zondag 6 december 2009

Het is nu echt weer winter...

Jeetje, wat een koude temperaturen zijn het hier weer ineens. Want gisteren heeft het bijna de hele dag geregend en gesneeuwd!
Ja heus, regendruppels die steeds dikker werden en vervolgens grote sneeuwvlokken in grote getalen naar beneden dwarrelden. Heelijk om er zo naar te kijken vanuit de gezellige warme kersterige kamer. Helaas voor de kids bleef het echt niet liggen.......Maar de eerste sneeuw hebben we maar weer gehad. Verder zat er ook een windje bij dat het verdraaid guur deed aanvoelen.
Maar ook de herten komen in steeds grotere getalen de tuinen inwandelen. Gister zaten er al 12 stuks, waarvan je hier een gedeeltje ziet. Ons aller Sammetje zag tevens ook een buurhondje die hij even gedag wilde zeggen en met een run verdwenen vervolgens de herten weer richting het struikgewas.
Maar vanmorgenvroeg schijnt de zon weer volle bak, en dat terwijl het gras veranderd is in een spijkerbedachtig geheel. De rijm heeft hier flink zijn best gedaan. Maar puur op het gras. Het ziet er niet uit als in Nederland als het gerijmd heeft. Niks geen mooie plaatjes van spinnewebbetjes of zo. Alleen het witte tapijtje, eh gras. En nu het weer kouder wordt heb ik de vogels hun voederbakjes maar weer lekker gevuld. Inmiddels zijn het er 4, want op het sinterklaasavondje had ik er weer een bij gekregen. Dat was overgens een super gezellig avondje, waarin zowel de kinderen als de volwassenen als de hond
heerlijk van genoten hebben.


Maar het echte sinterklaasgevoel kwam weer bij het uitpakken van de dozen vanonder de boom. Want behalve de chocoladdeletters op een rij ingepakt in een tochwel enigzins vreemde en zo een bekende verpakking...,
kregen we uit het pakketje allemaal ingepakt in sinterklaaspapier(hier uniek en niet te vinden overgens) kado met een bijbehorend rijmpje. En het waren ook duidelijk precies de goede hebbedingetjes voor allemaal.


Nikkie haar het geliefde boek VOLLE MAAN, nee niet die van Dolfje Weerwolfje, maar de vertaling van deel 1 van de populaire vampierenserie Twilight. Helemaal raak dus. Vervolgens Joey... die kreeg een 5 dubbel CD met beste Nederlandse hits!


Gelijk mochten ze beluisterd worden natuurlijk en ook hier hebben we allemaal al lekker van genoten en weer een ouderwets zitten meegalmen... Dan is Jack aan de beurt....
een gedichtje dat hij vrije dagen opneemt om met zijn visite te gaan golven. Blijkbaar waren er veel Tees gesneuveld in de loop der tijd, want hij kreeg een aanvulling op zijn minimale voorraadje. Maar ook aan mij gedicht wat over mijn creativiteit ging....

zo leuk geschreven trouwens, werd ik bedacht met verschillende kleuren lintjes.......Leuk lintjes van de Lintjes!
Verder nog een overheerlijk pepernotencakeje en meer bekend snoepgoed en daar hebben we gister samen met de kids hun beider schoolkameraadjes van gesnoept. Zo hebben we weer een heerlijke Sinterklaas gehad! Heel erg bedankt lievertjes ...

17 opmerkingen:

Lida zei

Hoi Miranda, wat was het een gezellige boel bij jullie met al die leuke pakjes, hier doen we niet aan Sinterklaas, maar voor mij was het toch wel een beetje feest met al jouw leuke cadeautjes! Heb ze vanmorgen uitgepakt en ervan genoten, vooral de engeltjes passen perfect bij mij, zal er de 23e een extra mooie foto van zetten!Vanmiddag kwamen er ook nog chocolade letters, dus toch een beetje sint gevierd! Wens je nu een heel fijne kersttijd met veel gezelligheid, groetjes
Lida

annelies zei

Hallo, ik ben even aan het bloggen,en heb wat rond gekeken.Sinterklaas avond is wel erg gezellig geweest bij jullie zo te zien, en zo ver weg.
Dat boordje van de drebbelstraat?? Hebben jullie soms in Den Haag gewoont? Of is daar ook zo een straat?

