dinsdag 7 april 2009

En weer is het koud......
















Hoe is het toch mogelijk ! Na zo een zomers weekeinde voor ons gevoel, we liepen allemaal al in de korte broek en shirtjes en slippers, vervalt het weer wederom terug in winterweer. Het is koud, het vriest 's nachts en zag zelfs 3x sneeuw vallen, die waarschijnlijk opgelost was voordat die de grond raakte, maar toch. Hup dus weer in de dikke truien en vesten & winterlaarzen. En ik heb zelfs kerstballen opgehangen vandaag......en zag engelen vliegen......ja, in de borduursels,hihihi. Ook de paashaas ontwaakt en het ondeugend poezenbeest komt spelen. En de baby-musjes hebben duidelijk niet voor niets hier al een wintermuts op. Ik ben er dan niet voor niets
helemaal verliefd op......zo schattig zijn ze aan het worden. Je zou ze toch zo inlijsten. Hier en daar moet er nog wat gevuld worden, maar dat doe ik dus met acrylverf , die ik nog heb van mijn keramiek schilderen. Daarin doe ik een zelfde hoeveelheid Textiel medium(van Folk Art) . Dit roer je dan weer tot een geheel en zo schilder of vul ik zo de gaatjes. Het is maar hoe je het noemen wilt. En om het "vast" te zetten even de strijkbout erover. Deze laatste zorgt ervoor als je het mocht wassen, dat het zou blijven zitten. Ik heb dit nooit eerder gedaan, dus weet ook niet of het daadwerkelijk zo is.......spannend dus. Mocht iemand het wel al gedaan hebben...een reatie mag altijd hoor. Hoest, hoest , blaf , blaf, sorry dat was ikke weer.
Eigenlijk is het geen wonder dat ik weer terug ga blaffen en piepen. En het was net al een heel stuk verbeterd. Maar ja, wat doen we eraan, behalve klagen, niks dus. Jawel, puffen dus met de medicijnen! Dus ga ik maar weer wat zitten stitchen en wandel maar weer een beetje in de straat met ons meneertje. Maak eindelijk wat foto's van de blauwe druifjes die toch nog bloeien ondanks dat ze al in augustus met hun loof begonnen. De viooltjes die net zo lief bloeiden zijn inmiddels weer weggevreten door konijnen, herten en de andere beestjes die dat blijkbaar allemaal heerlijk vinden. Het tuinieren is duidelijk anders dan in Nederland. Hier in deze wijk zijn schuttingen dus uit den boze, mits je een zwembad heb, dan MOET daar een hek omheen. Dit i.v.m. eventuele verdrinking van onverwachtte buurtkindertjes en zo, want dan kunnen ze je niet aanklagen n.l.. Maar voor een hond mag het ook nog wel, achter het huis wel te verstaan. En liefst niet te dicht en hoog. En dit allemaal voor de wildlife.......is ook weer wat voor
te zeggen natuurlijk.
En leerden we ons beesie zodat hij straks de familie komt logeren toch een pootje kan geven. Nu vindt hij het al zo leuk dat hij nu overal zijn poot voor opsteekt. Lachwekkend zeggen we al dat hij echt een Amerikaan is.....high five men... En heb bloemetjes gekocht alvast voor de pasen. Dit jaar heb ik nog geen boeket tulpen ontdekt in de omgeving, wel 3 tot 5 bollen in een potje en dat voor $20,-. Vrees dat er dus weinig gezellige paas bloemstukken gemaakt gaan worden. Wel zag ik trouwens een paarsig krulhazelaar. Een paastak in mijn ogen, maar dan in pot. Helemaal blij ga ik kijken en wil hem al inladen, tot ik zie dat hij in de $50 ,- moest kosten. Ja, ben niet gek hoor, dan maar geen paastak/boompje in de tuin. En steeds nog schrik ik van de prijzen die ze toch vragen voor een miezerig bosje of enkele bloem. Je zou er bijna zelf een bloemenzaak voor willen gaan openen. En dan maar hopen dat de prijzen wat gunstiger zijn..

7 opmerkingen:

wilma zei

Hoi Miranda!! Jemig wat zijn de bloemen duur bij jullie!! Vreselijk!! Zo jammer want het staat zo gezellig altijd.
Na een zonnig weekend zal de kou wel erg tegenvallen.
Je stitchery's zijn om te smullen!!!!

Dikke kus uit Arnhem...

Conny zei

Om je een beetje te troosten: hier is het weer al niet veel beter dan bij jullie hoor. Eerst maken ze je blij met een weekje prachtig weer en vervolgens regent en waait het weer dagen achter elkaar. Bah!
Wat ziet het beestje er nog steeds schattig uit, hij groeit wel lekker hè.
Alvast fijne paasdagen met hopelijk wat zonneschijn...
knuffels Conny

ada zei

Het weer is hier ook om te huilen, beloofde de weermeneer van de tv gisterenavond dat het misschien dan wel een beetje kon(mot)regenen, maar....het zou niet koud worden! Nou, ik kan je verzekeren, het voelt heel anders, koud dus. Prachtige stitcheries en dat hondje van je, ondeugend en ozo leuk! De foto van dat hij een pootje geeft: geweldig! Jammer dat de bloemen onbetaalbaar zijn.

Hester zei

Hoi Miranda, ik kom ook al regelmatig bij jou lezen. Maar het is zo gevaarlijk bij je, dit balletjes hé. Als je er één keer mee begint. En wat het weer betreft, he is hier koud, nat en er is veel wind, Maar wat denk je lekker bij de verwarming en dan quilten. Warme choco, met een paas eitje.

Shirley zei

allereerst dikke complimenten over de stitcheries, je zou voor veel minder vallen, deze zijn gewoon beeldig! En wat een leuk idee om de lege gaten op te vullen met verf, ben heel benieuwd naar het resultaat. aaah wat zonde dat de bloemen en planten zo schreeuwend duur zijn, hier staan de bermen bij het Gertrudis vol met narcissen, een gele zee, zo mooi.

Barnyard Country Gifts zei

Op het moment dat ik dit berichtje naar je schrijf, schijnt hier het zonnetje.
Ik heb met bewondering je stitcheries bekeken, zo vrolijk. Moet meteen denken dat ik meedoe met een country kalender BOM. Ik loop maar een heel klein beetje achter (3 maanden).
Die harten waren weer zo'n impulsaankoop voor mijn winkeltje, maar kon ze echt niet laten liggen.
Ik wens jou en je gezin hele fijne paasdagen.
Lieve groet, Annemieke

t brocante sfeertje zei

Nou het weer bij jullie komt aardig overeen met hier hoor mijn honden waren zo nat,vies,vuil,modderig kan er even niet meer woorden voor verzinnen maar vooral Fleur wat en nat geregend en daarna lekker als n kroket gepanneerd!Heb al tig keer de stofzuiger er door gehaald en 2 x gedweild maar vind nog steeds zand.Morgen is t weer 22 graden geen touw aan vast te knopen!Geweldig dat t pupje nu al high five doet.Wij hebben t gedoe met bekers en balletjes opgegeven en de kids proberen nu pootje...pootje maar niks hoor heb n stel dommerds maar wel heel lief!Geen idee of jullie aan pasen vieren doen maar zo ja wens ik jullie zonnige vrolijke paasdagen toe.Ingrid