woensdag 17 december 2008

Ziekte treft onze families

Een griepvirus dwaalt rond in het gezin. Nikkie heeft al enkele dagen last van hoofdpijn, misselijk en buikpijn. En ik kreeg vanmiddag hoofdpijn en spierpijn. Hopelijk blijf ik van griep gespaard. Ik heb er niet echt zin in.... Maar ook opa Piet had last van een koortsdag en luchtwegproblemen, maar deze zegt aan de beterende hand te zijn. Ook opa Henny belde net, met de mededeling dat oma in het ziekenhuis ligt......met hart-problemen. Gelukkig heeft ze geen hartinfarct gehad, maar ze vermoeden dat ze gedottert moet worden......en ik kon met haar bellen. Na een 20 minuutjes geklets te hebben ben ik weer wat gerust gesteld, maar ben toch blij dat ze nu daar is. Op dit soort momenten baal ik ervan dat ik zover weg ben........... maar helaas het is niet anders .
Toch beterschap vanaf hier voor jullie en al die andere zieken.
Daardoor ben ik de laatste paar dagen aan huis gebonden, heeft Jack de auto, en zit dan maar weer wat aan mijn lapjes te werken. Even kijken? Dat kan hoor...

Een kerststerretje

wat een verschil in grote niet?
links de Dear Jane, rechts de Florentine sampler
en te bedenken dat ze beiden even groot gaan worden
deze vierkanten bestaan allemaal uit 4 blokjes



een geheel van de afgelopen blokken op een flanellen lap aan de wand

Enne van Margo, een voor mij niet totaal onbekende blogdame, kreeg ik een stokje doorgespeeld: Wat zit er in jouw tas? Nu had ik deze al bij verschillende dames zien passeren.....en dus is dat wel grappig. Wat moet ik doen:
- Kieper je tas om en benoem wat je ziet
- Plaats een link naar diegene van wie je het stokje kreeg
- Belast 3 andere blog-genoten met deze opdracht en verwittig ze!
- Link naar deze 3 loggers erin....
De tas

Even spieken

En nu de inhoud

Ja , wat kan ik daar van zeggen. Damesgerief( ahum maandverband), paspoorten, zakdoeken, telefoontje, postzegels( voor de kerstkaartjes), bonnetjes, mijn beurs, pleisters, lipstift en balsem, handcreme, tandenstokjes met teatreeolie....(even wennen)en oeps een verloren naaldje, kauwgom en tictac en het filmkaartje van de afgelopen zaterdag. Mijn quiltwerkjes waren net op, maar anders had je nog een lapjeszakje gehad.
En ik geef mijn stokje door aan: Anya in Nederland, Petra in NC en Cristine in Dubai. Succes dames!

2 opmerkingen:

Petra zei

Grappig, hoe dat stokje "reist". Hopelijk voelt iedereen zich gauw weer de oude, ziek zijn met Kerst is niet leuk! Beterschap!

Margo zei

Je vroeg aan mij hoe je de namen kunt linken? Als je je bericht aan het bewerken bent, kun je 'links' toevoegen door in je bericht met je muis bv. de naam van iemand 'aan te strepen', vervolgens klik je op groene icoontje naast de tekstkleur (je ziet link verschijnen). In de window die opkomt 'copy paste' je de website, klikt op OK en voila...

Klinkt dit begrijpelijk? Veel sterkte met je oma en je zieke dochter, hopelijk blijf jij een griepje bespaard.

Groetjes.