dinsdag 13 oktober 2009

Het koudfront is in aangekomen....

Al een klein weekje ben ik druk bezig om deze Winterwonderland quilt ook klaar te krijgen. En ik moet zeggen met die grote lappen lijkt het sneller te gaan. Nu alleen nog de buitenrand voorzien van quiltwerk. En dan nog een bies erlangs maken......wel met een ander stofje dan de achterkant, want die vind ik niet lekker kleuren met de voorkant. Maar een lekker flanellen onderkantje zal voor de koude winterdagen echt niet verkeerd zijn.





Na toch nog een weekeindje met mooi weer te hebben gehad, staan we nietsvermoedend maandagochtend op en het is me toch koud. Gauw de kachel aan, want die kou werkt niet lekker op mijn spieren . Al gauw is het weer aangenaam in huis en buiten is het al echt vestenweer zo op de vroege morgen. Zo zie ik nu ook de bomen in de omgeving langzaam gaan verkleuren. Zo ook deze in onze tuin. En kijk ook even bij Petra in NC op haar blog. Zij hebben de foto's geplaats van hun weekeindje .

Deze zonder zon en die hier onder met zon.

Afgelopen weekeinde zijn we nog naar de bioscoop gegaan met de kids om "the proposel". Een erg leuke romantische comedie die zich voor een deel afspeelt in het mooie Alaska. Verder zijn
Sam en de kids een zondag middag bij Lexy en Michael gaan spelen terwijl Jack en ik richting

En Delly Belle houdt het hele boeltje weer in de gaten, vanuit der eigen bakkie trouwens.



Roanoke zijn gegaan om boodschapjes en een bezoekje te brengen aan de Craft show. Helaas mochten we geen foto's binnen nemen, want onverwachts troffen we op twee plaatsen Nederlanders aan die daar met een standje stonden. De eerste was een Friese meneer die uit N. Carolina kwam en hier al sinds de tachtiger jaren woonde. Tevens was hij met een Amerikaanse getrouwd die de kettingen met zelfgemaakte glaskralen en half edelstenen verkochten. De tweede was Vikky, een Nederlandse uit de Zaanstreek afkomstig, maar nu woonde in Fredericksburg. Zij verkocht en brandde zelf de gesuikerde amandelen met kaneel. Verder was er van alles op handenarbeid te zien. Ook een even geinformeerd naar de kosten van zoiets en ik denk niet dat dit iets voor mij is. Mensen zijn vijf dagen weg van huis om drie dagen show te draaien. Plus je moet je eigen stand en lampen bij je hebben. Deze mensen hebben allemaal een joekel van een camper en zijn zo een 30x weg van huis per jaar. Maar wie weet ooit als we gepensioneerd zijn of zo. Want ook de kosten van zo een plekje huren is behoorlijk. En als je het er niet uit haalt....draai je alleen maar verlies. Op de terugweg pikken we het spul weer op. Het blijkt dat de dames getekend hebben en krijgen wij de tekeningen te zien die, maar wij moeten zeggen wat we er nog meer in zien. Dan blijkt dat onze kids, die het eerder hadden gedaan, veel van de zelfde soort antwoorden gaven als wij. Zouden we het dan toch via de genen doorgeven?

19 opmerkingen:

katrien zei

Wat een leuke quilt.Fijn voor de koudere dagen.

My name is Riet zei

Wat gezellig zal dat geweest zijn en is het niet grappig dat je overal Nederlanders tegenkomt die ook nog in de handel zitten.
Mooie winterquilt wordt dat, leuk met de borduursels.
Hier wordt het nou ook kouder
Groeten van Riet

Petra zei

De Craftshow was vlak bij ons hotel. Wat grappig dat je dan ineens zo dicht bij elkaar bent dan he? Er werd heel wat volk verwacht he?

Hier gister ook koud en vandaag weer zomer. Niet meer bij te houden kwa kleding hoor.

