dinsdag 26 mei 2009

En weer verder werken aan de Wish quilt...

Het gene wat mij zo aantrekt aan deze quilt is dat het zo lekker veel verschillende techniekjes bevat. Echt dus iets voor zo creatieve tante zoals ik die van afwisseling houd. Want zoals jullie weten wordt er in geborduurd, met het handje dekensteken aangebracht op de geappliceerde dingen en het naaimachine om de siersteken rondom de cirkels aan te brengen. Maar ook de vlakken naai ik d.m.v. het naaimachine aan elkaar. En per keer vind ik hem steeds mooier worden en bedenk ook steeds welk lapje waar en hoe moet. Want al bijna zijn mijn 6 basis blokken af. Dan mag ik schaakbord lapjes gaan maken voor 3 lange banen. En dus zal ik voorlopig nog wel even hieraan bezig zijn. Dan is het een kwestie van eens goed te plannen wanneer ik dan het echte quilten of doorpitten (zo denk ik dat het in Nederland genoemd wordt) zal gaan doen. Want met alleen kant en klare toplagen begin je niet zo veel. Maar nu weer lang genoeg geklets want natuurlijk is het kijken veel leuker, vandaar de volgende fotoreeks.

Heb ik teveel gezegd? En als je op de foto hierboven klikt zie je tevens dat ik op de sterren onze namen geborduurt heb. En als je goed kijkt moet ik nog een beetje aanbreien aan het laatste blok. Natuurlijk ben ik er ook nog een of twee sterren voor onze Sam aan het maken. Maar dat zien jullie de volgende keer weer wel. En het toeval wilt dat manlief belt met de mededeling dat ons huis nu verkocht zal zijn per uiterlijk 1 augustus a.s.. Want 6 weken geleden werd het voorlopig koopcontract getekend, door zowel hun als wij. En nee, we zijn er niet voor naar Nederland gegaan, maar per post kan er ook al veel zie je wel. Wel zullen we proberen zelf het koopcontract komen tekenen en tevens onze vakantie in ons thuisland doorbrengen. Waarschijnlijk voor 2 weken hopen we trouwens.




10 opmerkingen:

Marlon zei

He familie,

Wat goed dat jullie huis is verkocht. Dat werd wel tijd kunnen wel zeggen. Gefeliciteerd!

We moeten snel weer eens "bijkletsen"
groeten Marlon

Petra zei

Gefeliciteerd met de verkoop van jullie huis!
Mooie aanleiding om even naar NL te gaan en te tekenen ;-)

Petra zei

Gefeliciteerd met de verkoop van jullie huis! Goed excuus om het thuisland te bezoeken!

Yvonne aka sommeke zei

Je hebt niks te veel gezegd : je Wishquilt is leuk om te zien!
Proficiat met de huis-verkoop!

Bibi zei

Van harte met de verkoop, fijn dat dat eens gaat gebeuren, en dan heb je meteen nog een goed excuus om weer even naar NL te gaan.
Je wish quilt wordt erg mooi, ook die kleuren vind ik erg vrolijk en warm.
Groetjes uit Liberty!

Annelies zei

Wat wordt deze quilt superleuk !

Anoniem zei

He
Miranda dat is geweldig nieuws ,van harte gefeliciteerd met de verkoop met jullie huis.We hopen ook dat jullie naar Nederland komen om te tekenen,dat zou een leuke vacantie zijn voor ons allemaal!!!!!!!
Je handwerk is ook weer prachtig,je bent een echte artieste met naald en draad ,ga zo door en je word nog eens ontdekt.
groeten en veel knuffels van ma en pa.

Cindy at her Country Home zei

Ja maak me maar weer lekker "gezond" jaloers met je wish quilt, wat word ie moooooiiiiii! Hé wat wou ik dat ik zo naar je toe kon vliegen en dan samen al die leuke en mooie quiltwinkels af, blijf maar dromen. Gefeliciteerd met de verkoop van jullie huis, kom maar gezellig over Miran neem je dan ook je mooie wishquilt mee? Kan ik 'm misschien in het echt zien...hihihih! Voor Sam een dikke poot van mij, knappe prestatie! Wat zei je Sam, loop ik te kwijlen op die wishquilt ohoh zal vrouwtje niet zo blij mee zijn...hahahah Dikke zoenen uit Nederland van Cin X

Janine zei

Meid wat een werk, maar prachtig is ie nu al. ik heb alle foto's eens van dichtbij bekeken, en ik ben zo onder de indruk, ik kan me voorstellen dat je dit leuk vindt. echt zo mooi. komplimenten, greetz van jeany

Anoniem zei

Jahoeoe, eindelijk jullie huis verkocht. Nun dikke proficiat uut Terneuzen!!!
We bellu.
Romola xxx