwart wit weer eens wat anders .

christine

Petra zei

Is wel helemaal jou vind ik de zwart-witte. Hij wordt mooi, ondanks de tears ;-)
Fijn te horen dat de gesprekken lekker liepen.

betty prins zei

Hoi hardwerkend quiltster!!
Wat een productie, 10 stuks, niet te weinig. Leuk dat je de gekregen stofjes erin verwerkt hebt, zo wordt het een echte 'Holland/America' quilt. Dat eerste blok, was bij mij ook een gedoe. Kreeg die witte baantjes ook niet gelijk, maar het is handwerk!!!, dus laat ik het ook zo!

Anoniem zei

Ik blijf dit een mooie en aparte kleurcombinatie vinden voor deze mooie quilt. En wat een gepriegel zeg, met die kleine stukjes in sommige blokken. Ik wil 'm misschien ook ooit nog eens maken, maar dan mag ik voorlopig eerst nog wel even meer oefenen. Succes ermee, en een fijn weekend.

Tink zei

Miranda, ik lees je blog al een hele tijd en lef enorm met jullie mee. Ik bewonder je creatviteit enorm en ik vroe me af of je mij een plezier zou willen doen om het blog van mijn Franse vriendin die quilts voor Leukemia maakt zou willen lezen. In haar laatste blog vraagt ze hulp voor weer een andere quilt vriendin in NY voor een ander speciaal project waar ze hulp voor nodig hebben. Zou je willen kijken of jij of/en andere quilt vriendinnen iets hebt om ze te helpen? Enorm bedankt alvast!

Tink zei

Vergeet de link meetesturen sorry!

http://quilts4leukaemia.blogspot.com/2010/03/block-gathering.html

Chris zei

Nou joh, wat veel blokjes! Zo schiet je wel op. Apart dat je zo met zwart en wit werkt, dat zie je niet veel bij deze quilt. Heel mooi.
Hoe is het met je man hier in Nederland? Zijn er al wat vorderingen?

WilmaKuin zei

Wat een mooi gezicht!! Mooi in wit met zwart. Het is lekker werken zo hé??!!

Mascha zei

Wat heb je er al veel!! Wel leuk in Zwart en Wit.
Groetjes Mascha

Guusje, zei

Je gaat als een speer wat heb je er veel gemaakt en ja soms is het een heel gepriegel maar dan is het wel weer erg mooi om ze af te hebben. De weblog That Quilt is een uitkomst daar kun je idd lekker veel terugvinden.

katrien zei

Wat heb je er weer vele mooie blokjes bij.

Berna zei

Prachtige blokjes!

Francien zei

Zo Miranda...wat een kunstwerkjes en wat zijn ze micro!!...kan me voorstellen dat het laatste lapje "tranen van Jane"heet...om te vertwijfelen soms en ook zij zal best een traantje weggepinkt hebben al was het maar van het vingers prikken...knap gedaan hoor!!
groetjes Francien.

Anoniem zei

schitterend je blokken.
Komt mannetje thuis vandaag!hoop dat hij succes heeft gehad en met goed nieuws thuis is gekomen.
Groetjes Joke

Annelies zei

Prachtige blokjes Miranda en heel speciaal dat tranenblokje.

Joyce zei

Miranda wat heb je een berg werk verzet!!! En wat leuk de "Sniff & Tears!!
:0))

Sandra zei

Mooi dat zwart/wit!! Ik liep een beetje achter met lezen, vandaar de late reactie...