vrijdag 16 mei 2008

Mijn lapjes deken



Na 7 weken lessen en huiswerk is mijn patchwork werk af. Het is dus erg meegevallen en ook mijn vriendin Ellen uit Nederland is erg enthousiast. Zij zou er ook wel een willen maken, maar ze kan dit door reuma niet echt meer. Dus ben ik wel bereid er ook een voor haar te maken, een mooie zwart witte.


Gezellig, weer iets te doen. Dus heb ik lapjes gehaald en bedacht dat het wel modern zou moeten worden, aangezien haar huis erg modern is ingericht, in zwart en wit.






Dus afgelopen dinsdag ben ik rond 5 uur begonnen met snijden en naaien. Ik had besloten dat het een Logcabinpatroon moest worden, wat betekend dat ik 20 x het zelfde lapje aan ekaar heb gemaakt, productie/ massawerk dus. Maar enthousaist als ik ben, ga ik door tot 10 uur 's avonds. Okee, een uurtje pauze tussen door voor het eten. Op woensdag regent het, dus ook weer naaien en rond half 6 zaten de blokken al aan elkaar.


Hoezo een race....maar het resultaat wordt ook van deze vast weer prachtig. Hier vast wat voorproefjes.


O ja, en eindelijk ben ik Soto ajam aan het maken en ruikt mijn huis naar citroen. Heerlijk, tot ik straks de trassie erbij ga doen, dan komt de sterke visgeur je tegemoet en gooi ik alle ramen open. En ziet het er niet goed uit Ellen

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Nu snap ik je afwezigheid, je bent stik druk geweest met de lapjesdeken van Ellen, bijna productie draaien joh. Maar het resultaat ziet er mooi uit zeg!
Enfin, ik ben benieuwd naar het resultaat in het eggie...dat zie ik volgende week dan wel!
Stuur je me nog een klein boodschappenlijstje?

Liefs

Anoniem zei

hoy miranda ,
wat is het een fantastise mooie sprei geworden .het is een echt kunstwerk geworden zo te zien,en dat voor de eerste keer, je mede cursisten, hoe hebben die gereageerd op de moderne kleurkombinaties ? Die voor Ellen is ook prachtig en wat heb je dat snel gedaan waar een regendag goed voor is.hoe heeft Nikkie haar studiedag gevonden? was ze moe s'avonds en heeft ze er wat van geleerd?Of was het niet zo interesant voor Hollandse kinderen?Als ze kan laat het haar eens zelf op de blog zetten.
Hoe is het weer bij jullie ?Hier is het minder warm dan vorige week ,het heeft flink geregend
maar dat was goed voor de tuintjes en voor de boeren,de temperatuur is ook veel naar beneden naar 18"C Maar voor de komende week word het weer wat zomers.Hoe ligt jullie tuin ervoor ? Is alles groei en bloei en groen ?
Je ziet,ik heb mij er even voor gezet om een berichtje naar jullie te sturen veel groetjes en knuffels voor jullie allemaal
Oma en Opa.(pa en ma)

kastelke zei

Prachtig resultaat! Als je je moest vervelen, dan wil ik je gerust mijn adres ook bezorgen, hahaha!
Hoe gaat het ondertusen met Nikkie haar arm? Jeukt dat niet vreselijk? Of is het niet al te warm bij jullie momenteel?