vrijdag 3 juli 2009

Verdwenen.....als sneeuw voor de zon!

En dan heb ik het over de poetswoede. Hihihi....Nu de laatste week de temperaturen aan de warme kant zijn is het 's morgens vroeg nog aangenaam om iets te doen maar al gauw wordt alles te veel. Ook bij de kids. Met als gevolg dat we weer eens aan de dvd's van de Harry Potter films begonnen zijn, want met deel 6 binnenkort in de bioscoop, moeten we weer wel op de hoogte zijn over waar het weer geeindigd was de laatste keer.

Vandaag is Jack vrij, jaja, dit i.v.m. 4 juli. Aangezien ze hier gehoord hadden dat koninginnedag ook verschoven werd(grapje), gebeurt dit hier nu ook. En dus genieten we hier van een "vakantie", zoals ze het hier noemen. Dit zal onze eerste worden hier. Vorig jaar zaten we vakantie te vieren in Nederland. We begrijpen dat vele mensen deze dag, waarop ze extra trots op hun land zijn, dit laten zien door middel van vele vlaggen, natuurlijk de t-shirts met de Amerikaanse vlag erop en natuurlijk alle picknick spullen ook nog eens versiert met.....jawel de
rood/wit/blauw variaties. En de desserts, taarten in dit geval, worden dmv aardbeien of frambozen en zwarte bessen als een vlag opgemaakt. Je kunt niet zeggen dat ze niet creatief zijn hier. De foto's zijn van internet geplukt. Wat er dan gebeurt op zo een dag?Vaak gaan ze naar parken of georganiseerde feesten, waar behalve praalwagens en drumbands ook nog eens vuurwerk als afsluiter afgeschoten wordt. Nu hebben wij begrepen dat vuurwerk hier, niet hoger dan een paar meter mag zijn, in verband met brandgevaar met de vele bossen, houten huizen en vooral het droge gras. En wij, wij zijn uitgenodig bij.....eh jawel de Engelse vrienden. Hahahaha, grappig niet. Misschien komen wij wel in het oranje, hihihi.
Sammy zijn proefdraaien was overgens goed gegaan. Nu moeten jullie weten dat Paul en Cathy sinds pas een hekwerk rond een deel van hun achtertuin geplaatste hebben. Zo een als destijds in Southfork uit die serie van ....gut ja, hoe heette die serie nu ook al weer. Niet Dynasty maar Dallas? Maakt ook niet uit, maar het effect is groot. De doggies kunnen nu ongestoord rond rennen en spelen op het grasveld. En ze(de hondjes ja!) hebben zelfs een eigen zwembad...tje dan. Zo een waar ze zelf in en uit kunnen springen...en tevens wordt hij ook als giga drinkbak gebruikt. De kids waren ook gebleven. Het grote zwembad was namelijk weer net gevuld en moest die weer ingewijd worden. Dus reed ik alleen naar Roanoke naar het favoriete winkel/bakkertje. Nu trof ik het met het weer. Zo nu en dan was er flinke bewolking en dus bakte ik niet zo achter het glas. Want ondanks de airco kan je het best warm krijgen als dat zonnetje zo op je schijnt en je meer dan een uur erin moet zitten. Met een wagen vol met brood en sushi reed ik weer terug. Pikte de kids weer op die heerlijk verfrist waren en aan onze Sam, was deze keer niks te merken. Niet ziek geworden of super moe. Gelukkig dus!










Ik ben begonnen aan de antique quilt die Guute met ons deelt. We zijn begonnen met de middelste vierkantjes, dat ruitje. Mijn lapjes zijn gesneden en op de plakmuur geplaatst. Zo kan ik mooi kijken hoe het worden gaat. Vele malen verander ik de gekleurde stofjes. Net zo lang tot dat ik vind dat het zo goed is. En nu was ik van plan om dit met het handje te gaan doen, maar ben toch maar weer met het machientje begonnen. Het begin is gemaakt. En op de laatste foto zie je hoe klein ze eigenlijk gaan worden.
Een vierkantje telt namelijk maar 3,5 cm of 1 3/4 inch zoals ze hier zouden zeggen.
Voorlopig ben ik weer
zoet zoals je kun zien.
Fijn weekeind!
Mijn Wishje is voor even de kast in verdwenen, en van het krijgertje heb ik de stoep gelegd en bouwde ik het eerste huis, Okee, een school dus. Hahaha, ik klink al echt als een bouwopzichter! Nu mag ik ook de tuin aanleggen. Ahum, een boompje planten dan.

5 opmerkingen:

Barnyard Country Gifts zei

Een hele fijne 4th of july gewenst. Lekker feesten. Op mijn blog doe ik een beetje met je mee.
Veel plezier en een fijn weekend, Annemieke

Bibi zei

hihi die poetszin was bij mij ook van korte duur hoor, het komt gewoon maar niet boven aan het prioriteiten lijstje. Wij gaan morgen op de club (een restaurant/cafe voor leden) lekker rondhangen en vuurwerk kijken. En ik ga lekker niks koken;-)want daar heb ik ook al geen zin in hahaha

Petra zei

Saskia en een vriendinnetje willen zo'n patriotische taart gaan maken morgen. We zullen zien, maar als ze het doen, maak ik een foto.

Shirley zei

fijn dat je even waarschuwde over paspoort voor USA bezoek, belachelijk ergens, want ze jagen mensen zo op kosten. Mooie lapjes gebruik je voor de antieke quilt, ik ga op de lakonieke toer stikken; niks uitzoeken of het wel mooi verdeeld zit. Ja, HP wordt hier ook op de voet gevolgd, de luisterboeken doen het het beste, beetje lui, maar wie wilt er nu niet voorgelezen worden?

quilting Jeannet zei

Mmmm, Miranda, je bent al lekker op dreef met de AQ, ik vind het zo moeilijk om de juiste kleurencombinatie te vinden, zodat het niet te bont wordt, ik doe verschillende stofjes voor de achtergrond, en of dat mooi is.....

groetjes, Jeannet