dinsdag 2 juni 2009

We hebben een spook! En de top is af.

Wat we nu weer hebben.....jullie weten dat we een erg lief puppieke hebben dat steeds groter wordt dan we gedacht hadden, maar dat terzijde. De laatste 2 nachten echter verandert die van lief rustig hondje naar een soort spook, maar alleen blaft hij dus nu vele uren. Waarom? Geen idee.....En dat terwijl ik toch lekker met hem wandel en hij erg tevreden lijkt te zijn overdag. Maar zodra we hem 's avonds gaan slapen en dus hij in zijn hok/bed mag lijkt er een knopje om te schakelen dat hem besluit te gaan blaffen......en dat in deze gehorige houten huizen. Niet zomaar een paar minuutjes, en ook geen half uurtje of een uurtje. Nee, uren, UREN! Jullie snappen dat we ondanks de oordoppen die we nu allemaal al 's nachts dragen hem ook al een verdieping lager hebben gebracht (om het geluid zo beperkt mogelijk te houden) om hem zo minder te kunnen horen. Wat dus uitmondt op amper tot redelijk slapen voor ons (met tussen door wakker worden). En dus worden we allemaal vermoeide mensjes die toch proberen er het beste van te maken. Want buiten dat hij groeit ontwikkeld die stem zich ook steeds beter( ja wat wil je!!!! na uren trainen). En het gekke is dat hij overdag niet echt veel slaapt. Want tuurlijk probeer ik hem zo veel mogelijk wakker te houden. Omdat we dus graag hebben dat hij 's nachts slaapt. Zo hebben we sinds twee dagen al geprobeert of hij boven bij ons op de gang zou slapen terwijl hij ons zou zien.....maar ook dan blaft hij. Ik heb geprobeert op de bank naast hem in zijn kooi te slapen, piept en blaft hij ook constant. Kortom heeft iemand een idee of ze relax of slaapppilletjes voor honden hebben of misschien knippen ze wel stembandjes door! Nee, zoiets lijkt 's nachts de oplossing maar natuurlijk is die laatste geen oplossing. Is het niet erg dat je zulke dingen gaat lopen bedenken? Ik zal straks eens advies en raad gaan vragen bij de dierenarts. Het beloofd een erg warme dag te gaan worden vandaag met temperaturen tussen de 30 en 35 graden Celcius. Dus bedacht ik dat ik dan beter een lange ochtendwandeling zou kunnen maken. En dus had ik in gedachten verschillende straten langs de hoofweg te gaan nemen. Maar meneertje had een heel ander plan. Als klap op de vuurpijl trok hij zichzelf tijdens los uit zijn riem.Hij wilde terug naar huis net nu ik de straat uit wilde lopen dus!
NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE.....ik had dus zijn riem en halsband waaraan deze labels hangen met:
a. zijn naam en ons telefoonnummer
b. zijn bewijs dat hij gechipt is
c. een metalen hanger waarop een nummer staat waarop ze kunnen zien dat je belasting voor hem betaald(maar $5,- per jaar)
d.zijn hondenpenning waarop staat dat hij gecastreerd is
Jullie begrijpen dat Sam echt blij was om eens even verlost te zijn van al dat gerinkel en gewicht, maar ik niet echt. Gelukkig sloeg ik niet echt in paniek. En bedacht dat hij de vorige keren ook gewoon richting huis liep. Al gauw liep hij dus in ieders tuin en openstaande garage's. Alleen hier ben je(okee ik dan, want Joey rent er gewoon achter aan) niet zo snel bij hem met al die joekels van tuinen, opritten en bergachtig landschap. Dus probeer ik richting huis te lopen..... en jawel hij lijkt me op verre afstand te volgen. Probeer met steentejs te gooien en trek de hele trukkendoos open met wat we zoal geleerd hebben. En.....?......?.......?.........?????? Niks, maar dan ook niets werkt. Vervolgens komt hij Beer(een buur hond) tegen. Dit is een labrador, maar dan wat groter uitgevallen. Deze heeft de grootte van een Deense dog. Een joekel dus......erg lief nomaal gesproken, maar nu er een indringer op zijn veldje loopt verdedigd deze dus zijn terratorium. Sam rent voor zijn leven richting mij.......met zijn staart tussen zijn benen(onze held). Hij struikeld bijna over zijn eigen poten als Beer wordt terug geroepen door zijn baasje en deze luistert een stuk beter dan de onze waardoor Sam weer moed krijgt. En dus weer terug weg van mij loopt om nog eens verder in Beer zijn tuin te snuffelen. Dus ik gewoon boelkloedig eh, koelbloedig verder lopen naar huis en in mijn ooghoeken zie ik dat hij al weer snuffelend meeloopt. Bij onze oprit roep ik hem te nogmaals....... ter vergeefs.......gewoon doorlopen zegt een stemmetje me. Doe onze deur open en terwijl ik naar binnen loopt stormt er een spookje/hondje met mij mee naar binnen. Zijn tong op zijn knieen en mij aankijken met van die ogen of dat hij wilde zeggen: Nou dat was leuk he! Ahum denk ik dus, jij vond het leuk maar ik niet echt! Na zijn waterbak leeg gesloebert te hebben plofte hij neer terwijl ik nu het verhaaltje schrijf.
Goed nieuws ook trouwens, want ik heb de top van de Wish quilt af! Okee, iets klopte er niet .... ik lijk een stukje tekort te hebben. Kijk maar, Sam wijst het wel aan met zijn staart. Zulke dingen doet hij wel graag trouwens, helpen. Maar slapen ho maar! Dan ga ik nog een extra sierrandje maken zodat het toch weer een vierkantje gaat worden. Dat zal ik staks nog even doen.



