zaterdag 20 december 2008

Gevulde kalkoen dankzij Ellen's recept.

Ik weet het we lopen voor op de kerst, maar we(lees ik) heb zo zin in de gevulde kalkoen die ik ooit in een ver verleden gegeten heb bij Ellen en dankzij de Skype kletsten we weer bij en kreeg ik eindelijk het kalkoenenrecept gevraagd. En aangezien ik de buurtjes uitgenodigd heb vond ik het een goede aanleiding hiervoor. Deze moest gefileerd worden en dus ben ik ruim 1 1/2 uur het beest van een kleine 5 kilo aan het uitbenen geweest. Nou ik voelde me echt de slager!

Het skeletje dus

PUUR vlees

Nooit geweten dat het vlees zo stevig vast zat aan het karkas. En al die pezen die je door moet snijden......afijn. Een vulling van 500 gram Italiaanse gekruide verse worstjes en 500 gram kalfsvlees op kleine stukjes gesneden met 250gr dikke plakken ham, 2 citroenen hun sap en hun snippers vel, 25 gr. verse peterselie en 2 eetlepels verse tijm, peper en zout niet te vergeten en 100 gr. gedroogde broodkruimels(eigen gemaakte paneermeel dus).

Dan mag je het geplette beest weer terug in zijn jasje(vel dus) stoppen en naai de boel dus weer netjes met een naald en draad vast aan elkaar. Dan mag hij voor een uur of 3, a 4 de oven in..... Maar het begin nu al lekker te ruiken. Ben benieuwd hoe die zal smaken en of die heel uit de oven zal komen. En eruit zal zien....jullie ook? Maar het snijden zal in ieder geval een stuk makkelijker zijn. Enne van de left overs kan je overheerlijke tosties maken by the way.

En ziet die er niet overheerlijk uit


en de salade

Fijne kerstdagen allemaal en bedankt voor het lezen/reageren hiervan.

6 opmerkingen:

Petra zei

Dat ziet er lekker uit! Maar wat een werk! Jullie ook fijne feestdagen. Hopelijk is het weer redelijk, want dat laat deze maand echt te wensen over!

Anoniem zei

Kan ik even komen proeven ? Ziet er geweldig uit. Maar 't zo ver om even langs te komen.
Smakelijk en groetjes,
pa

Anoniem zei

aaarrrgghhhhh,wat ziet dat er ranzig uit zeg,ik zou zoiets niet kunnen doen hoor,jakkes.maar het zal wel lekker smaken denk ik.

Petra zei

Ziet er erg goed uit zeg!
Niet het bereidden dan, maar het eind resultaat des te meer.

Anya zei

oooo, wat lekker ziet dat eruit....Een vroeg kerstdiner...
Was het gezellig?

Kus van je zus

Anoniem zei

Smakelijk eten!
En jij ook hele fijne kerstdagen.

Mijn engelse schoonmoeder levert ook altijd hele gevechten met de kalkoen,...
;o)