donderdag 17 januari 2008

Winterwonderland




Volgens de weerberichten gisterenavond hebben de kinderen vandaag een vrije dag ivm verwachtte sneeuw en jawel bij het wakker(7 uur) worden vielen al de eerste sneeuwvlokken en nu 3 uur later sneeuwt het nog steeds en is de wereld om ons heen verandert in een prachtig winterlandschap. In huis is het inmiddels erg licht geworden door de weerkaatsing van de sneeuw. De verwarming doet gelukkig zijn werk goed en ben hier erg blij mee, vooral na het lezen van een mailtje van mijn mozaiekvriendin, wiens kachel het niet meer kan bolwerken en dus leeft in een huisje waar het niet warmer is dan 16 graden. Arme stakker.




Vandaag zouden we naar de orthodontist gaan maar ook die heeft afgemeld omdat ze vroeg sluiten. Ook door het slechte weer. Nou ja ze zijn hier snel in paniek en sneeuwschuivers heb ik nog niet gezien en aangezien we in een bergachtig gebied wonen kan ik me wel voorstellen dat zonder dat de wegen schoongemaakt worden er al snel een spiegelgladde weg gevormt kan worden. De vogeltjes vliegen af en aan en er zitten pracht exemplaren bij, waaronder de Blue Ray en de Red Cardinal, die laatste is vuurrood maar o zo vlug want telkens als ik mijn camera pakken wil is die weer al de bossen in gevlogen. Maar gelukkig zijn de Purple Finchs niet zo schuw en laten deze gewillig zich fotograferen, en anders dan hun naam je doet vermoeden zijn de kopjes en buikjes van deze beestjes oranje/rood. Ook komen er mooie zwart-witjes waarvan ik de naam nog niet gevonden heb, maar ook deze zijn schuw. Deze pikken snel iets op en vliegen gelijk weer weg. En er is zelfs een geelkleurige vogel gesignaleerd. Wat een kleurrijke vogels hebben ze hier.

Maar afgelopen week ben ik weer eindelijk begonnen met het maken van een mozaiek. Ditmaal een lijst voor rondom een foto of spiegel. En deze wordt hoofdzakelijk met tegels gevuld, want die kan ik in de keuken breken zonder dat ik mijn kapblok ervoor hoef te gebruiken. Wat een fijne ervaring is dat toch weer al zou ik liever mijn kapblok gebruiken dan de tang. Daar kan ik toch fijner met werken, maar er is in ieder geval een begin gemaakt. En nu maar hopen dat ik met der tijd verder kan in de basement(kelder).
Ook heb ik het een en ander geschildert om de boel weer wat gezelliger te maken en meer er ons stekkie van te maken. Stom dat ik altijd zo een verfdrang heb, maar ik heb gewoon kleur rondom me nodig denk ik.
En zojuist kreeg ik een telefoontje van de mijn schoonzusje Jacqueline dat de meegegeven Cinnemon Rolls het overleefd hebben en goed gelukt zijn en erg lekker zijn. De nichtjes konden er ook niet genoeg van krijgen. Dus de andere rest van de familie jullie kunnen ze met een gerust hart klaar maken. Vooral de topping, het mierzoete spulletje viel erg in de smaak.

2 opmerkingen:

Anoniem zei

heey solletjes,

leuk zo veel sneeuw ik zou er nu ook wel willen zijn....!!!!:)
hoeveel centimeter licht er nu bij jullie???

Groetjes van Lars!!!

Anoniem zei

Wauw!!! Prachtig zo plotseling in de witte stilte.....wat zal het nu prachtig zijn daar bij jullie. Wish I was there!

Kus A.