vrijdag 4 december 2009

Er is er een jarig.......

Vandaag is namelijk manlief jarig....van harte gefeliciteerd Jack. Helaas geen vrije dag van de baas, maar keihard werken. Gelukkig heb ik voor vanavond een etentje geregeld met zijn tienen en gaan we nadien hier een soort van dobbelspel vieren . Voor ons hier de pakjesavond dus.....want morgen konden ze niet allemaal. Vandaar.

Maar gister bracht de post mij een briefje met dat er een pakket op te halen was op het postkantoor. Nu had ik van mijn zwager begrepen dat er "vierrussen" onderweg naar hier waren. Na al elke dag een hint te hebben gekregen en na verwoedde pogingen om dit te ontcijferen, eh .... Doe Maar cd, vier verklede familieleden, banketstaaf of taaipop van 80 cm, chocoladeletters... zijn het volgens de berichtern 4 Chocolade S-en. Yes, hier iedereen door het dolle en ik blij om eindelijk iets in die schoen te doen, want Sinterklaas snoep is zeldzaam hier of niet te betalen via de online shops....En wat blijkt dan, dat we het tot na de kerst onder de boom mogen leggen.........

en wat doe je dan........? Wat zou jij doen?


Hebben jullie daar in het verre Nederland ook al nachtvorst. Hier heeft het lekker gevroren.....20F hadden ze het over....dik onder nul C is mijn versie en wat zie ik als ik 's morgens de gordijnen opentrek.

En mijn laatste huisje daar zitten de bloembakken aan en zeg nou eerlijk, met die vorst kan ik beter even wachten om wat erin te planten.

Wel heb ik alvast de bloempotten blokken in vorm geknipt, zodat als ik er even een gaatje voor vind deze kan vastnaaien.....ja met het handje.....om er vervolgens nog een mooie geborduurde rand op te maken.....


Wordt het al wat? En wat het meet? Rond de 70-75 cm. Later komt er nog een rand omheen, maar daarover later......... En oja, ik heb een aanvraag om mijn sneeuwpoppenquilt te verkopen, wel leuk niet, en dat terwijl ik er nog steeds aan bezig ben. En ook eigenlijk geen idee van vraagprijs hiervoor heb en of ik hem wel weg wil doen........

Even nog een up-date. De post kwam net langs. En wat denk je....nog twee pakketjes afleveren.

He, eentje van Shirley van Zipje en Zopje, en een van de Lintjes. De familie die afgelopen zomer hier gelogeerd hebben. Joehoe.....die van Shirley maak ik vast open. Hahaha, wat lief......, een kaartje en wat zwart wit restjes/quilt lapjes van haar laatste quilt die ze voor zoon Tim gemaakt had en een naaldje....hmmm, wat is dat nu voor een dingetje....en ineens herinner ik het me. Ja voor de hapertjes weg te werken! Super meid! Heel erg bedankt, wat een verrassing! Je snapt dat de zwart witjes richting ons aller bekende Lieve Jane gaan. Wel weer even een stimulans om er wat van te gaan maken. Maar met het pakket van de familie wacht ik nog even tot de kids en Jack thuis komen....wel zo leuk omdat het aan ons allemaal geadresseerd is. Dus....wordt vervolgt!

13 opmerkingen:

Simone zei

Als het inderdaad chocoladeletters zijn, zou ik ze mooi niet onder de kerstboom leggen! Morgen is het 5 december, dus in de schoen en er lekker van genieten!

Natasja Valentijn zei

Gefeliciteerd met de verjaardag van je man! Jammer dat hij moet werken, maar dan is het vanavond zeker groot feest? Fijne dag vandaag en natuurlijk een goed weekend!

greet's foto's zei

hallo Miranda

het is bij jou elke dag Sinterklaas,leuk hoor ,pakjes uit pakken.jullie worden wel verwent he,heerlijk is dat.ook nog gefeliciteerd met je man hoor,het is een drukke maand bij je.
groetjes en een fijne avond oma nijn

Annelies zei

Van harte gefeliciteerd met de verjaardag van je man !

Anoniem zei

Hoera hoera van harte gefeliciteerd met je man,wat een pracht foto`s van de omgeving en je werkjes,zo knap dat je dat kunt maken en lees ik het nu goed,de chocolade letters van de sint onder de kerstboom,geweldig,ik wens je een heel fijn weekend en volgens mij hebben we nog niet echt veel nachtvorst gehad,alhoewel ik er pas wel de ramen van de auto`s zag krabben,lieve groet Joke.

My name is Riet zei

Hartelijk gefeliciteerd met je man zijn verjaardag. Ja dat is nederlands hè, we feliciteren de hele familie, vrienden, buren enz. NOu ik zou denken, jullie vieren sinterklaas dus wij openen het pak ook maar. GRoeten van Riet en fijne Sinterklaas

Sinterklaas en Zwarte Piet zei

Beste Jack,

Allereerst de beste wensen
van alle Pietemensen

Ook deze oude sint zou je graag een handje geven
maar daar moet ik maar even zonder leven.

wellicht schud je straks de hand van mijn broer
tussen al dat lekkere kerstvoer

Sint weet dat jullie hier wat decemberdagen door gaan brengen.
door de feestvreugde in Nederland te verlengen.

Wat is je familie gelukkig en blij
en weet je, met kerst zijn ze ook allemaal vrij.

Helaas zit Sint dan weer in het Spaanse land
dus de pakjes zet ik effe aan de kant

Voor vanavond zeg ik, geniet en heb plezier
de hartelijke groeten van Sint en zwarte pier

Lida zei

Hoi Miranda,
Hartelijk gefeliciteerd met je DH en nog vele gelukkige en gezonde jaren gewenst!
Ja je moet ook maar even wachten met die pakjes, ik moet tenslotte 10 dagen wachten voor ik het jouwe open mag maken! Wens jou en je gezin een heel gezellige "pakjesavond"
Groetjes,
Lida

Anoniem zei

van harte gefeliciteerd met je verjaardag Jack en nog veel gezonde jaren samen met je gezin,
Maak er een leuke sinterklaas avond van ,groetjes van ma en pa.

ria vogelzang zei

Hiep hiep hoera!!!!! Gefeliciteerd!
En wat een leuke pakjes krijg jij per post..... om te smullen!!
Wat de nachtvorst betreft: hier vriest het alleen nog licht aan de grond..... dus echt vorst taferelen hoeven we nog niet te verwachten... (gelukkig, of jammer.... ;)) ..)
Tjonge wat een leuke luchtballon trok er bij jullie over, ben benieuwd of het erg koud was in de lucht, je zou toch denken dat het HEEL koud was...!
Groetjes en een fijne avond en weekend ( en pakjes laat ik nooit wachten....... beetje erg nieuwsgierig denk ik....).

Brechtje zei

Oh wat een heerlijk bericht. Pakketjes, vorst, een luchtballon, heerlijk het was weer genieten. Fijn weekend en J gefeliciteerd!

Petra zei

Gefeliciteerd Jack!!!!

Enne... hoest bij jullie? Alles al wit?

Yvonne aka sommeke zei

Proficiat nog voor het jarige manneke!
En wat hadden jullie een gezellig feest met véél pakjes!