vrijdag 9 oktober 2009

Ontmoeting met blogvriendin Petra uit NC




Behoorlijk onverwacht las ik (tussen de racties op mijn blog) gisteravond een berichtje dat Petra uit NC een weekeindje deze kant op zouden komen om te toeren door de bergen van de Blue Ridge Parkway . Die kans liet ik me niet ontgaan en nodigde ze uit om gezellig op de koffie te vragen. Waarop ze vanmorgen reageerde met geen idee wanneer ze in de buurt waren, maar ook hun leek dat een leuk plan. En dus tegen half vijf kregen we al een telefoontje, dat ze tegen zeven er zouden zijn als dat goed was. Ze hadden net hun hotel in Roanoke bezocht en of het uitkwam.... Yes, gezellie.....dan maar Joey iets eerder van tumbeling ophalen en Jack van zijn werk. Eten van de Buop de terugweg meepikken en bij thuiskomst bleken ze net binnen te zijn. Nou da's best wel even vreemd om elkaar in eens in levende lijve te zien. Zo waren ze groter dan ik dacht. Ook hun hondjes waren erbij, van die echte lievertjes.
Maar al gauw waren we aan de klets en wandelden we met de doggies de straat op naar boven. Het leek alsof we elkaar al jaren kenden. Tuurlijk doen we dat ook en delen we de laatste twee jaar lief en leed via onze blogjes. En hebben we gezamelijk onze gezamelijke ervaring van het in Amerika te wonen. Ook moest onze Sam toch wel even wennen aan in eens niet een maar twee vreemde hondjes in de tuin. En dat die ook nog eens komen ruiken en snuffelen en likken. Want eerlijk is eerlijk, Amerikanen laten hun honden niet zo makkelijk in de buurt van andere honden komen....daar waren Petra, Ron en wij het helemaal over eens. De avond vloog voorbij en al gauw was het weer tijd voor hun om richting Roanoke te gaan. In ieder geval zullen onze boefjes heerlijk slapen van al dat gespeel. En een vervolg gaat er zeker komen Petra en Ron.......niet op zijn Amerikaans, maar gewoon op zijn Nederlands.


Hopelijk hebben de weermannen de voorspelling fout, want morgen zal het een stuk kouder gaan worden en gaan regenen.....en dat terwijl we nu nog met dik 20 graden zitten .



Verder heb ik qua quiltgebeuren de vierde rand ook afgemaakt van het Antiekske en zijn alle randen eraan vast gemaakt. Die klus is weer geklaard en nu mag ik weer verder aan de kerstmannetjes. Daar zit inmiddels ook een rand omheen. En ligt deze (na er een flannelen rode met witte sterrentjesonderkant en een katoenen vulling als tussenlaag en de kerstmannentop) klaar om te beginnen doorquilten. Heb ik nog 2 maanden om ook deze voor de kerst af te maken. Want de eerste wordt al lekker in gebruik genomen.



Ook zijn Nik en ik langs vanmiddag naar school naar de oogarts gegaan, want ze klaagde de laatste tijd dat ze in sommige vakken niks meer van het bord kon lezen. Ook hadden we een briefje van de schoolarts gekregen dat ze gezakt was voor de ogentest. En jawel hoor, na een wederom een test bleek ze inderdaad een lichte vermindering had op het in de verte kijken. Dus een brilletje uitgezocht die ze in geval van nood mag opzetten. Volgende week mogen we die ophalen. Tot die tijd moet ze het nog even met deze ogen doen.


11 opmerkingen:

katrien zei

Leuk hé zo'n ontmoeting.
En wat is je AQ al leuk.

Anoniem zei

Heej wat leuk een blogmeeting!!!
Ik ken het gevoel van elkaar jaren kennen!! Toch heel erg leuk als het klikt!
Het klinkt in ieder geval heel erg gezellig!
Ik denk dat er nog vele ontmoetingen zullen volgen!!

Hier in Limburg is het ook echt herfst, zelfs het eerste nachtvortsje hebben we er al opzitten.

Ik wens je een gezellig weekend!

Groetjes Thea

My name is Riet zei

Wat gezellig om een blogger vriendin op bezoek te krijgen. Met honden en al. Wat houden wij Hollanders toch van gezelligheid hè.
Je Quilt ziet er prachtig uit. Sjonge wel een werk denk ik. Heb je het patroon ergens vandaan? Een antieke heb ik begrepen?
Fijn weekend
Riet

Anoniem zei

Hey Miranda!
ZIt in de lobby van het hotel even te pretnetten ;-)
Wij vonden het ook hartstikke leuk om jullie in het echies te ontmoetnen. Connor lag compleet in coma vannacht, hi hi hi.
Groetjes uit het naburige Roanoke enne... tot gauw!
Ron en Petra en the doggies

Mascha zei

Je antieke quilt wordt steeds mooier. Je bent wel snel. Ik moet nog beginnen aan de nieuwe rand.
Fijn weekend, Mascha

Yvonne aka sommeke zei

Altijd plezant, een onverwachte ontmoeting met bloggers!
Zeg, is er ergens in Amerika tijd te koop of wat? Je bent zo snel met de antieke! Wooooooooow!
Goe weekend!

oma leentje zei

Wat leuk om via een ander blog jouw avonturen te lezen. Wij zijn van de zomer in Amerika geweest en het vil me op dat er ook in het verkeer enorme disipline heerst. Kom daar maar eens om hier. Leuk dat blogvrienden elkaar op zoeken.Ik zit ook op het picasahotforum en daar ontmoeten de meiden elkaar ook vaak.Ik ga je volgen. Bedenk me nu dat jij lekker nog in je bedje ligt en wij er al weer bijna in gaan. Fijn weekend Groet Leni

wilma zei

Wat leuk zo'n ontmoeting!!
Je AQ is prachtig!!

Annelies zei

Wat speciaal, zo'n ontmoeting !

Else zei

Leuk zo'n onverwachts bezoekje! En je AQ groeit lekker, daar kunnen toch wel mandjes tussendoor bij (lol) Fijne dag, Else

Shirley zei

wat een gezellige boel bij jou, leuk om bloggers te ontmoeten! En ik zit nu groen naar jouw antieke quilt in wordnig te kijken, wat is-ie mooi en wat ben je ver!!