donderdag 20 november 2008

Opa Piet is ook weer aangekomen.

Jawel, donderdagavond rond 7 uur zaten we weer al met zijn allen op de terugweg van het vliegveld in Roanoke. Gelukkig was het vandaag niet zo koud als gisteren. Wel zagen we alweer hier en daar kerstversiering onderweg. Jawel, de tuinen sprankelen weer al hier en daar. En dat is wel zo fijn in die donkere dagen. Tegen 8 uur waren we weer thuis. Koffertjes weer uitgepakt en aan ons hadden ook de Nederlandse Pietjes gedacht.

Tsjonge jonge, het ene jaar amper snoepgoed maar dit jaar.......we mogen niet klagen zullen we maar zeggen. En ook waren er stapeltjes tijdschriften (psygologie's enzo meegekomen). Heerlijk! Bedankt lieve familie en ook Pernie, die mij een typisch Nederlandse lapje stof meegaf.


Zulke dingen maken de dag weer goed. Want, dat hadden we vanmorgen nog niet bedacht. Jack had vandaag samen met zijn collega's een erg zware dag. 10% van het personeel werd per direckt ontslagen. Op de Amerikaanse manier overgens. Wat inhoud: een gesprekje waarin het je verteld wordt en vervolgens mag je per direckt vertrekken. Velen zien niet eens hun collega's meer(tenzij het gevraagd werd, maar dat is niet echt gewoon begrepen we hier). Je merkt dan hoe verschillend mensen reageren vertelde hij. De een is begripvol, maar de ander slaat door op een vervelende manier.

En ik....ik mocht vanmorgen vroeg naar het ziekenhuis i.v.m. het borstonderzoek. Nu bleek de al eerder gemaakte foto (mammografie) wat onduidelijk weefsel te vertonen en dus zat ik al om 7.45 uur in het ziekenhuis. Na een poosje maar weer te mogen wachten.....een echotje, en dan nog meer wachten......een rontgen-fototje, nog een.....weer wachten........opnieuw een fototje......weer wachten.......en na zeker 20 tijdschriften en een bakje koffie met een muffin mocht ik eindelijk de dokter zien. En gelukkig had ze goed bericht. Niks meer te zien en dus tot volgend jaar......En om 11.15 stapte ik eindelijk weer buiten. Op naar de Sams club, boodschappen bijvullen. Maar weer wat blikgroentens en grootverpakkingen van het een en ander. Want stel dat het weer slecht weer gaat worden.....kan je maar beter vooruitkijken.

Oja, Ronald helaas had ik het toestel niet bij en vanmorgen was ik te laat voor een foto van de besneeuwde Peaks, gesmolten dus, maar beloof je als ik ze weer zie er een foto van te maken. Dan maar van de Peaks om 7 uur 's deze morgens.

6 opmerkingen:

kastelke zei

Miranda, ik maak me ook best wel zorgen om de werkgelegenheid in Amerika momenteel... Hopelijk blijft Jack gespaard van dergelijke dingen!
Jij zal je ook wel op hebben zitten vreten van de zenuwen tijdens dat wachten in het ziekenhuis! Kanker is zo'n vreselijk iets, en dat is toch direct waar je bij zulke dingen aan denkt. Zelfs als het gewoon onschuldig weefsel is heb je toch liever niet dat het daar zit.
Maar ga nu maar lekker genieten van je bezoek! Brrrr.... de winter staat duidelijk weer voor de deur. Hier hebben we de verwarming ook een graadje hoger gezet deze week.

Anoniem zei

The Peaks zonder sneeuw zijn ook al mooi en zeker met dat mooie, winterse ochtendlicht! We wisten niet dat opa Piet al zo vroeg naar jullie ging, anders hadden we ook nog iets meegegeven....., maar zo te zien heb je voorlopig genoeg spullekes en tijdschriften from home tot het volgende bezoek. K*t voor Jack dat hij personeel moet ontslaan, dat lijkt me geen makkelijk gesprek en dan jij ook nog even in onzekerheid. Hopelijk gaat deze malaise niet te lang meer door.
Allez, veel groeten van ons en geniet van je bezoek.

Marlon zei

Gelukkig is alles goed Miran!
We wensen jullie een fijne tijd met opa Piet.

Marlon zei

dat was maar een half bericht. Stom. Maar wat ik wilde zeggen is wel duidelijk. Groeten vanuit Teteringen.

Petra zei

Wat naar, dat er ontslagen vielen bij Jacks werk. Het zijn onzekere tijden :(.
Gelukkig was alles goed, ik heb ook een keer zo'n onderzoek moeten ondergaan en was berezenuwachtig! Geniet van al het Nederlandse en je bezoek!

Anoniem zei

Gelukkig alles in orde!!! Sinterklaas gaat gelukkig ook jullie huisje niet voorbij. Veel te lekker allemaal, geniet er maar van duurt straks weer een jaar. Vandaag was Roosendaal hartstikke wit rond 2 uur begon het te sneeuwen en het bleef nog liggen ook. Schitterend gezicht heb nu ook eindelijk de tip van een vloerkleed op vers sneeuw kunnen uitproberen.
Ik wens jullie veel plezier met je opa en tot horens