vrijdag 26 juni 2009

Batterijen opladen

Als ik zo weer buiten kom met deze prachtige dagen kan ik zo genieten van al wat er rondom ons huis(en dat van de buren) groeit. Mijn vlinderstruik, vorig jaar net aangeplant groeit nu tegen de













klippen op. Net als de zonnebloem overgens. Wat een beetje extra voedsel en een nat voorjaar toch voor een effecten geeft hier. Maar ook de hortensia's (van de buren) begroeten ons elke dag bij de garage. En in allerlei verschillende kleuren blauw. Zoooooo mooooooooooooi !!














Inmiddels gaat het al weer voor mijn gevoel een heel stuk beter. Ik blaf amper meer en haal ook weer dieper adem. Voelt inderdaad een heel stuk prettiger aan. Of mijn batterij weer opgeladen is. Wat mij weer brengt op de foto toestellen. Inmiddels ben ik naar de fotoboer hier in de Mall geweest. Inderdaad was de batterij van die van Joey kapot en voor $25,- zit er weer een nieuwe in. Onze Minolta Z1 is een ander verhaal. Deze reparatie gaat minimaal $150,- kosten. En aangezien het toestel al zeker 6 jaar oud is .......Je snapt het dus, voor ruim $100 meer hebben we een nieuwe met weer nieuwere snufjes. We zullen eens uitgebreid rondneuzen en laten voorlichten en voorlopig delen we die van Joey wel.
Met als gevolg dat ik weer kwistig fototjes gemaakt heb. Van de Wish quilt die ik nog steeds aan het doorquilten ben. Langzaam zie ik het einde naderen, maar zal nog vele uurtjes erin moeten steken, maar dan heb je ook wat. Ook het bloemtuintje van mijn gekregen quilt staan erop. En ben ik er nog niet aan uit met welke lapjes (kleur) ik nu mijn stoepje wil hebben. Dus ben ik maar met de eertse huisjes begonnen. Namelijk de school! De stapel lapjes in de kleuren wit/roze rood en grijs zijn voor de antique quilt die Guute aan ons uitlegt. http://quilthoekje.blogspot.com/. Ik lees dat er wereldwijd meer dan honderden mensen hieraan mee gaan doen. In Tilburg gaat ze er zelfs lessen in geven. Leuk toch!
Vandaag was het een slagveld in ons straatje. Wat de wild-live betreft dan. De laatste weken hadden we al een paar keer slangen op straat zien kruipen(gelukkig zaten we telkens in de auto). Dit schijnt door het vochtige weer te komen. Kikkers en padden kruipen nu verder dan hun slootjes en meren. en aangezien die slangen die graag eten.....juist gaan ze erachter aan. En vanmorgen bij het 3e loopje met onze Sam zie ik ineens bij het huis van Beer, een slang van zeker 1,5 meter vlak bij liggen, doodstil......pffff, gelukkig voor ons zie ik dat die overreden is. Een gitzwart exemplaar, moet net gebeurd zijn, want hij glimt nog prachtig. En even verder ligt er een platgewalste schildpad. Deze tijd van het jaar zien we ze veel de weg over steken. En nog wat verder ligt er opossum. En onze Sam maar trekken, want die ruikt ineens allemaal "heerlijke" nieuwe geuren. Gelukkig kan ik hem overal vandaan houden, maar lastig is het wel.
Terwijl ik Jack ophaal tegen zessen zie ik een aasgier op de slang zitten. En aangezien ik het toestel bij heb kunnen jullie even meekijken. Op een meter of 15 afstand vliegt hij weg, en maak





een foto van het skelet van de slang. Nooit geweten (of vergeten, dat ook)dat die een skelet hadden.

Van de schildpad lijkt alleen de gebroken schild er nog te liggen (ik zal jullie de foto besparen, tenzij je die natuurlijk echt wil zien)en van de opossum is niets meer van terug te vinden. Wat ruimt de natuur zich hier snel op.
Inmiddels zijn de temperaturen al boven de 35 graden en minder vochtig dan de laatste week. En dus is het te warm voor ons om zomaar buiten te zitten. De kinderen maken muziek en ruimen hun schoolspullen op. Joey maakt een monchou taart met aardbeien. Ook de kledingkasten krijgen een grote beurt. Fijn dat ze al zo mee kunnen helpen. Nik gaat mee boodschapjes doen en eten we 's avonds een zelfgemaakte taco fagita salade. Een week of wat geleden had ik dat voor het eerst geprobeert. Toen was die wat flauw, dus nu wat meer fagita kruiden en deze was erg lekker. En als dessert een stukje taart met een bakske koffie.
Van de week had ik al de lappen van mij gekregen quilt gewassen, pfffff wat een werk. Hier hangt er een deel van de bruine lapjes. En natuurlijk mocht dat ook gestreken worden. Hiep hoi! Een voordeel is wel dat ik bij ben met mijn strijk. Aangezien ik geen fototoestel had, weet ik niet meer welke lapjes bij welk huisje of pakketje horen. Geef niks, kan ik nu zelf wat uitzoeken en bij zoeken uit eigen voorraad. Shoot (Amerikaanse woord dat ze gebruiken zoals wij shit, maar dat schijnt een erg lelijk woord te zijn)mijn batterijen zijn leeg en vindt even geen stroomdraad. Wordt vervolg.



