maandag 22 september 2008

Weer last van heimwee...

Getver, dit is zo iets wat je eigenlijk helemaal niet wil. Maar zo af en toe steekt het weer de kop op. Donderdagavond had Joey er weer last van en ik was vandaag weer eens de klos. Ik had al sinds zaterdag middag het niet echt breed, en probeer dan maar alles uit de kast te halen om niet te veel te kunnen nadenken. Maar blijkbaar houd je het niet tegen. Vanmorgen na de kids te hebben uitgezwaaid, ben ik in mijn uppie de golfbaan afgewandeld. Okee 9 holes, maar in zo een heuvel(voelt als stijle bergen) achtig gebied valt dat echt niet mee. Het was nog hier en daar mistig toen ik begon om 8 uur en tegen half 10 was ik weer thuis. Heerlijk genieten van de nog bijna lege golfcourse. De ground dogs en konijnen zie je dan heerlijk genieten van die lege grasvlaktes. In de verte is een grasmaaier het momenteel erg snel groeiende gras alweer aan het maaien. 2x per week is momenteel hier noodzaak op het golfterrein. Al wandelend denk ik natuurlijk weer aan mijn vriendin en ben benieuwd hoe het ze vergaat. En besluit bij thuiskomst contact te zoeken via de Skype. Met een kopje koffie erbij voelt het weer eventjes of ik terug bij haar op de koffie zit, of zij bij mij. Het doet ons beiden goed elkaar weer te horen en na een klein half uurtje wordt de lijn plots onderbroken. Ik probeer nogmaals maar op de een of andere manier lukte het me niet meer. Dat voelt niet fijn, en probeer weer de draad op te pakken, maar heb nergens zin meer in........Dan maar even afleiding zoeken in "uitzending gemist ". Hier kunnen we Nederlandse tv uitzendingen die al uitgezonden zijn bekijken via de computer. Verder de broodnodige boodschapjes gedaan en boekjes bekenen want lezen wilde niet, maar weer hopen dat ik me morgen weer lekkerder in mijn vel zit.

7 opmerkingen:

Petra zei

Sommige situaties doen Nederland nog verder doen lijken dan het al is. Probeer je zinnen te verzetten door bezig te blijven. Dat probeer ik in ieder geval als ik ook zo'n bui heb ;-)

Anoniem zei

Nog een paar weekjes en dan lekker uitrusten in de Egyptische zon. Nog ff volhouden!!

P.S. het zijn Groundhogs (bosmarmotten)volgens mij... (The groundhog (Marmota monax), also known as the woodchuck, land beaver or whistlepig, is a rodent of the family Sciuridae, belonging to the group of large ground squirrels known as marmots. Other marmots, such as the yellow-bellied and hoary marmots, live in rocky and mountainous areas, but the woodchuck is a lowland creature. It is widely distributed in North America and common in the northeastern and central United States. Groundhogs are found as far north as Alaska, with their habitat extending southeast to Alabama.), maar dit terzijde.

Als je de film Groundhog Day (1993) ooit tegenkomt, moet jum zeker bekijken. Erg leuk!

Petra zei

He, wat naar, dat je daar last van hebt. Ik heb vroeger veel heimwee gehad en dat is erg moeilijk. Sterkte ermee!

Anoniem zei

Door alles wat er hier gebeurt wil je natuurlijk hier zijn. Amerika is dan weer zover weg. Gelukkig heb je skype nog. Zie je elkaar dan ook of is dat weer iets anders? Binnenkort kan je weer een beetje NL toch opsnuiven begin ze maar weer af te tellen als je dat al nog niet deed. Ik probeer je ook nog te bellen deze week. groetjes

Miranda zei

Bedankt allemaal voor het meeleven. En broer lief ik ben ook aan het aftellen, maar op dit soort momenten lijkt het toch nog zo ver weg.

kastelke zei

Miranda, ik kan niet veel zinnigs zeggen dat je door zo'n dip kan halen, alleen dat ik je van hier uit heel veel knuffels stuur!
[[[[[[[[dikke Vlaamse knuffel]]]]]]]]

Op zo'n momenten wenste je dat er al een uitvinding gedaan was waardoor je kon zeggen "Beam me up, Scotty!".

Sylvia zei

Heimwee wordt erg vaak onderschat, het kan heel erg vervelend en slopend zijn. Iedereen die in het buitenland woont heeft er wel eens (in meer of minder mate) last van. Ik hoop voor je dat je snel weer over dit dipje heen bent!

Toevallig las ik vandaag een stukje op de site van wereldexpat hierover: http://www.wereldexpat.nl/nl/wonen/wonen_algemeen/expert_moeilijk_zimmermann