dinsdag 1 december 2009

Zie het licht brandt i-in de bo-men....

Afgelopen zondag ergens in de namiddag moest het er weer van komen. Wat bedoel ik....nu de kerstbomen mochten weer opgezet worden! En ik was hier in de omgeving echt niet de eerste. De overburen hadden de boel al weer versierd met vele kerststukjes voor elk raam.....de meeste buren hun kerstverlichting brand alweer volle bak en de achterbuurman uit de nieuwe straat heeft nu nog meer versiering aangebracht en ......ja, je raad het al ......ook de kerstmuziek is hier 's avonds zelfs te horen......
leuk om dat zo elke avond aan te horen als je de hond uitlaat. Maar je zult er maar naast wonen met je kleine kindertjes. Die zingen prompt alle liedjes tot laat in de avond mee... Maar we dwalen weer af, waar was ik ....o ja, kerstbomen. De heren hadden de neppertjes weer in elkaar gestoken (waar overgens de lichtjes standaart al in zitten en je die dmv een stekker in de volgende lichtjesreeks weer aansluit) en ik ben weer lekker te keer gegaan om me uit te leven op die bomen. Dat terwijl de kids hun huiswerk deden en manlief nog wat op het internet rondcirkelde. Dit keer staat er een grote boom in 't rood in de eetkamer en een smaller formaatje met witte/zilveren in de woonkamer.
Verder is ook de hal aangekleed of ja versierd dan. En nee, niet op zijn Amerikaans maar gewoon op zijn Hollands.
Hier en daar wat eigengemaakt spul...
En wat er zoal in de rode boom hangt vraag je .......
Onze rode voordeur en het kompas van de kerstman zodat hij weet welke kant hij moet opgaan
wat engeltjes natuurlijk
En een bruine schaats, een mini formaat van ons pap zijn oude schaatsen ......

En in de witte boom hangen er vele vogeltjes waaronder Hedwig, de sneeuwuil van Harry Potter

Maar ook een kolibrietje met de overbekende vogelhuisjes

En ook hier een engeltje, ooit nog eens zo'n 20 jaar geleden bij de Hema geloof ik gekocht.

Maar ook de sokken die ik vorig jaar gemaakt heb hangen weer en het sneeuwpopje staat ook weer, die heeft er een nieuw familielid bijgekregen. Mijn krans staat nu trouwens nog op de foto maar inmiddels hangt die aan de spiegel. En die rendieren die heb ik dit jaar aangeschaft.
En mijn zelf gemaakte beren-kerststal uit 2004 staat tussen de guilande..
Op mijn dienblad mocht dit gezelschap dit jaar staan
En al een beetje in de kerststemming aan het komen? Ben benieuwd naar jullie bomen, maar vrees dat ik nog tot na het weekeinde bij de meeste moet wachten om daar al vast een glimpje van te mogen op pikken.
Trouwens, voor de oplettende kijkers... die zwarte bal in die witte boom.....is ook verdwenen.
En onze Sam gedraagt zich voorbeeldig ......op een poging na van het stelen van een van de vogeltjes(die wel gered is dankzij een snelle reactie van Nikkie)terwijl ik de boom aan het optuigen was.

18 opmerkingen:

Francien zei

Zoooooo Miranda...ben ik de eerste geloof ik die op al dat moois mag reageren....wat heb je dat leuk gedaan en wat staat het allemaal gezellig...het is wel een heel "werk"altijd maar dan heb je ook wat...door je foto,s gaat het al een beetje kriebelen bij mij hoor...ga vandaag maar eens op de vliering kijken wat er nog van alles te maken is van de spullen die er staan....je vilten rendier is zo leuk en heb natuurlijk als mozaiekfan gelijk je tafeltje bewondert....mooi gedaan allemaal en een superbericht weer...
groetjes Francien.

jacqueline zei

Wij zijn hier nog volop in Sinterklaasstemming, dus met de boom wachten we nog even tot na 5 december. Het ziet er wel erg gezellig uit hoor.

