woensdag 27 februari 2008

Quiltlessen

Een paar weken geleden ben ik in een quiltwinkel geweest. Onder de indruk van al dat kleurrijk gebeuren, heb ik er eens lekker rondgesnuffeld. En om mezelf een beetje in het Amerikaanse niets van hen hoorde en ben ik er dus maar even heen gereden. Er was verteld dat de lessen begin maart van start gingen, maar nu blijkt dat ze bij gebrek aan voldoende deelnemers, we dus pas 18 maart beginnen. Ondertussen kreeg ik een waslijst met allemaal hulpstukken en lapjes die ik nodig zou hebben. En aangezien het voor mij in acracadabra taal, stond hielpen de dames me graag. Ik had dus bedacht dat het zwart/wit met wat rood accent moet worden.
Voor een dunne deken voor op ons zwarte bed, want onze dekbedden zijn eigenlijk behoorlijk warm hier. Dus heb ik wat kleurtjes bij elkaar gezocht voor het eerste werkstuk en die mag ik al thuis gaan wassen en strijken. De dames hebben nog nooit iets met zwart-wit gemaakt en zijn dus ook erg benieuwd.
Leuk, maar dat is toch nog niet quilten. En thuisgekomen vast de strijk bijgewerkt en gestofzuigt. En nog even lekker gemozaiekt met smalti. Lekker fijn prutswerk, wat maar langzaam opschiet,maar het resutaat zal des te mooier worden denk ik.

En na 8 quiltlessen heb ik dus, als het goed is, een voorkant van een sprei gemaakt/gepatchworkt. Tijdens een vervolg cursus kan ik weer verder om het tot een deken te maken. Het echte quilten doe je eigenlijk pas als hij helemaal klaar is. Dan kun je er patronen door naaien/borduren. Maar voorlopig is het nog niet zo ver. Maar ik merk dat ik er eigenlijk best al zin in heb.

1 opmerking:

kastelke zei

Jij bent echt geweldig creatief!
Ik neem aan dat je met een naaimachine overweg kan? Of moet je een speciale soort van naaimachine hebben om te quilten?
Zelf vind ik die quilts ook altijd mooi.