zaterdag 16 februari 2008

We have the flu

Wat betekent dat we een voor een griep hebben, in ieder geval al drie stuks, behalve Jack.
Het begon met Joey, net voor Nikkies verjaardag. Die kwam met barstende hoofdpijn, koorts en keelpijn thuis en was rijp voor zijn bed. Na twee dagen super verwend te zijn geweest, ging hij alweer hoestend terug naar school, want hij wilde perse weer gaan springen die avond.
Net voor haar verjaardag werd Nikkie ook getroffen en op haar verjaardag was ze "echt beter " zei ze. Dus ging het feest gewoon door.


Op maandagochtend werd ze wakker met rode wangen, maar omdat haar vriendin er was, zei ze natuurlijk niks. Vriendin vertrok en 's avonds gloeide ze alweer en was de hoofpijn terug. Ook zaten haar holtes inmiddels vol. Op dinsdagochtend voelde ze zich weer oke en maar kwam wederom met barstende hoofdpijn terug uit school. En ging huilend van ellende haar bed terug in. Woensdag en donderdag dus thuis om uit te zieken.

Onderussen had ik me weer op het mozaieken gestort. Heerlijk weer, muziekje erbij, zittend in het zonnetje en af en toe mijn meisje vertroetelen, dan geniet ik er weer van. Welliswaar met tegels en ook wat marmer, wat weer net zo makkelijk ging als een jaar geleden!

Maar.....ergens op donderdagmiddag verloor ik mijn stem en voelde me ook steeds beroerder worden. Vrijdag lag ik dus de hele dag op bed en was Nikkie aan het uitzieken, maar wel al de hele dag op. De rollen werden dus omgedraaid en nu kwam Nikkie mij wat drinken brengen. Zaterdagochtend heb ik nog de hele ochtend geslapen en 's middags lekker gehangen op de bank en bed.

Ondertussen hebben Jack en Joey, Jacks voormalige kantoortje verhuist naar een kantoor op het fabrieksterrein. En passant werd er nog een voorraadkast gekocht en in elkaar gezet in de garage. Wel handig voor al die grote voorraden die je hier heel makkelijk creeert.

3 opmerkingen:

kastelke zei

Van harte beterschap!

Anoniem zei

Hopelijk al weer een beetje beter!!!

Liefs van je zus

Anoniem zei

Wie hef de flu 2. Althans ik was een beetje grieperig voor een dag of drie en nu is Mo er aan koud. Lars is de gezondste van ons, want hij heeft nergens last van... Ook mag hij weer sporten van dokter Corbey. Hoera, kan hij eindelijk zijn energie weer wat kwijt.

Beterschap en toedeloe,
Romola xxx