donderdag 14 mei 2009

Weer eens een up-date van ....

Onze zoon Joey die op zijn tumbelingklas gespot is terwijl hij oefende met de barani op de mini-tramp. Per keer gaat het steeds beter en oefenen ze steeds weer andere sprongen. Wel even hoofd opzij om het geheel goed te kunnen volgen. Ook Nikkie heeft eindelijk een arabier onder controle, alleen haar filmpje was niet goed gelukt, dus die hebben jullie nog tegoed.

En ik laat mijn update van mijn Wish- quilt zien. Langzaam maar zeker gaat het vooruit, maar er zitten dan ook al vele borduur uurtjes in, en vergeet ook niet het appliceren. Dit doe ik ook met het handje. Ook zitten er "uren" zoeken in het vinden van het juiste lapje van mijn inmiddels fijne voorraadje van rode tintjes. Hieronder zijn de inmiddels in elkaar gezette blokken nummertje 2 & 3. Allemaal in de kleuren wit, beige, roze, rood en bordeaux rood.


Dan worden dit dus de eerste 3 blokken,
en vandaag alleen ben ik dus bezig geweest met eerst de huisjes te tekenen, daarna te borduren, sew 2 stich(voor de niet kenners: een dubbelzijdig plakvliesje) erop gestreken, uitmeten en op het juiste plakje leggen, weer eens strijken en dan nog overal een dekensteekje langs de hele huisjes naaien. Maar dan heb je ook wat.......ahum ...., en inmiddels ben ik bezig met de laatste kerstman met zijn rendieren te borduren. Ben er nu al
helemaal verliefd op.

16 opmerkingen:

Cindy at her Country Home zei

Miraaaannnn, gil ik hier uit! M'n neus zit aan het beeldscherm vastgeplakt, wat vind ik je "Wish" quiltje GAAAFFF. Is het "ABC-tje" een panel? Heeeellll mooi, ben er gewoon een beetje verliefd op! Heel gevaarlijk want ik moet echt een stapje terug doen en je inspireert me er zo mee....help wat nu? hahahhaha
Liefs van Cin uit een miezerig en regenachtig Holland X

Shirley zei

ooh ze zijn superlief die blokjes en je hebt een mooie stofkeuze gemaakt!Daar steek je veel tijd in he, het uitzoeken van bijpassende stofjes.

Anoniem zei

Hoi Solletjes, zo te lezen gaat het goed met jullie, fijn hoor. Ik ben jaloers dat het zo lekker weeris bij jullie. Hier in Roosendaal is het enkele dagen goed geweest, maar nu is het weer niks.Was leuk om ht filmpje van joey te zien.Gaat goed het springen,ik wacht inderdaad om ook nog een filmpje van nikkie te zien.Ik vind het zo knap,de quilt die je aan het maken bent ,onvoorstelbaar (en wat een geduld)ziet er prachtig uit.geniet lekker van het mooie weer, en succes met de plantjes, veel liefs Margot

Wilma zei

Oh wat laat je mooie dingen zien!!
Helemaal mijn kleuren!!

Bibi zei

Prachtig die wish quilt en ook je raindeer quilt, wat een mooie kleuren:-).
Scott kwam laatst aan met een super oude quilt, die in de opslag heeft gelegen. Hij is een beetje kapot hier en daar maar dat kan gemaakt worden volgens een tante, maar wel heel voorzichtig want die stoffen zijn op sommige plekken bijna doorzichtig, maar ik vroeg me af, hoe kan ik die wassen?
Hij zal minstens 50 jaar oud zijn, hoe zou jij het doen? Dryclean?

Jacquel zei

Wauw Joey, geweldig hoor,
en nu maar snel het filmpje van Nikkie erbij , ik ben heel benieuwd.

groetjes

Petra zei

Wat knap een Arabier!
Die heb ik (en zal ik) nooit leren kennen ;-)

Mooi je quilt. Wat een engelen geduld heb je!

kastelke zei

"voor de niet kenners", zegt ze dan... Hahaha! Deze niet-kenner moest ook toen nog op zoek gaan op het internet.

Janine zei

Mooooooooi hoor die quilt, en dat idee erachter, helemaal mooi. Komplimenten hoor. fijn weekend van jeany

quilting Jeannet zei

Ohhh, Miranda, wat een geweldig mooie quilt gaat dit worden. als ik niet zo,n zere duim had begon ik er vanavond nog aan ! HaHaHa.

groetjes, Jeannet

Bibi zei

Hoi Miranda, bedankt voor de informatie! Er zit een quilt benodigdheden shop in een dorp in de 'buurt' dus ik zal daar eens vragen naar dat wasmiddel. Ik zal ook zeker een foto sturen van hoe ie er nu uit ziet. En als ie gerestaureerd is en gewassen.:-))

Miranda zei

@ Cindy: ABC-tje is een lapje stof en ook jij hebt weer zulke leuke dingetjes gemaakt.

@Shirley:Behoorlijk...

@Margootje: heb alweer wat zon richting jullie gestuurd, jullie onweer en regen was vannacht ook hier, maar is weer vertrokken zodra het ochtend werd.

@ Wilma: Heb je misschien toch onbewust invloed op de kleurencombinatie gehad....

@Bibi: even over je oude quilt van 50 jaar oud....een fototje eraan besteden zou leuk zijn, maar er is een zeer zacht wasmiddel op de markt, speciaal voor oude antieke quilten. Sommige quiltwinkels verkopen het. Gewoon in bad laten soppen, voorzichtig met uitwringen een hangend laten drogen. Niet drycleanen. Lapjes kun je vervangen, maar of je dezelfde zult vinden....hier zit er een die veel oude stoffen(replica's natuurlijk) verkoopt ook on-line ,even kijken dus: http://www.trinityquilts.com/index.php. Succes Bib. Een fototje voor, tijdens en na zou leuk zijn denk ik zo, hihi.

@ Petra, Jacquel en Margot: Joey heeft hier ook al veel voor geoefend, moeders doet dat niet zomaar na. Groetjes van hem

@Petra & Jeanne: bedankt voor de complimentjes.

@Kastelke: of gewoon Elke, Leuk toch, weer eens wat bij te leren.Hihihi,en de groetjes in het Vlaamse landje

Yvonne aka sommeke zei

Een plaatje van een quilt!
Je bent zeker niet de enige die er verliefd op is....
'k Voel m'n oude botten kraken bij het zien van dat tramp-springen! Ooo Ooooo
Goe weekend!

Annelies zei

Miranda je quilt wordt echt super. Wat een leuke stitchery en wat een mooie stofjes !

Barnyard Country Gifts zei

Wat zien die blokken van je "wish quiltje" er schattig uit. En wat een leuke stof en motieven keuzes heb je gebruikt. Ben reuze benieuwd naar het eindresultaat.

Lieve groet, Annemieke

Nouk zei

haha!
de laatste keer dat ik een barani heb gedaan bij cor ging ik plat op me snufferd! lag ik daar uitgestrekt op de mat:P

Goed hoor joey:P dat ga ik nooit meer inhalen