maandag 6 juli 2009

Slecht weer en post!







Zondagmorgen regent het, en niet te weinig. Het komt weer met bakken tegelijk de hemel uitvallen. En dus geen zwemweer of wandelweer. Natuurlijk gaan we wel met hem lopen, maar verder als de tuin komen we niet echt. Gelukkig heeft hij de dag ervoor flink beweging gehad met Lexie. En samen doen ze het ook steeds beter. De hondjes genoten van hun pool, waarin ze zelfs samen lagen. Maar ook de tuin werd flink benut en samen verdedigden(lees blaffen) de boel zodra ze iets van daar buiten hoorden. Voor ons was het hier aangenaam weer. Niet zo verziekend warm als vorige zomervakantie, maar lekker aangenaam rond de dertig graden. En nu maandagmorgen is het nog steeds zwaar bewolkt en het ziet ernaar uit of het elk moment weer kan gaan regenen. Maar uit ervaring weet ik ook dat het binnen een uur weer zo warm kan zijn dat het er weer uit kan zien of het nooit geregent heeft.
Afgelopen vrijdag hadden we erg leuke post gekregen uit Nederland. Petty verwende ons weer met een pakketje hagelslagjes en koffie voor de Senseo! Wat een feest, kunnen we ons al wat verNederlandsen tijdends de ontbijtjes zo vlak voor onze trip. Maar ook mijn zus stuurde een super Nederlands kaartje om ons alvast in de stemming te brengen. Erg bedankt wederom daar en kunnen niet wachten om weer af te reizen.



Niks lekkerder met dit soort weer als lezen, handwerken en spelletjes spelen, wat dan ook gedaan werd. Maar ook een strijkje wordt nu het koeler is geklaard. Plant een boompje dat spontaan gaat groeien onder mijn ijverige handjes. Zelfs de vruchtjes verschijnen. Hahaha, op mijn quiltwerkje hoor! Niet buiten, alhoewel het daar ook erg vruchtbaar weer is. Ook maak ik weer een paar rijtjes aan elkaar van het Antiekske. Ben nu bijna op de helft. Wat verkleint het enorm als het zo aan elkaar zit. Het leek zo groot al, maar ik moet nog heel veel prutswerk verrichten alvoor deze af gaat zijn.

10 opmerkingen:

Barnyard Country Gifts zei

Nu is het bij ons nog lekker weer, maar de voorspellingen zijn dat we "herfstweer" krijgen. De quilt op de foto's ziet er mooi uit en ben benieuwd naar het resultaat van het "prutswerk" van het huisje.
Lieve groet, Annemieke

Yvonne aka sommeke zei

Is de quilt met zandlopers op de eerste foto ook van jou? MOOOOOOI!
De blokjes voor de antieke slinken weg zoals verse spinazie in de pot.... maar die wordt ook mooi!
(ik moet nog van nul beginnen)

Petra zei

Hier was het ook slecht weer vandaag en gisteren. Heel sombertjes zo in ene. Ben het gewoon bijna niet meer gewend zeg ;-)

Petra zei

Wij hadden gisteren alleen bewolking en vandaag een stralende dag. Grappig, hoe het toch kan verschillen.

Bibi zei

Je bent lekker bezig, ik vind die boom ook erg mooi. Ik moet nog steeds een foto maken van die oude quilt, ik ga dat morgen even voor je doen!

Janine zei

Hoi Miranda, ik bewonder je energie wat betreft quilten en stitchen, ik vind het allemaal even mooi. Het huisje ziet er zo lief uit. grote klasse. Hier is het vandaag ook wat minder, een beetje zon mag nog wel doorkomen, maar even die pufpuf temperatuur weg, daar teken ik voor. ;))Ondanks de regen toch heel veel plezier back there. ;) greetz van jeany

Else zei

Hier is het eindelijk ook wat afgekoeld HEERLIJK! Je middenstuk word mooi, succes met prutsen. Fijne dag, Else

wilma zei

Oh ik zie zulke mooie zandlopertjes, een school en een antieke quilt. Heel mooi!!!
Ik ga ook maar snel beginnen met wat blokjes aan elkaar te zetten....

Guute zei

Je middenblok wordt super! En hier regent het momenteel ook: weer het normaal Belgisch weertje!

Francien zei

Nou het wordt al wat hoor Miranda....wat heb je veel gedaan..prachtig die boom ook.....hier is het niet erg afgekoeld na de regen en kan nog niet goed naaldjes vasthouden met mijn dikke vingertjes...lol..heb alvast maar een speldenkussentje gemaakt en wat gehaakt...veel plezier met het maken van de antieke quilt...ben benieuwd hoe ze er allemaal uit gaan zien van zij die meedoen...
groetjes Francien.