vrijdag 16 oktober 2009

Rood, wit en blauw

Weet je wat ik zo leuk vind? Dat ik zoveel reacties krijg de laatste tijd. Daar worden wij bloggers en blogsters altijd heel vrolijk van namelijk. Heel erg bedankt hoor!

En de laatste quilt met de sneeuwpoppetjes, daar kreeg ik veel vragen over. Nu het is van Crab.apple Hill en heet #408 Winter Wonderland. Kosten hier in de states $25,- en is te bestellen bij http://www.trinityquilts.com/index.php. Zij versturen wereldwijd. Ik heb er overgens een beetje andere rand aangezet, want ik vind de orginele iets te flets naar mijn zin. Ik heb hier overgens nog niks aan de rand gedaan. Niet dat ik geen tijd heb, maar omdat ik nog zit te twijfelen om er nog witte sterren op te appliceren. Wat denken jullie?
Verder heb ik deze week nog visite van liefste Jane gehad....ze maakte het me weer lastig maar inmiddels ben ik dankzij hulp van http://thatquilt.blogspot.com/ weer wat verder.

Zoals je ziet maak ik eerst twee blokjes die ik vervolgens op elkaar gaat naaien om zo een een lapje te maken.
Afgelopen dagen ben ik druk aan het helpen op school. Stiekem gaat er aardig veel tijd in zitten. De kids zijn momenteel maskers aan het maken van gewoon papier en behulp van een fijn mesje werden de ontwerpen uitgesneden. Terwijl ze nu in afwachting zijn van het masker te gaan spuiten met verf krijgen ze les in de kleurendriehoek en mogen ze gaan expirimenteren met aquarelverf, die ze ook via school mogen gebruiken. Ik mocht vast gaan winkelen om verschillende spuitbussen verf. De goedkoopste en vond bij de Wallmarkt 6 bussen in verschillende kleuren van $1.20 per stuk! Deze zijn in vrij donkere kleuren, en de duurdere van $3,10 was er in vele verschillende tinten gaat de juf hopelijk nog bij halen. Maar eerst moest ze nog overleg gaan plegen hoeveel ze kon besteden. En vandaag bleek dat de juf ziek was, terwijl ik de klas binnenkwam. Grrr, hadden ze niet even kunnen afbellen. De kinderen hadden een waarnemende juf, die ze een video over Monet liet zien, maar echt orderlijk was het niet, gezien de potloden door het lokaal vlogen.
's Morgens was ik ook al op school geweest, maar dan om Nikkie's bril op te halen. Persoonlijk werd ze naar beneden geroepen om de bril in ontvangst te nemen en ze was zichtbaar hier erg blij mee. Wat wordt ze toch al groot. Vooral nu met dat brilletje op is ze al een echt dametje aan het worden. Nog een kleine 10 cm en dan is ze net zo groot als mij.



Afgelopen dagen was het SALE bij mijn quiltshopje en voor het eerst leek het mij dat de verkoop een heel stuk rustiger is dan voorgaande jaren. Het kan natuurlijk ook met al die zieke mensen te maken hebben, maar het gaf mij wat tijd om even met de dames te kletsen en uitgebreid te neuzen. Helaas vind ik hier weinig of niets van de MODA stoffen. En ook grijs hebben ze amper in hun assortiment. Nog even nagevraagd of ze iets van deze stoffen binnen gaan krijgen. Niet
dus. Maar ik moest maar on-line zoeken vertelden ze me. Daar had ik ze al enkele maanden terug ontdekt. Jammer....ik had ze zo graag eerst eens in het echt willen zien, want ze lijken mij erg mooi. 36 verschillende printen zitten er in deze serie. Niet dat ik ze allemaal hoef te hebben, maar .......hmmm.....een stuk of 15 lijk mij al mooi.


Maar gelukkig heb ik wel wat kunnen scoren. Enkele klosjes garen en wat bruine, een creme-kleurige en een witte en iets lichtblauwigs. Daar ben ik dit quiltje mee aan het maken.
Een lekker priegelwerkje wat wel aan mij besteed is. Inmiddels heb ik 1 blokje ervan klaar en aan de tweede ben ik bezig.

En het weer was ronduit droevig de laatste drie dagen. Regen en mist en zwaar bewolkt was het
beeld buiten. Dus dan nog maar wat beelden van afgelopen weekeinde met wat vogeltjes die ik wel al met de nieuwe

camera geschoten heb. Een havik op zoek naar een prooi en een leuk kuifke dat bij tijd en wijlen op ons balkon komt zoeken naar eten.

6 opmerkingen:

conny ten berge zei

Wat ben je toch weer bezig geweest! Sjaan komt hier ook af en toe op bezoek maar dan wordt er meer gekletst dan gedaan, ik ben geloof ik al twee maanden bezig met hetzelfde blokje.....

My name is Riet zei

Je bent lekker bezig met je quilten, ziet er ook allemaal leuk uit.
Groeten van Riet

Yvonne aka sommeke zei

Hmmm.... ik vind je rand rond je WinterWonderland al genoeg "leven".
Misschien er toch even een witte ster opleggen om een idee te krijgen?
Je nieuwe project ziet er ook leuk uit!
(en wooow, je DD met bril lijkt nu inderdaad wat ouder en wijzer)

Anoniem zei

Leuke bril Nik!!

Groeten uut Terneuzen xxx

Anoniem zei

Ik heb de ontbijkoek gebakken. we hebben ervan gesnoept. Ik ga hem zeker vaker maken. Misschien straks nog. Ik wil eens proberen hoe hij smaakt als ik een deel bloem vervang door roggemeel.

Groetjes vanuit het hoge Noorden,

Cindy

Johanna Zweden zei

Hallo Miranda
Gezellige je berichtje, wat ben je heerlijk bezig geweest, leuk hoor.
Die bril staat je dochter enig.
Ja wat zijn die stoffen van Moda mooi hé!
Mooi is je winter wonderland geworden.
Mooie foto´s van de vogels, wat is dat kuifje leuk hé, die hebben wij ook hier in Zweden.
Groetjes Joke en een fijne dag, hoe is het weer bij jullie!!!