zondag 26 oktober 2008

Weer een quiltles

Nadat het een lekkere drukke week voor ons allemaal geweest was en de anderen wat uitgeslapen hadden, was ik weer om half zes wakker. Te wakker om nog in slaap te vallen en wat doe ik dan...eruit gaan. Buiten regent het pijpenstelen en ondanks dat we dit niet veel hebben hier voelt het zo gewoon. Steek wat kaarsjes op, het is nog donker tot half 8 en besluit een rendier te gaan maken uit het boek van laatst. Gisteren had ik nog met Petty gekletst en die was samen met een buuf ook aangestoken door het naaivirus van mij. Die hadden het rendier al gemaakt en bleek zo lief te zijn zei ze. En aangezien die ook op mijn lijstje stond was de keuze snel gemaakt. Heerlijk freubelen, maar niet al te lang want om 12 uur mag ik weer.

2x dezelfde met een totaal ander resultaat

Nu weer op les om een nieuwe quilt te gaan maken. De naam van deze is Florentine Sampler en is opgebouwd uit 12 grote blokken die allen verschillend zullen zijn. Het speciale aan deze quilt is dat je elk stukje gaat zoeken in je patroon van je lapjes. Dit geeft als gevolg erg veel zijken en stof bestuderen alvoorens je mag gaan snijden. Vaak moet je ook een aantal keer precies hetzelfde patroontje zoeken. Alleen aan een zo een blok ben je al een complete middag zoet mee. Deze zal dus niet in een of een aantal dagen te maken zijn.
Maar ik houd jullie op de hoogte. De bedoeling is geloof ik dat we 1 blok per maand zullen maken. Deze eerste is opgebouwd uit 75 verschillende vlakje die te samen weer een geheel moeten gaan vormen.
Dit zijn trouwens mijn lappen, want je heb hier aanzienlijk meer stof voor nodig. Mijn zwart zit er nog niet bij, aangezien ik die vergeten was. De tijd vloog om en juf Penny was erg tevreden over de tot nu toe behaalde resultaten.
En voor we er erg in hadden was het al 5 uur. Jack kwam me ophalen en aangezien we bij Paul, Cathy en Michael uitgenodigd waren om te komen eten, was dat weer met mijn kontje in de boter vallen. Het werd een heerlijke uitgebreide Amerikaanse maaltijd. Meatloaf met mais, aardappelpuree, aardappelkroketjes, een of andere pompoen en mais. Bedankt Cathy, je heb jezelf weer overtroffen! En natuurlijk sloten we de avond weer af met ons kaartspel two's and tree's. Raden wie er nu won......ikke.
Zondag is Lars jarig, onze neef, 13 jaar alweer en zijn kado heeft hij al namens de familie gekregen op vakantie in Egypte. Een dikke proficiat kerel.

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Hoi Miranda en de rest van de fam. Zoals ik heb gelezen hebben jullie een leuke vakantie in egypte gehad. leuk hoor O ik had er graag bij willen zijn. en zeker met dat lekkere weer. Hier is het niks met het weer begint aardig koud te worden.De kleuren van de bomen zijn niet zo mooi als bij jullie, die zien er echt prachtig uit.Ik denk dat jullie weer aardig in je ritme zitten, wij ook trouwens.Ik bel je binnenkort om gezellie bij te kletsen. Dikke kus Margot

Anoniem zei

wat een mooie stoffen heb je weer Miranda
Dat wordt weer heerlijk knutselen deze winter,wordt het een sprei/plaid of wandkleed?
We zien het nog wel en veel succes gewenst en knuffels voor iedereen

groetjes van O ma