donderdag 30 oktober 2008

Bijna Halloween en weer wat gefreubeld.....


halloween hoekje

Even weer een foto sessie van de laatst gemaakte dingetjes. Al heb ik geen idee of jullie wel hierop zitten te wachten. Laat maar meningen horen. Misschien nog een ander freubelblog erbij?In ieder geval een up-date van de te maken quilt.

Kijk zo was het weer met al die gesneden lapjes...


En hier zit ie aan elkaar genaaid

Wat een gedoe met al die hoekjes en puntten op elkaar te laten komen...misschien was iets meer ervaring toch niet verkeerd geweest. Al denken de juffen dat ik dat wel gewoon zal kunnen. En wat doe je dan......juist je best en ga ervoor.

Mijn rendier, inmiddels ook gemaakt Petty en Ankie! Ik had toch verteld dat Petty en der buuf ook geinspireerd waren door mijn boek en popje?Zij hebben nu ook de boeken en dus de patronen waren gauw gevonden. Wat hebben zij al gemaakt hieruit? Sorry voor de wat kleine foto's maar ik kreeg ze niet groter, altans ik heb geen idee hoe dat te doen.

zij maakt er een schommelpaardje van....
Ja, wat zal dit nu moeten worden? Kerstbomen en .....wordt vervolgd!

En ook nog wat carnavalsquilts van Petty's tante stuurde ze op als foto. Leuk he!
Weten jullie nog van die arcade, dat grote enge beest? Nou een inspiratie hierop.

Dit is hem dan geworden

zie je dat het een tasje is?

Maar misschien is het ook wel wat als ketting? Maar niet zo serieus hoor!

Okee, lachend dan en wat verder weg...

En ons moppie wil ook op de foto met der Halloween shirt aan. Dit plaatje op der buik geeft licht overgens als het maar een beetje beweegd.

30 oktober nadert en zo ook . Halloween staat weer voor de deur en in de winkels liggen allerlei griezelspullen, carnevalkleding, decaratie spullen en bergen vol snoepgoed in de meest bizarre vormen.

Deze valt nog mee. Zoute stokjes in pompoen- en vleermuismodel.

Nee deze dan, een uitgetrokken oog en tong, een vingerkootje compleet met nagel en een niet uitziend gebit. Stempeltje van een RIP graf en een gum.

Want ook dat zie je hier met Halloween. Gisteren nog om een Jack Sperrow pak voor manlief gegaan, want we hebben een Halloween party voor de kinderen bij Paul en Cathy en wij grote moeten komen als hulpjes en griezels. Maar wat blijkt nu, kijkt Joey toch wel erg verliefd naar het piratenpak. En dus zal Jack als Griezel verkleed mogen gaan in Joey's kostuum van vorig jaar. Nikkie trekt ook weer der pak van vorig jaar aan en ik word ook weer heks.

5 opmerkingen:

kastelke zei

Wat leuk, dat cicade-tasje!
Als het je moest boeien, ik schreef er ooit eens iets over op mijn (niet aktieve) blog:
http://kastelke.blogspot.com/2007/05/priemgetallen-en-biologie.html

Jij maakt zo'n schitterende dingen! Heb je er al eens aan gedacht om ze te verkopen, bv. via een web-winkeltje?

Anoniem zei

Hoi Miranda
Het is weer een kunstwerk waar je mee bezig bent.Ik heb ook gelezen dat je een fijne vakantie hebt gehad. Ik vindt het altijd leuk om jullie belevenissen in de states te lezen.
Groetjes Hedwig

Petra zei

Wat een moois weer allemaal! Ik ben onder de indruk van zoveel naaitalent.

Anoniem zei

Wil je a.u.b. een foto van Jack in zijn pak naar Nouky sturen. Die is een groot fan van deze film. Ben benieuwd hoe ze zal reageren.

Sylvia zei

Echt enige dingen hoor die je maakt. Amerikanen zijn dol op dit soort zelfgemaakte knuffels etc. Je moet zeker proberen het eens op ebay te verkopen, weet zeker dat het gaat lukken!
Leuk Halloween, het is een van mijn favoriete Amerikaanse dagen. Enig!
Groetjes