13 opmerkingen:

quilting Jeannet zei

Ohhh, wat is tie mooi geworden ! helemaal mijn kleurtjes, had je daar een patroon van ?


groetjes, Jeannet

Anoniem zei

Mischien kan je hier nuttuge tips uit krijgen?

http://dogtrainingmanual4u.com/dog_bark.html

Bibi zei

oh oh das niet fijn, dat ie 's nachts zoveel blaft, ik hoop dat je er wat op vindt. Succes met het sierrandje, hij is echt mooi!

greet's foto's zei

hallo Miranda.

heerlijk he zo"n hondje, ja je moet veel geduld hebben hoor,soms.
weet je, misschien wil hij niet meer in zijn bench,mabel wilde er ook niet meer in,ze jankte de hele boel bijelkaar,dus dat ding is de deur uit.Nu hoor ik haar nooit meer die slaapt als een reus,de hele nacht door.
Ik wens jullie veel sterkte.
o, ja misschien helpt een beetje muziek,dan voelen ze zich niet alleen.

dikke knuffel van een meelevende
OMA NIJN

Barnyard Country Gifts zei

Vervelend dat Sam de hele nacht door blaft. Moeilijk om dan te begrijpen wat er nu de oorzaak van is waarom hij zo blaft en wat hem dwars zit. Je Quilt is mooi geworden. En voor dat randje vind je wel weer een oplossing. En dat tripje naar de States komt er echt wel. Alleen nog een jaartje geduld hebben.
Lieve groet, Annemieke

Petra zei

Jeetje dat is ook wat. Daar worden de baasjes niet vrolijk van!
Ik weet dat onze bruine beer ook niks van de bench moest hebben. Piepte dagen lang de tent bij elkaar. Hebben hem daarna er uit gelaten en dat ging meteen de eerste nacht goed. Nu nog slaapt hij ergens bij ons in de buurt. Met Connor ons zwarte spookje, (leuk gevonden) hebben we de bench weggelaten en denk wat? Hij vindt het geweldig en gaat er graag in leggen.... Misschien een nachtje proberen... ?

Yvonne aka sommeke zei

Dat er voor katten een kalmerend middel bestaat wist ik al. Even zoeken en jaaaaaa : voor honden bestaat het ook.
DAP of Dog Appeasing Pheromone heet het. Hier kan je er meer over lezen :
http://members.home.nl/duncandebruin/goed_bekeken/goed_bekeken_dap.htm
Baat het niet, dan schaadt het niet, hé!
Dat missend stukje in je Wishquilt komt ook wel in orde! Errrrrug mooi wordt ie!

Petra zei

Cosmo moest ook niets van de bench hebben, wat we ook probeerden. Maar erbuiten ging hij gewoon op de tegels in de badkamer slapen. Hij slaapt gewoon op onze kamer of op die van Kai en geen centje pijn. Misschien is dit zo'n exemplaar, dat een bench niet fijn vindt? Honden komen ook in alle soorten en maten ;). Succes ermee, want dat gedoe 's nachts lijkt me niks, ik had het al opgegeven (en heb dat dus gedaan). Schreef zij buiten op het deck met hond slapend naast haar ;).

Francien zei

Hallo Miranda...ik ben voor het eerst op je blog en wat is het er leuk!!...wat een verhaal van je puppie...maar natuurlijk wel hinderlijk dat blaffen...ik weet niet of het helpt maar wilde even melden wat wij gedaan hebben ... onze Engelse bulldog deed dat ook als puppie toen ze er pas was...we hebben haar toen een beetje groot stofdier bij haar in het mandje gelegd...STILTE!!..heerlijk lag ze er bij te slapen.. het stof/pluschdier was groter dan zij was maar dat gaf niks...ze vond het geweldig!! .ze voelde zich misschien een beetje angstig snachts..want als ze bij ons op bed was was ze stil...het speeltje heeft ze heel lang gehad...toen ze groter werd ging ze er mee spelen met alle gevolgen vandien....ogen eruit...staart eraf...binnenvulling eruit...ik heb het steeds genaaid en gewassen tot het niet meer ging...maar ze heeft steeds nieuwe gehad...moet ze wel stiekum weggooien als ze er echt niet meer uitzien en gelijk voor vervanging zorgen...misschien helpt het bij jullie ook...
Je quiltje is zo leuk!!...wat een leuke kleurtjes en blokken...zal prachtig zijn als het helemaal af is...succes!!
Ga je volgen hoef ik niks meer te missen als je het goedvind...
groetjes Francien.

wilma zei

Helemaal een mooie top!! Wat een narigheid met dat blaffen....
Dat is niet zo prettig..

Ingrid. zei

O wat is die mooi geworden !
Fijne dag , groetjes Ingrid.

Anoniem zei

Ha die Solletjes,
Wat vervelend wat die Sammy nu weer uitspookt,wij denken ook dat de bench voor hem te klein wordt en dat hij zichzelf niet meer om kan draaien en hij zich echt in een gevangenis voelt.Dus probeer een mand daar zal hij zich misschien beter in kunnen vinden.
Geen of weinig slaap voor jullie dat hou je met die warmte ook niet vol.
Veel sterkte gewenst met jullie hond(je)
groetjes ma en pa.

coopertje zei

hallo,

misschien helpt zo'n nachtlampje! 1 dollar bij de "dollar store"! bij onze pup van 5 mnd. hielp het (hij houdt er niet van in het donker alleen te zijn!)

wat leuk om je blog te volgen! heel herkenbaar voor ons. we wonen sinds vorige zomer in de USA vanwege het werk van mijn man. we hebben 2 kids (jongen, bijna 13 jaar en meisje van 11).

groetjes, laura