vrijdag 1 februari 2008

1 february '08: Het ijzelt wederom






Tjonge jonge, het is hier weeral aan het ijzelen(2e keer deze winter) en de wereld om ons heen verandert langzaam in een ijs landschap. Ik vind het wel zeer speciaal. Zelf heb ik dit gebeuren maar weinig meegemaakt in Nederland. Het meeste staat me bij dat ik rond mijn 15e rond het huis kon schaatsen over bevroren gras. Een hele aparte ervaring die dus in mijn geheugen staat gegrift. De weg was vanmorgen 7 uur nog niet bevroren. Gelukkig en Jack heeft vandaag dus de auto. Die ook weer blij niet heen en weer te hoeven lopen in dit druilerige weer.

De scholen hadden in onze Bedford County-regio al vrij vanwege studiedag voor de leerkrachten. En anders hadden ze vast weer vrij gekregen. Maar dit gooit denk ik wel roet in ons plannetje. Ik had met mijn Engelse vriendin Cathy afgesproken dat we met de kids naar Roanoke zouden gaan om het Science Museum te gaan bezoeken. Maar we zullen wel zien hoe lang dit blijft duren. Het is nog maar vroeg als ik dit schrijf. Dus wie weet vervolgd de dag nog wel in een ander stukje.

Maar eh, willen jullie weten hoe de baksels smaken, lekker als thuis, al moet ik wel bekennen dat ik geen versbaar producten heb en het al weer wat droger als gisteren smaakt. Dan maar wat meer roomboter erop. Hahaha. En ook de ontbijtkoek of peperkoek smaakte goed, maar niet zo als die van pijnenburg of zo.

Geen opmerkingen: