zaterdag 30 mei 2009

En ze waren toch lekker!













Hihihi, ik kreeg complimenten van manlief en de kids! En dat allemaal om een snel in elkaar gedraaide pizza. Recept staat op het bericht hiervoor. Ik gooi wel de temperatuur wat hoger naar 415 F. Maar eerlijk is eerlijk, de vispizza smaakte net zo lekker als dat wij hem van Domino's uit Nederland hadden. De shoarma op zich ook alleen had ik de knoflooksaus met als basis creme fraiche en griekse yoghurt en verse knoflook gemaakt (dit doe ik normaal als bij de shoarma), maar die kan ik beter van mayonaise met knoflookpoeder maken volgende keer. Hij was te fris (of gezond) en dus voor degene die het ook willen maken.....ik had de kaaspizza's van de Sam's club of Wallmarkt. En het fotootje erbij......


Wat had ik toch een productieve dag gisteren......na wat blokjes gemaakt te hebben, en gemerkt te hebben dat ik beter eerst de repen aan elkaar genaaid kon hebben, vond ik toch dat ik ze iets te klein gemaakt had. Dus ik,niet te flauw, opnieuw repen gaan snijden maar nu iets groter. En weer naai ik wat blokjes en ben nu wel tevreden met de grote ervan. Mmmmm, dat stimuleerd en ik wil het resultaat eigenlijk wel eens zien met al die andere reepjes. Rttttttt, mijn machientje en ik zijn vrienden vandaag, want zonder enig uithalen ben ik op het einde van de middag zo opgeschoten dat ze er op 2 na opzitten. En dus na het eten moeten die ook nog even af gemaakt worden. Dan kan ik meten hoe groot mijn lapjes voor ertussen moeten gaan worden en kies ook daar alvast de kleuren voor uit. Het is overgens een heel gepuzzel om de lapjes toch zo mooi verspreid mogelijk in een geheel te houden. Maar ik ben er erg gelukkig mee en betrap me erop dat ik echt geniet! Zo erg dat ik het liefst er alleen maar naar zou willen kijken. Stiekem loop ik al op de dingen vooruit en bedenk al vast hoe ik hem zou wil doorquilten. Langzaam (gelukkig maar) komen de ideeen binnen. Maar voorlopig gaan we een niks verplicht weekeind houden met aangenaam mooi weer. Jullie hoop ik ook. Daaag.

10 opmerkingen:

Yvonne aka sommeke zei

Njammie, lekkere pizza's en je quiltproject schiet zo ook lekker snel op!
Goe weekend!

Bibi zei

Die pizza's zien er heerlijk uit! Ik heb nog een hele zak shoarma kruiden die ik maar eens moet gaan gebruiken hier, een pizza lijkt me een goed idee. Je quilt word erg mooi, fijn dat je er zo van geniet, dat zie je ook terug in de quilt.

Janine zei

hmm, dat ziet er inderdaad erg lekker uit, ik lust wel een stukje, maarja, beetje ver weg hé? ;)), en je quilt, ik vind het toch een plaatje hoor, meid wat een werk. fijne zondag nog, greetz van jeany

Petra zei

Heerlijk, die pizza's. Als we tijd hebben gaan we ze vanavond ook zelf maken, maar we hebben een nogal drukke dag, dus misschien gaan we ze maar gewoon bestellen. Prachtig, die quilt, wat een talent heb je!

Annelies zei

Je pizza's zien er heerlijk uit Miranda !

Wilma zei

Je quilt wordt helemaal geweldig!! De pizza ziet er lekker uit. Maar voor mij geen stukje hoor. Ik ben een rare maar houd er niet zo van...

greet's foto's zei

lieve miranda
ik ruik de pizza,en zit te watertanden,wat zien die er lekker uit.
maar je quilt wordt ook mooi,wel een gepriegel hoor, ben benieuwd als hij af is.liefs uit een warm Nederland.
OMA NIJN

Anoniem zei

Hee Tante,

Die pizza's zie dur eeerlijk uut !!
Als we een keer komen moet je ze egt een keer maken !!

groeten van Lars xxx

Else zei

oh lekker pizza, het water loopt me in de mond! Mooie quilt ben je aan het maken, uit welk boek komt dat? Fijne dag, Else

Anoniem zei

Ze zien er idd erg lekker uit, hoor!! Al kunnen ze mij niet bekoren.
Je quilt word mooi, leuk afwisselend,zo met dat borduursel ertussen.

Wij hebben een warm Pinksterweekend achter de rug.

Groetjes uit Limburg.