donderdag 25 september 2008

Brrrr, wat is het ineens koud zeg

Vanmorgen bij het wegbrengen van beide heren, had ik al het idee dat het frisjes was. Maar tijdends het tanken( 7.30uur) staat er toch wel een heel fris windje. De benzine prijs is weer wat gezakt en de gekte is weer voorbij. Nikkie ook maar gewaarschuwd dat een vestje echt geen overbodige luxe is vanmorgen. Ik ben bezig met een Art Quilt, zoals ze dit soort applicaties of "plakwerk" noemen.
Okee twee dan.






Wel grappig om te doen, al heb je in eerste instantie amper een idee wat je nu eigenlijk aan het maken ben, maar na het vormen van het landschap en de beestjes begint het er tenminste op te lijken. Er moet nog een lijstje van lapjes rondom en dan komt pas het echte quilten eraan te pas. Maar ik vind het wel weer een ervaring. Voor de lunch heb ik met Nikkie op haar school afgesproken. Ze eet hier al om 11 uur. Ik weet het, ook ik vind het belachelijk vroeg, maar anders krijgen ze het warm eten voor al die kinderen niet op tijd klaar. Zo goed als elk kind eet hier op school warm. En wat, het ongezonde, pizza punten, chicken of cheese fingers met ketchep natuurlijk, daarbij kunnen ze dan een chipszakje, klodder aardappelpuree of/en een broodje krijgen. Grote chocoladekoek of een ijshoorntje als toetje. Althans dat zag ik op de tafel bij de meiden rondom me verschijnen. Lekker gezond denken wij dan, maar het gekke is al deze dametjes zijn van het slankere soort. Zit ik daar met mijn boterhametje met geitenkaas. En flesje water. Hihihi, maar ik vond het veel lekkerder dan die kleffe hapjes daar.
Terug thuis heb ik het toch koud, 13 graden op het middag uur, en het waait en is zwaar bewolkt. De basketbalnet ligt omgewaaid. Zal er regen op komst zijn? Dan maar een dik vest aan en de kaarsjes aan......lijkt het toch alweer wat warmer.


O ja, en ons Nikkie toetert al aardig op der klarinet. Regelmatig krijgen we een mini concert te horen en kijk eens ook zelf in elkaar gezet!

2 opmerkingen:

Petra zei

Ja, brrr, he? Hier worden de schoollunches door nutrionists verzorgd en moeten aan strenge regels voldoen (minder dan 30% vet, zoveel vezels etc). Grappig, dat dat niet in de hele staat zo is.

Anoniem zei

Is het mogelijk om de volgende keer een geluidsfragmentje toe te voegen? Kunnen we Nikkie's kunsten gelijk horen.