maandag 11 augustus 2008

Het strijk/naaikamertje is gereed



Na een klein weekje samenwerken is de voormalige logeerkamer ingericht. Altijd handig zo een kamertje extra. Nu hoef ik al die naaigereedschappen niet meer in de eetkamer te hebben. Een fijne gedachten. Ook de strijk kan hier makkelijk liggen.
Joey heeft het vloertje slechts 2 x hoeven leggen, omdat Jack bedacht dat als de vloerbedekking gewoon bleef liggen er meer isolatie zou zijn. Maar het bleek te zacht en te veel door te veren, zodat we het al na er even op te hebben gestaan het kapot liepen. Dus vloer er weer uit en nu ook het tapijt en het ondertapijt. Samen met mij klaarden we dat op een middagje. Hier ligt de vloerbedekking op de randen vastgespijkert aan een lat die vol met spijkertjes zit. Met de punten het tapijt in. Maar ook zitten die vastgespijkert in de bodum. Je snapt al dat dit een leuk klusje voor moeders was. Gelukkig met behulp van een mini stoeltje(fijn voor het ruggetje), een plamuurmes, hamer en een beitel kwamen ze langzaam los. Ondertussen begon Joey de planken weer er terug in te leggen en tegen zes uur was de klus zover geklaard. Zondag maakte Jack de restjes af. Plintjes erin, kast
je terug, de werktafel en strijkplank en klaar waren we.

Ook mijn 2e kerstbal uitgevoerd in mozaiek begint al wat vorm te krijgen. Ik merk duidelijk dat ik nu beter overweg kan met de Sicis tegeltjes. Het gaat al sneller als de vorige.



De kinderen logeren over en weer en genieten nog volop van de vakantie. Volgende week mogen ze beiden naar hun school om info enzo te verzamelen. Het zal weer raar voor ze zijn terug in het normale ritme.

1 opmerking:

Anoniem zei

laat eens een foto zien van je nieuwe hobbykamer.Lijkt mij een goed idee,want er is veel licht daar.gr pa