woensdag 2 januari 2008

Doktersbezoek met opa

Na een slechte nacht slapen en al een week pijn in zijn voet te hebben besluit hij na lang aandringen dat hij nu toch maar naar de dokter te gaan. Zijn linkervoet is opgezwollen en onder zijn grote teen is het rood en glanzend. Na de kinderen en Jack weer naar school en werk te hebben gebracht(ja de vakantie is hier ten einde) probeer ik de dokter te bellen. Dit werkt niet zoals we gewoon zijn en elke keer als ik mijn naam zeg wordt ik van de lijn "gegooid". Dus besluiten we er samen heen te rijden en worden dan ook met lange wachttijden tussendoor geholpen. Het blijkt jicht te zijn en opa heeft dit al vaker gehad. Hij krijgt een injectie en 2 verschillende medicijnen en de prik moet een paardemiddel te zijn, wat later ook blijken zal.
Rond twaalf uur zijn we klaar en gaan bij Nikkie op school lunchen. Dat vindt ze erg leuk en hebben brood met een gebakken ei bij. Haar favoriet en prompt eet ze mijn halve maaltijd weg.
Maar ik krijg van haar een hapje kaassticks en een paar stukjes ananas. En een paar mini -koekjes. Goede deal dus.

Na de lunch gaan we nog even boodschappen doen en merken dat er een erg koude wind zit. Het is hier rond het vriespunt en het voelt dus nog kouder aan.
Na zuurkool met worst te hebben gekocht gaan we naar huis om een bakje koffie te drinken waarna pa heerlijk in slaap soest. De kinderen komen thuis en beginnen weer aan het huiswerk.
En na Jack te hebben gehaald gaan we de Amerikaanse rookworst proberen met onze zuurkoolstamp. De gerookte runderworst is goed gekeurd.
Tijdens het eten merkt hij op dat hij waarschijnlijk ook nog een griepje gehad had vorige week. Wat een vakantie toch allemaal te weeg kan brengen.

Geen opmerkingen: