woensdag 19 november 2008

Sneeuw op de toppen van de Peaks

Vanmorgen toen ik terug reed van de mannen weg te brengen viel mijn oog op de besneeuwde toppen van de bergen in de omgeving. Gezien de koude zal het er nog wel even blijven liggen. Momenteel is het 8 uur en -8 graden. Wel hebben we een erg fel zonnetje. Raar te bedenken dat we 14 dagen terug nog de 30 graden haalden en in de korte broek buiten zaten. Maar gelukkig brandt de verwarming en ben ik opa's toekomstige kamer in orde aan het maken. Want die komt morgenavond hier aan.
Gisterenavond hadden we onverwacht eters. Sandra had net als Jack een probleem op het werk dat opgelost moest worden. Dus werd ik als hulptroep opgetrommeld om Danielle rond 5 uur van school op te pikken. Dan maar spaghetti saus gemaakt en een flinke pan klaar gemaakt. Gelukkig hadden de kinderen hun huiswerk al af, maar speelden ze er weer lekker op los op hun instrumenten. Minder is dan weer dat ze gelijkertijd andere liedjes spelen. Wij aten tegen zessen en de lange werkers pas tegen 8 uur/ half negen. Nog samen een kopje thee gedronken en tegen half tien vertrokken ze weer. Gezellie zo in het onverwachtste. Denk dat ik een pan hachee met rode kool klaar ga maken vandaag. Vind ik het echt weer voor. Want een pannetje erwtensoep zit er niet in bij gebrek aan een knolselderie. En aangezien ik er de enige fan van ben.....en je dit niet in kleine porties klaar kan maken.....zie ik er maar van af. Vandaag geen springen, teveel huiswerk en gaan ze maar vrijdag. Vind ik niet echt erg hoor, met dit weer blijf ook ik liever binnen.
Enne wat reacties stellen wij enorm op prijs!!!! Dus aarzel niet....probeer het maar!

4 opmerkingen:

Marlon zei

He Solletjes,

Alles goed? Hier wel hoor. Bijzonder dat het nu al zo koud is bij jullie. Hier vooral veel miezerregen. En heel erg donker. We hebben bijna de hele dag de lamp aan. Veel groeten uit Teteringen.

Anoniem zei

Foto's van de mountaintops, please?

Anoniem zei

Lekker dat de winter in aantocht is, zolang het maar droog blijft. Hier wordt het ook al kouder. Eind van de week wordt er zelfs nachtvorst verwacht. Tiet veur erwtensoep mee wost.....

Groetos xxx

Petra zei

Katja schreef, dat er gisteren een laagje sneeuw lag in Blacksburg. Hier heeft het alleen maar ge"flurried". Maar koud is het wel!