woensdag 6 mei 2009

Het toeval wilt dat brandweerman Bas een brandweer rode auto tot zijn beschikking heeft gekregen en mag leren rijden in een automaat. Afgelopen week hebben we behalve de omgeving geshowed te hebben ook wat winkels, waaronder de mall, en eettentjes bezocht. Zo hebben ze kennis gemaakt met de beste spareribs ooit(volgens Olaf) bij TG Frydays. Bas heeft de vlag opgehangen, welliswaar provisorisch, maar hij hangt. Maar vooral genoten we van elkaars gezelschap. Want dat was toch weer al bijna een jaar geleden dat we elkaar in levende lijve gezien hadden. Dan heb je toch weer wel veel bij te kletsen. Vandaag heeft Jack ook een vrij dagje genomen, zodat hij zijn familie een golfervaring kan geven en ik een middagje voor mezelf heb. Eigenlijk zou ik leren quilten met het handje, maar de les is maar weer eens uitgesteld(3x) bij gebrek aan klandizie. Maar nu kan ik jullie weer een beetje op de hoogte kan brengen van hier. Het weer is sinds 3 dagen wat wisselvallig. Vooral regenbuien overheersen, maar toch laat de zon zich af en toe zien, net als de hertjes. Die lijken ervan te genieten onze Sam nerveus te maken, want nu liggen ze al achter in de tuin. Maar na mate ze er langer liggen, inmiddels 2 uur, is hij al aan gewend en laat ze met rust. Die zelfde regen zorgt ervoor dat de tuin helemaal bijkomt. Planten groeien als kool, lelie's bloeien voor het eerst sinds 2 jaar, net als de azalia's. Deze waren ondanks extra voedsel amper in staat tot overleven , maar deze zijn aan het bijkomen door hun verplanting van de brandende zonnekant naar de halfschaduwzijde van het huis. Ik vemoed dat ze er volgend voorjaar ook een stuk beter er bij zullen staan net als hun soortgenoten aan de voorkant. Wat voedsel en water toch voor verbetering kunnen zorgen, daar sta ik telkens weer van te kijken. Ook onze vlinderstruik, een week of 6 geleden volledig teruggesnoeid schiet ook al lekker uit. En zijn de boshyacinten(bij aankomst hier in het najaar geplant)toch tot bloeien gekomen. Vorig jaar lieten ze zich zelfs helemaal niet zien dus dacht ik dat ze het niet overleefd hadden. Gek dat de natuur hier zo anders in elkaar steekt en begrijp nu dat ze waarschijnlijk te weinig water hebben gehad vorig voorjaar. En als klap op de vuurpijl kregen we nog een pakketje binnen....uit Nashville???...geen idee. Ik had toch niks besteld? Nieuwsgierig dat ik ben open het dan ook snel, want onze naam staat toch echt op het pakje al herken ik het handschrift absoluut niet. Dan komen er behalve Nedelandse tijdschriften, een theedoek en handoek met de kaart van Nederland erop, ook nog een scheerschuimpje, een lipgloss en een kaartje uit. Ha, gauw even kijken, Nikkie's oude klasgenootje Robin en mijn vriendin Giovanna en hun gezin hebben ons dit toegestuurd. Ach, wat lief! Nu kunnen we helemaal bijlezen in ons moedertaaltje. Wat blijkt, een vriendin van haar ging naar de states en die had het dus hier op de post gedaan. Lief he! Hardstikke bedankt hoor namens ons. Het moet niet gekker worden. Al 3x in een week zulke verrassingspakketten. Hihihi, verbeeld je dat we hieraan verslaafd gaan worden. Nee gekheid natuurlijk, maar erg leuk is het wel. Nu ga ik nog even met de stofzuiger door het huisje en probeer nog wat te doen. Iets wat ik nog niet gedaan heb deze week. Handwerken dus. Groetjes allemaal!

3 opmerkingen:

Petra zei

Leuk al die pakketjes!!
Daar wordt een mens vrolijk van ;-)

Petra zei

Dus jullie weer was minder erg, dan hier? Hier hebben we de zon werkelijk nauwelijks gezien de afgelopen week :(. Leuk, om die pakketjes uit Nederland te krijgen!

Bibi zei

Wat ontzettend leuk zo'n verrassings pakketje!
Fijn dat alles zo goed groeit he?
Worden we toch blij van.