zondag 5 juli 2009

Amerikaganger strandt mogelijk op Schiphol

Mijn oog valt op een berichtje van de wereldkrant.

De marechaussee waarschuwt
reizigers die naar de Verenigde
Staten willen vliegen voor de
nieuwe eisen die daar worden
gesteld aan paspoorten. Sinds
1 juli eist de Amerikaanse overheid
dat bezoekers over een
paspoort met chip beschikken.
Wie zo’n paspoort niet heeft,
moet een visum aanvragen.
De marechaussee benadrukt
dat het niet mogelijk is om
op Schiphol nog een noodpaspoort
of -visum te regelen.
Verder moeten in de Verenigde
Staten kinderen een eigen paspoort
hebben.

3 opmerkingen:

greet's foto's zei

ja wat moet ik daar nou op antwoorden,moet dat nou net in de vakantie gebeuren,echt iets voor de americanen hoor,ze hebben het toch wel een paar maanden van tevoren aan kunnen geven.ik moet er niet aan denken ,alle mensen met kleine kinderen in die warmte,
boe.blij dat ik niet weggaat.
Oma Nijn

Bibi zei

ik geloof dat iedereen het wel weet maar voor de zekerheid heb ik je stukje maar even doorgestuurd naar mn familie.

Petty zei

Hoi Miranda,

Ik had het ook al gelezen, en even snel gecontroleerd. Maar waarschijnlijk zijn dat de "oudere" paspoorten.

groetjes Petty