zaterdag 24 oktober 2009

Het feest kan beginnen, want opa is binnen...

Al tegen half vijf vertrekken we richting Roanoke. Brengen Sam bij Cathy, Michael en Lexy. Vervolgens reden we door een adem benemend landschap. Wat ziet het er toch mooi uit....de bergen in warme kleuren .... bomen die oranje zijn, verschillende rood tinten, geel , lime groen. Helaas lukte het foto's nemen niet echt, want we wilden op tijd zijn voor opa die iets voor half zeven verwacht werd. Daar aangekomen ging ik even kijken voor goed schoensel en de rest haalden een broodje voor ons bij Subway. Mij terug opgepikt en gauw naar het vliegveld. Daar horen we dat die, het vliegtuig natuurlijk, vertraging heeft van een uurtje. Dus weer terug naar de Mall om daar dan maar wat rond te kijken. Eindelijk na ruim een twee en een half uur vertraging kwam opa dan toch eindelijk in Roanoke aan. Wat bleek ...... er waren mankementen met de motoren en hoe lang het zou duren wisten zij en dus ook wij niet. Dus reden wij heen en weer tussen de Mall en het vliegveld zo ongeveer elk uur. Wat we gedaan hebben.... boekjes in Barnes en Nobles gelezen te hebben, schoenen voor mij te hebben gekocht nog wat rondgeneusd EN niet vergeten brood en sushi opgehaald te hebben bij The Fresh Market, die aan de andere kant van Roanoke ligt overgens, konden we dan toch opa meenemen. Echt moe was hij nog niet en op de weg terug werd Sam opgehaald. Gelukkig hadden we die bij Lexy achtergelaten. Want om hem vanaf half vijf in zijn kooi achter te laten, zo net voor etenstijd leek ons geen goed plan. Blij dat we het zo gedaan hadden. En iets na tienen waren we thuis. Eerst kreeg opa of was het Sam nader onderzoek van elkaar. Dronken we nog wat en opa wilde nog een broodje eten. Nadat we de koffers ontdaan te hebben van de nodige ballast
(lees Hollands eten, sinterklaassnoep, Hollandse lapjes, cd's, filmpjes, boeken, oogpotloden, vulpen en gelpennen, tijdschriften voor ons en een pluchen kameel voor Sam), fototjes te hebben gemaakt hiervan kletsten we nog wat en begrepen dat we de groetjes van iedereen hadden gehad.
Bij deze al die groetjes terug en heel erg bedankt voor al deze leuke kadootjes. Wat zijn we toch weer verwend! Tegen twaalven kropen we allemaal in onze bedjes en sliepen we deze ochtend lekker een uit. Want zelfs Sam liet zich niet voor achten horen! Maar het was dan ook nog donker en inmiddels regent het volle bak. Wel zijn de temperaturen niet echt koud, maar zelfs warm te noemen. Ben ik blij dat ik al wat foto's genomen heb, zodat mocht het weer het compleet laten afweten hij dan toch foto's kan kijken.
Fijn weekeind allemaal.


17 opmerkingen:

oma leentje zei

Wat gezellig dit bezoek en altijd leuk al die kadootjes. Geniet van elkaar en van jullie prachtige herfst. Liefs Leni

My name is Riet zei

Wat gezellig dat opa Piet is gekomen met de kado's. Fijne dag nog.

supergoof zei

Wat gezellig dat opa Piet er weer is! En gaan jullie weer op overhemdenjacht?
Groetjes van Goof, die aan 'n Bossche Bol zit,...
;o))))))))))

Petra zei

Oh ook al zo'n lekker pakket!
Enne.. zag de nieuwe cd van Blof!
Veel plezier met elkaar!

Anoniem zei

Wat een gedoe met dat vliegtuig, gelukkig is er niks mis gegaan!
Dan maar vertraging!
Wat een boel kadootjes, altijd leuk toch!!
Gezellig zo, die visite.