Dikke kus

Annelies zei

Wat een gezellige kerstsfeer !

quilting Jeannet zei

Jij bent er wel heel vroeg bij Miranda, in Nederland mogen de kerstbomen pas op 7 december verkocht worden las ik in de krant. Maar het ziet er heel sfeervol uit, jammer dat je zo ver weg woont, anders kwam ik spontaan een bakje bij je doen (lol)

groetjes, Jeannet

lut zei

Wat een prachtige kerstsfeer al bij jullie. Hier is het dit weekend nog eerst sinterklaasfeest.

katrien zei

Oh bij jou is het al kerstsfeer,ik wacht altijd tot na 6december,dan begin ik er ook aan.
Mooie kerstversieringen heb je.

My name is Riet zei

Dat ziet er allemaal al geweldig uit Miranda. Lekkere kerstsfeer. Na de sint ga ik ook aan de slag met de kerstboom. Groeten van Riet

conny ten berge zei

Túúrlijk raken we hiervan in kerststemming en inderdaad nog even wachten tot volgende week, dan barst het hier los!

Annelies. zei

Wat een prachtige kerstbomen en sfeervolle kerstfoto's.
Ja hier is het keurig wachten tot
5 Dec voorbij is.

Ik vind dit een heerlijke sfeervolle mand.
Kwam zomaar even langs bloggen, kom nog wel eens terug.

Fijn dag verder Annelies.H.
Je weblog ziet er mooi uit.

ria vogelzang zei

Wat een kerstplezier al bij jullie.... Leuke foto's! Zo te zien heb je je echt heerlijk uitgeleefd!
Hier heb ik al wel zin om de kerstboom neer te zetten (we hebben ook een nepperd......, lekker handig: geen afval van naalden...), maar we hebben al overlegd dat we dat dit weekend doen... Het is altijd zo gezellig de kerstboom in de kamer! Ik vond dit jaar trouwens wel heel snel gaan, volgens mij is het nog niet zo lang geleden ook december geweest..... (of zou dat te maken hebben met ouderdom.... aaaahhhhh!!!!)
Groetjes uit decemberig nederland...

oma leentje zei

Kijk dat is pas uitpakken.2 bomen heerlijk. Ik heb er ook 2 straks maar dat zijn ienemienie boompjes. Hier zie je ook steeds meer lichtjes komen in de stad. Ik wens jullie een fijne adventstijd toe. Lieve groet van Leni

greet's foto's zei

oh Miranda

wat heerlijk zo'n hondje he,is hij er met de bal vandoor.maar ik dwaal af,,je kersthuis is heel gezellig,,vooral je bomen.alles eigenlijk,je hebt er werk van gemaakt hoor,je krijgt een 10, met een griffel,

liefs van Oma Nijn

Anoniem zei

He Miranda wat heb je weer mooie bomen opgezet en al zo vroeg.Hier moeten we nog eerst sinterklaas vieren.Het is nog echt geen kerstgevoel in Nederland,want het regent nog maar eens voor de verandering.Maar als ik het zo bij jou ziet krijg ik ook wel kriebels voor de knusse feestdagen met misschien wel een beetje sneeuw,
Veel gezelligheid gewenst !!!!!

knuffels voor jullie allemaal

groetjes ma en pa.

Anoniem zei

Hoi Miranda
Lief dat ik bij jullie in de boom mag hangen en alles wat jij onder handen neemt is ook even mooi.
Alvast een fijne vakantie in Nederland
Groetjes Hedwig

Barnyard Country Gifts zei

Hoeveel ik ook van de gezelligheid van pakjesavond hou, kan ik niet wachten tot de goedheiligman weer naar het zonnige zuiden vertrekt. Dan kan ik ook eindelijk de kerstboom weer in huis halen met alle verziering die daar bij hoort. Helemaal als ik jouw super gezellige foto´s zie.
Lieve groet, Annemieke

Lida zei

Nou nou! Jij bent er vlug bij!! Hier is natuurlijk eerst de Sint nog aan de beurt, maar die komt daar toch pas met Kerst! Leuke spullen heb je, vooral je kerststalberen! Daar ben ik helemaal weg van! Ik heb echt lekker zitten genieten van al dat moois! Ik wens je goed gevulde kousen toe en nog een heel fijne dag, groetjes,
Lida
P.S. Pakje mag a.s. zondag open!! Ben hartstikke nieuwsgierig, maar het ligt nog netjes dicht boven!

Petra zei

Ik vind het compas echt heel erg leuk! Waar heb je die nou weer gescoord ;-)

Petra zei

Wat ben jij toch creatief! Prachtig allemaal en hartstikke leuk een zelfgemaakte berenkerststal!