maandag 5 oktober 2009

monday monday.....


Zaterdag ochtend begint al vroeg de telefoon te rinkelen. De eerste felicitaties worden door Joey in ontvangst genomen. Ook de nodige kaarten en pakketjes komen binnen(door Sam gebracht) en zo elk uur gaat de telefoon wel een keer. Erg leuk en bedankt daarvoor!
Tegen drieeen komt de visite. En met de kids gaan ze met zijn nieuwe PSP3 spelen. De volwassenen kaarten wat en tegen zeven gaan we met zijn tienen naar de Mexicaan eten. Ook daar wordt hij toegezongen met een sombrero op zijn koppie en krijgt hij een gratis toetje! Wij betalen de rekening ($110)- en de gasten betalen de fooi. Waar kan je nu voor 8 euries de man in Nederland nu toch uit eten gaan. En zondag onze Sam aan de beurt met zijn eerste dierendag. Behalve een extra botje werd er weinig aan gedaan hoor.
De dag ervoor had hij lekker met Lexy gespeeld en dus is hij de dag nadien altijd wat van slag. Geen eetlust en veel slapen .......maar zo een lekker botje.....dat gaat er dan wel in. De kinderen maakte hun huiswerk. Nikkie toeterde lekker al flink wat nummers weg op der saxefoon en wat klinkt dat al lekker. Ik kan amper geloven dat ze nog geen half jaar speelt. Binnenkort zullen we weer eens een stukje opnemen, want eindelijk is er een nieuw fototoestel besteld. Nu wachten tot die binnen is. Joey zoekt zijn powerpuffkleding bij elkaar. Niet al te vrouwelijk, slecht een beetje.....gewoon een pruik met lange haren en daarin 2 staartjes met rode strikjes. Zijn zwarte sporthempje, een zwarte legging en een sportbroek die omgetovert is tot rokje......moet voldoende zijn. Want vanavond zal het optreden zijn.
En ik ben ondanks de feestjes toch nog lekker vooruit gegaan met mijn antiekske. Twee zijden zijn er al af met deze vorm. Een rand heb ik er ook al langs gemaakt, maar vrees dat ik ergens een meetfout gemaakt heb......mijn lap begint te golven.....dat duidt op ergens te veel/te weinig stof. Getsie, kan ik het allemaal weer uit gaan halen en opnieuw gaan meten.....


Verder heb ik er trouwens sinds een week een baantje bij. Vrijwilligster op Nikkie's school bij de art klas. Nu ik dat zo eens een weekje gevolgd heb kan ik wel zeggen dat het er hier heel anders aan toe gaat. In de klas dient geluisterd te worden.....wie dat niet doet die zijn/haar naam wordt op het bord gezet en verliest een punt. Ook voor brutaal zijn kunnen ze dus puntenaftrek krijgen.......maar terug verdienen kan ook. Twee lessen doen wat er gevraagd wordt en je heb je punt weer terug.......en volgens dde juf werkt het perfect. Wel mogen ze als ze werken muziek luisteren en fluisterend kletsen. En werken ze voor mijn gevoel(als ik terug denk aan mijn tekenklas) op een veel hoger niveau als in Nederland. Want 1 les missen betekend echter hier alles in halen. En de kids doen maandelijks mee met wedstrijden die door de staat georganiseerd worden. Nee, ze hoeven nergens heen, maar de boel wordt opgestuurd. En daarmee kunnen ze dan allerlei lesmaterialen winnen. Handig toch!

11 opmerkingen:

Yvonne aka sommeke zei

Happy Birthday Joey!
Aaaah, zonde van het werken aan die antieke rand. Moet ie helemaal uit mekaar?
Enne ... véél plezier in je nieuwe job! Art klas klinkt goed!

katrien zei

Je AQ ziet er al heel leuk uit.Ik moet nog mijn sterren aan elkaar naaien.

My name is Riet zei

Wat een andere wereld hè maar wel leuk zo. Je quilt ziet er maar mijn mening prima uit.
Fijne dag verder
groeten van Riet

Petra zei

Oh, leuk, art class! Dat heb ik ook jaren gedaan, eens per maand onderwezen we dan een kunstenaar en maakten de kinderen in de trant van die persoon een kunstwerk. Nog gefeliciteerd met Joey's verjaardag!

Petra zei

Nog gefeliciteerd met je zoon!
Hey wat leuk zeg, helpen bij de art class! Echt wat voor jou volgens mij!

Else zei

Nog gefeliciteerd met Joey. Wat leuk dat je een baantje hebt gevonden, en de regels klinken goed! Je AQ wordt erg mooi ik hoop dat je snel vindt wat er mis is gegaan. Fijne dag, groetjes Else

lut zei

Gefeliciteerd met de jarige! Hopelijk komt het nog goed met je AQ. Fijne dag! Hier regent het :-(

Quiltgirlie zei

Hello Miranda, I have seen your great siggi at Annelies' blog. I am from Germany and also on Annelies siggilist. Would you like to exchange a siggi with me?
Regards, Britta

t brocante sfeertje zei

Nog van harte met je zoon.En klinkt leuk je nieuwe job!Jullie hond is echt al helemaal groot he?
Moet nog wel eens aan je video denken met de balletjes en de bekers en dat de kinderen dat hier met Fleur gingen proberen.Was grappig om te zien maat ze hebben de moed opgegeven,is bij poot geven gebleven.En nu mag dat ook even niet want onze kleine Fleur wordt van artrose verdacht!Vervelend he?Groetjes,Ingrid

Francien zei

Gefeliciteerd met Joey! Miranda..en waren de pakjes nog wel heel toen Sam ze gebracht heeft? ...en je zult het best vinden wat er mis is met de quilt...kan niet veel zijn toch??Ben benieuwd hoeveel van dezelfde quilts er gaan bestaan...maar ik gloof dat iedereen wel een kleine altering gemaakt heeft in het middenpatroontje net als jij op de hoeken....succes verder
groetjes Francien.

Natasja Valentijn zei

Nog gefeliciteerd met de verjaardag van je zoon. Wat leuk dat je vrijwilligerswerk gaat doen. Ze zullen een goede lerares aan jou hebben. Je bent zo creatief! Leuk dat je nu die kennis kunt overbrengen op de jongere generatie. Veel plezier met het lesgeven!