woensdag 1 oktober 2008

Benauwd en hoofpijn

De laatste weken ben ik eigenlijk zeer snel buiten adem, maar deze dame negeert het meestal tot het echt goed fout gaat. Zoals een paar avonden geleden het zo benauwd had, slijm ophoestte, en amper kon gaan liggen van de benauwdheid. Maar pas de andere dag de dokter kunnen bereiken en dan nog een dag wachten voor geholpen te kunnen worden. Enfin, het wachten op dokters is eindeloos hier.
Want ook deze week bij Nikkie's bezoek aan de chirurg kostte slechts 2 uur, waarin we hem slechts 2x een kleine 5 minuten zagen. Wel weer een X-ray tussen door gehad. En ze krijgt weer een maand fysio erbij. Hij vertelde dat het wel eens de laatste maand kon gaan worden tenzij ze nog verbeterd a.s. maand. Verder moet ze nog 25 graden gaan, maar als ze er nog 5 bij haalt kan ze in ieder geval haar arm volledig terug gaan gebruiken. Nu is ze nog beperkt hierin. We blijven dus vooral doorgaan met oefenen.
Maar weer terug op mij. Eindelijk weer aan de beurt en na een kort beluisteren van de longen stelde hij vast dat het om asma gaat. Dus mag ik aan de puffers gaan en kreeg Pretnison om de bronchieen te gaan genezen. Nou vind ik die laatste nog al heftig en sta dus in tweestrijd om die te gebruiken. Maar voor morgenochtend mag ik ze nog niet nemen. Heb nog even bedenktijd dus. Verder schiet ik voor geen meter op, want bent feitelijk te moe om op dit na iets te doen. Hopelijk slaan die puffers snel aan, want ik vind het maar niks zo alleen maar te mogen denken aan al die klusjes die nog op me wachten.

2 opmerkingen:

Petra zei

Jeetje, dat is inderdaad wel "grof geschut", zoals ze dat in NL zo mooi kunnen zeggen. Prednison wordt in NL niet zo snel voor geschreven inderdaad. Sterkte met je keuze maken, het wel of niet nemen.....

kastelke zei

Hola, komt die astma zomaar uit de lucht vallen, of had je vroeger daar ook al last van?
Men zegt hier soms wel eens dat het komt door een allergie die je niet goed verzorgde, maar of dat waar is of broodje aap, dat weet ik niet.
Verzorg je dus maar goed!