Francien zei

Je quilt is leuk geworden Miranda... en prachtig gedaan dat borduurwerk..je gaat als een speer de laatste tijd...Het weer is hier ook aan het omslaan...we krijgen deze nacht voor het eerst nachtvorst en daarna zou het weer beter worden...ga zeker even bij Petra op haar blog kijken...leuk zo.n bezoekje en ook als het ineens met elkaar klikt..maar met zoveel gelijke interesses moet dat lukken toch?..Lijkt me enig zo.n Craft show...hier zijn het meer de beurzen waar ze alleen veel dingen proberen te verkopen die nieuw zijn maar ik hou meer van het zelfgemaakte " spul" van iemand...je hebt het naarje zin gehad lees ik wel...en de " beestenboel" is geweldig...prachtfotos..
groetjes Francien.

Anoniem zei

Haha je zou het kunnen proberen,je quilt ziet er toppie uit,blijf het super knap vinden en het borduren erbij,pff heb nu al zweet druppels op mijn voorhoofd staan,je hebt prachtige foto`s van de natuur en de honden en het poezebeestje,geweldig,groetjes uit Nederland waar het ook brrrr weer is,Joke.

conny ten berge zei

Ook al zo'n leuk quiltje, ik krijg al helemaal zin in Kerst!

Petra zei

Zo'n craftshow is altijd zo leuk! Ik moet er ook weer eens heen. Inderdaad best prijzig om mee te doen, ik heb het ook weleens uitgezocht. De mensen, die meedoen, hebben dan ook echt talent (zoals jij met je quilts!).

Yvonne aka sommeke zei

Ach zonde dat je niet mocht fotograferen, dan hadden we nog meer kunnen meegenieten hé!
Hier wordt het ook kouder brrrrr en ik heb nog niet zo'n mooie Winterwonderland-quilt als jij! ;-)

Lida zei

Hoi Miranda,
Ik heb weer even bijgelezen op jouw blog en kan je nu vertellen dat het hier nu ook aardig koud begint te worden, in Duitsland en verder naar het oosten zijn de eerste pakken sneeuw al gevallen, dus de winter komt er echt aan!Hier brand nu ook de kachel en dus kruip ik weer lekker in mijn hobbykamer en doe lekker de lampjes aan, dan wordt het toch weer gezellig! Je Winterwonderland vind ik geweldig, waar heb je dat patroon gevonden, echt iets voor mij om te maken! Veel plezier in het koude USA en met de komende feestdagen. Groetjes
Lida

Guute zei

Wat voelt dit al lekker winters aan! Jouw quilt is prachtig!!!!

Annelies zei

Ook hier is het vandaag een koude dag.
Je quilt wordt erg mooi !

Else zei

Wat een heerlijke quilt, mag ik er al onder kruipen? (lol) Hier wordt het ook kouder, vanmorgen voor het eerst weer raampjes van de auto krabben! Fijne dag, groetjes Else

Natasja Valentijn zei

Ik lees bijna bij iedereen dat het koudfront eraan komt. Nou, bij ons hier in Nederland ook hoor. Ik had vanochtend al licht bevroren autoramen. Gelukkig hadden wij vorige week tijdens de verhuis/container dagen prachtig weer.

Mooie creatie heb je weer gemaakt!

Simone zei

Bedankt voor je berichtje op mijn blog. Jouw sneeuwmannenquilt is ook helemaal geweldig! Wat een mooie stitcheries zitten daar ook in. Van wie is het patroon?

wilma zei

Prachtige quilt!!

Ingrid. zei

Prachtig dat quilt !
Fijne avond , groetjes van Ingrid.

Anoniem zei

Hoi,

Op zoek naar een ontbijtkoekrecept kwam ik op jullie blog uit. Wat een leuke!!!
Zelf woon ik in Noorwegen met mijn gezin en ook hier is het koudfront aangekomen.

Ik ga jullie blog volgen. Leuk!!!

Groeten van Cindy

Bibi zei

Ik ben weer een beetje bijgelezen, maar niet helemaal, heb weer veel gemist in drie weken zeg! Je quilt schiet aardig op en ziet er heel gezellig uit! Ik vind die fairs ook wel erg leuk, net als jij zat ik al te bedenken of het niets voor mij zou zijn, alleen weet ik nog niet waarmee ik zou gaan staan precies... 5 dagen onderweg zijn voor 3 dagen staan... lijkt mij misschien leuk voor 1 keer...

marion zei

wat een prachtige quilt heb je gemaakt.....

Van wie is het patroon?

groetjes marion