Groetjes Annelies.H.

greet's foto's zei

dat ziet er heel gezellig uit, feest en nog eens feest.lekker ouderwets met gedichten.stuur maar een beetje sneeuw hierheen en ook wat vorst,datis beter dan die regen.leuk die herten in je tuin.

groetjes oma nijn

Quilt it and Dotty www.quilt-it.nl zei

Zo zie je maar dat in het verre buitenland rond 5 december toch begint te kriebelen! Wat een gezellige avond!

Dorry

Els zei

wat een gezellige boel daar bij jullie!!

Petra zei

Grappig, dat het bij jullie niet bleef liggen. Bij Katja in Blacksburg hadden ze zo'n zeven centimeter en hier meer dan tien!
Ziet eruit als een erg gezellige pakjesavond.

Annelies zei

Dat ziet er heel gezellig uit Miranda.
Het sneeuwt hier niet, maar wel veel regen.

ria vogelzang zei

Wat lijkt me dat heerlijk om te zien, die dikke sneeuwvlokken. Ik hoop dat we hier ook nog een beetje sneeuw krijgen. Dat geeft altijd zo'n speciaal winter-gevoel!Super: die herten in je tuin!!
Hier schijnt de zon; duifje en roodborstje in de tuin, aangevuld met wat musjes. Ik zal straks de winterbakjes weer even vullen, daar komen ze denk ik voor.
Onderwijl peuzel ik mijn laatste stukje chocoladeletter op en lees over jullie Sinterklaas-feest! Tjonge, wat gezellig! En leuke foto's!
Geniet ze nog van al die lieve kadootjes! Fijne dag!

conny ten berge zei

Dat was echt 't heerlijk avondje!

Barnyard Country Gifts zei

Zo te zien aan de foto's hebben jullie een gezellig weekend gehad zijn jullie allemaal heerlijk verwend.
Gezellig dat dat het winterweer een beetje doorzet bij jullie. Misschien een witte kerst???? Van mij hier ook wel weer een echte winter komen. Liefst met veel sneeuw.
Lieve groet, Annemieke

Bibi zei

Wat leuk dat jullie Sinterklaas vieren! Compleet met chocolade letters en rijmpjes. Ik zou dat ook wel weer willen doen, met surprises erbij, maar ik denk niet dat dat gaat lukken hier.
Leuke foto's ook;-)Vooral die uitdrukking van Nikkie haha.

Natasja Valentijn zei

Dat zag er gezellig uit; jullie sinterklaasavond. Iedereen was volgens mij dik tevreden met de cadeautjes. Leuk dat jullie die traditie in ere houden. Ik heb pas nog aan je gedacht. Wij liepen in het centrum(pje) van Great Falls en ik zag een winkeltje met quilt stofjes. De winkel was helaas dicht, dus ik kon geen kijkje nemen.

Shirley zei

Geweldig gezellige boel bijjullie, echt genieten van al die foto's en verhalen, ik ben weer helemaal bij. Gelukkig is het vlopje veilig aangekomen, wat een timing zeg! Graag gedaan hoor. Prachtige huisblokjes ben je aan het maken, echt top zeg.

Petra zei

Wat leuk het straat naam bord. Heel bijzonder inderdaad!

Francien zei

Oh leuk Miranda de foto's en wat zal het gezellig geweest zijn...heerlijk zo'n familie...zal een feest met de Kerst ook worden...herten in de tuin...ook zo iets wat alleen bij jullie voorkomt lijkt wel...prachtig..en nu is mij sneeuw ook liever dan al die regen....heel gek weer elke dag regen nu al 14 dagen achter elkaar...dan liever heel koud met sneeuw die blijft liggen...zo is het ook niks ...en heb je de heksenballen van het vorige postje zelf gemaakt??...schitterend zijn die..weer inspiratie opgedaan...ik maak ze altijd met stukjes zelfgeknipt/gesneden Muranoglas maar die voorgesneden tegeltjes zijn ook heel mooi!...
groetjes Francien.

Juffrouw Blom zei

Iets heel anders... hoe is het met het Nederlands van de kinderen?
www.nederlandslereninhetbuitenland.nl

Met de groeten van Juffrouw Blom

Brechtje zei

Miranda, wat ziet het er allemaal supergezellig uit zeg! Heerlijk hè, om oude tradities in ere te houden en er nieuwe bij te krijgen. Ik hoop dat je nog lekker aan het nagenieten bent...