Ik wens jullie samen een heel plezierige tijd!!

Groetjes Thea

Yvonne aka sommeke zei

Geniet maar voor 110 % van de dagen met Opa!

Anoniem zei

Wat heerlijk voor jullie dat opa op bezoek is en veel cadootjes heeft meegenomen,geniet er maar lekker van,lieve groetjes uit Nederland en een fijne zondag,Joke.

Guute zei

Dat moet een gezellig weerzien zijn. Geniet maar ten volle van jullie daagjes samen. En van het Hollandse eten....

greet's foto's zei

wat een verwennerij,heerlijk he dat opa er is,veel nieuwtjes van het thuisfront.geniet er maar van,want de tijd gaat super snel.
liefs van oma nijn

Inge Slaats zei

Gááf dat opa nu gezellig bij jullie is. Ik moest wel lachen om al die Hollandse cadeautjes, vooral om de stapel ontbijtkoeken, nee hoor, ik kan me best voorstellen dat je snakt naar al die dingen als je in de States woont.
Geniet maar lekker van zijn bezoek!

Enne....je siggy is net aangekomen, superleuk met dat uiltje. Bedankt hè! Eind van de week zet ik hem op mijn blog, hij staat wel al in het foto-album dat je ook op mijn blog kunt vinden.

Groetjes,
Inge

Bibi zei

Dat was wel een flinke vertraging zeg, maar ach, zo heb je de mall ook weer eens goed doorgelopen;-).
Heel veel plezier!

Elke (Kastelke) zei

Ha, opa Piet! Gaan jullie nu ook zelf speculaas bakken? Of staan er andere 'bak-dingen' op de planning?

Veel plezier!

P.S.: ik ben met een nieuw blog gestart... ;-)

lut zei

Geniet van je bezoek en van je cadeautjes!

Cindy at her Country Home zei

Dag lief dotteke uit het mooi Virginia, dankjewel voor je lieve bezorgdheid om mij SO SWEET OF YOU! Ben nu weer op de blogs aan het bijlezen en bij jou belandt... oooohhhh één en al gezelligheid, HEERLIJK dat Opa Piet goed is aangekomen en dat hij de heerlijke Indian Summer kan beleven en van genieten. Zeg maar tegen hem dat ik dat op het moment ook aan het doen ben op je blog. PRACHTIG! Ja en de Jo-Ann winkel, roept gewoon op dat je je pinpas laat verschroeien hahaha... Love and hugs from me Cin x

Anoniem zei

Herkenbaar!!!

De komende tijd krijgen we geen bezoek, maar in de zomer is het hier lekker druk geweest. We hebben nu nog een pak hagelslag en een pak gestampte muisjes. Dan is alles weer op.

Hoe we hier verzeild zijn geraakt? Beetje toeval. Ik had eens een programma over Nederlanders in Noorwegen gezien en ben eens wat gaan neuzen op internet. Eerst wilden we naar Frankrijk maar hoorden daar best veel vervelende verhalen over. Amerika lijkt me ook prachtig en Ierland staat hoog op mijn lijst. We wonen nu inderdaad ver van een echte stad af. Dochter van bijna veertien vindt dat soms best jammeer. Maar ja. We kunnen hier wel een hele lange winter wintersporten en dat is echt leuk.

Groetjes!!!

Cindy

Cindy at her Country Home zei

Hey "brom"vliegje, weet jij of vliegjes ook over zee kunnen vliegen? "stront" vliegje hahaha... Ik heb me weer rot gelachen achter m'n pc om je bericht, GEWELDIG! Als ik toch vleugeltjes had..., ga ik eerst met jou alle maar dan ook alle quiltwinkels af bij jou in de buurt (zucht)! Vliegend backpacken hahaha.. dikke X Cin
ps even bij mijn voorganger hierboven kijken, een naamgenoot wat LEUK!

Anoniem zei

goede start