vrijdag 7 december 2007

Koning winter is aangekomen

Een Blue Jay(30cm)

Op 4 december j.l. hebben we een hele dag lichte sneeuwval gehad, dat hier niet bleef liggen, maar in de plaatsen rondom stonden als echte kerstplaatjes in de krant met een aardig laagje sneeuw, wel vriest het 's nachts lekker. Ideaal trouwens zo een garage in huis en niet te hoeven krabben van die bevroren ruiten. Maar momenteel zijn de kinderen 2 uur vrij omdat het aan het ijzelen is. Er is hier een lokale tv-zender die laat weten dat de kinderen uit Bedford County 2 hour delay hebben, maar de kids uit Lynchburg hebben 1 hour delay. Dit betekent dat de bussen hun 2 uur later dan normaal oppikken, helaas zaten we al aan het ontbijt toen we dit lazen, met het gevolg dat ze Timmy Turner aan het kijken zijn. We zijn aangesloten en hebben eindelijk weer gewone tv)en vernemen net dat de scholen vandaag gesloten zullen zijn. Dus hebben ze onverwachts een dagje vrij. Lekker hangen voor het bakje, vrees ik.
We hebben afgelopen week bijna allemaal, op Joey na, last van verstopte en pijnlijke neus. Maar met van die vitaminestoten, Airborne, en wat neusspay ben je binnen een dag van een zielig hoopje mens weer helemaal het heertje/dametje. Heel fijn dus, ook voor Jack, die nooit ziek is.....

Nu we toch gebonden aan huis zijn heeft Joey zin in cinnemon rols. Laten we daar toevallig nog een pakje van in de koelkast hebben liggen. Dit werkt het zelfde als die croissantjes uit de koeling in Nederland. En hier zit de topping al bij.Dat wordt smullen straks en ik vermoed dat er in Nederland vast wel meer mensen van willen meesmullen.


Gisteren ben ik met mijn Engelse vriendin en haar schoonmoeder gaan lunchen bij Ruby Tuesdays. Hebben ons zelf getrakteerd op een steak sirloin(eindelijk mijn biefstukje gevoel) met een lekkere salade (zelfgekozen in de salade bar) en een strawberry puff (dit is een bladerdeegplak met daarin vanilleijs en dit met natuurlijk heerlijke aardbeien en dito saus). Het voordeel van zo een uitgebreide lunch is dat ik 's avonds alleen een yoghurtje eet. Maar voor de thuiseters had ik spaghetti Bolognese gemaakt.
En 's avonds hebben we al een kerstviering van Nikkies school gehad. Ze zit hier in het kerstkoor en hadden een 10-tal kerstliedjes geoefend. Ook hadden we een briefje meegekregen dat de kinderen niet met spijkerbroeken, ongewassen kleding of kleding met vlekken...., maar in feestkleding naar school mochten/moesten komen.
Het waren net nachtegaaltjes en Jack heeft er stukjes van opgenomen. Weer leuk voor later.Het valt ons overgens op dat er nog veel kerstliedjes bestaan waar wij nog nooit van gehoord hebben.




The house finch(13 cm)

4 opmerkingen:

Sylvia zei

Hoi Miranda!
Ik kreeg net je comment op mijn kookblog. Leuk! En natuurlijk welkom in Virginia, alhoewel Lynchburg toch nog wel een eindje bij ons vandaan is geloof ik. Wij wonen net onder de rook van DC. Hoop dat jullie een leuke tijd zullen hebben, wij hebben het in ieder geval erg naar ons zin. Blijven jullie lang of is het een permanente emigratie? Even over dat bladerdeeg: kan je gewoon kopen in de meeste supermarkten, het heet: pie crust en op de verpakking lijkt het net of je er alleen zoete taarten mee kunt bakken maar ze zijn ook prima voor een quiche. Het ligt meestal niet in de diepvriesvakken maar in de koeling bij de blikken met croissant deeg enzo. Ik vries ze daarna gewoon zelf in. Ze zijn al rond dus hup in de quichevorm en vullen maar die handel.
Groetjes vanuit de sneeuw!
Sylvia

Oja, als je nog meer vragen hebt kan je me altijd ook een mailtje sturen: familiewils@yahoo.com

Anoniem zei

hey miranda, geef je een pakje van die cinnemon rolls mee aan pa. Hij kan maar moeilijk met lege koffers weer terug naar huisgaan

groetjes

Anoniem zei

Mmmmmmmmmmmmm, cinnemon-rolls lijkt ons ook erg lekker. Enne (o)pa Piet woont toch bij ons in de buurt, dus....
Groetjes romola xxx

Anoniem zei

Nou, over die Cinnamon Rolls, kan ik een bestelling doen? Hahahaha.....