Zaterdag ochtend half zeven hier plaats ik er de foto's bij. En heb nog hier en daar wat bijgeschreven.

Verder tanken we nog even, de benzine is in een aantal weken tijd weer lekker naar boven gegaan, maar nog steeds spotgoedkoop vergeleken met de benzine in Europa. En wat wij kwijt zijn voor een tankje bezine? Net iets meer dan $40,-. In de goedkoopste tijd was het $28,-. En schiet ik voor jullie lekker weer eens wat foto's onderweg, terwijl Jack nu eens mag chauffeurtje spelen, hihihi. Normaal ben ik dat dus.





























Hiernaast bevindt zich een der mooiste plekjes vlak bij ons in de buurt. Hier kan je lekker kijken op de Peaks, een bergpartij die in de verte ligt, en ons als het ware aan een kant insluit. Niks geen wegen of huizen te zien, alleen natuur en hier en daar wat Black Angus koeien. Op een bepaald punt zie je dit beeld, maar dan nog breder........, zo je hele gezichtsveld ....en ergens in het midden van die foto wonen wij. Boffen niet!
Hieronder zijn de nieuwste huizen uit de Farmington, een wijk voor ons. Dit worden de townhouses, zoals ze hier de rijtjeswoningen noemen. Je zult het niet geloven , maar 4 weken geleden stond hier nog niks. Begin deze week zijn ze aan de nieuwe rij huizen begonnen. Ik zie hier geen geluidswandjes of zo. De mensen die hier komen wonen zullen echt wel last van buren geleuid hebben, zo met dat hout. Ik kan me anders niet voorstellen. Hier snap ik nu echt niks meer van. Je hebt hier zulke wijdse plekken en dan duwen ze deze nieuwe rij huizen recht voor de andere.......Het financiel plaatje zal wel de oorzaak zijn vrees ik.

13 opmerkingen:

Francien zei

Fijn dat het weer beter met je gaat Miranda...gaat niks boven een goede gezondheid...ik weet nog dat wij onze eerste digicamera kochten...peperduur toen en nu heb je al een goede hier voor onder de 100 euro...het is ook zo makkelijk en je mist gelijk zo,n ding als het kapot is...
Oh wat zielig al die dode beestjes...maar ja het is niet anders....hier lopen de kikkers ook zomaar over en zijn er vele plat...ook hier vreten de vogels ze zo op...gadverd....
Ben benieuwd naar je foto,s weer...lekker als iedereen zo met zijn eigen dingetjes bezig zijn...
fijn weekend!!
groetjes Francien.

Yvonne aka sommeke zei

Goe weekend Miranda!
(ik weet niet of ik blij ga zijn met je foto's van dode beestjes. Iekkes ;-))

Bibi zei

Gelukkig dat je je weer beter voelt. Wel nog even rustig aan blijven doen he? (hihi lijk mn moeder wel)
Dooie beesten, da's geen prettig gezicht. Toch mooi dat de natuur zelf ook de kadavertjes opruimt.
Wel erg zonde van de schildpad...
Zo langzaam als ze gaan had die persoon er, zeker in een woonwijk, best omheen kunnen rijden maar het zal wel 's nachts zijn gebeurd.
Ja die nieuwe woonwijk is ook apart zeg. Zoek je de natuur op en kom je alsnog hutje mutje te zitten.
Hier begrijp ik ook niet waarom mensen in een rural gebied gaan wonen en dan toch langs de kant van een drukke weg! What's the point?

Anoniem zei

Jullie wonen wel afgelegen zeg daar zou ik gek van worden.

els.

greet's foto's zei

hallo Miranda

blij dat het weer goed gaat met je,wat heb jij veel nieuws zeg.dat eerste quiltje met dat borduurwerkje is hartstikke leuk,de
stofjes voor de andere ook mooie kleuren.Jullie wonen wel in een gebied met veel dieren,en een prachtige natuur.
zonde van die huizen want dan verdwijnen er weer dieren.
ben je niet bang dat de slangen naar binnen komen,grr,ik ben als de dood voor slangen,zulke griezels.
blijf goed gezond,liefs van mij OMA NIJN

Natasja Valentijn zei

Hoi,

Ik heb weer even de tijd genomen om je laatste berichten te lezen. Vervelend dat je problemen met je gezondheid hebt gehad. Gelukkig gaat het nu de goede kant op. Je bent er lekker op uit getrokken met je nieuwe camera, zie ik. Ben benieuwd naar de volgende foto's die komen gaan.

Leuk, dat de foto's op mijn blog herkenbaar waren. Tja, Breda is een mooie en gezellige stad. Ik probeer er zo veel mogelijk van te genieten, maar als je weet wat we allemaal nog moeten doen....denk ik niet dat er veel van gaat komen. Fijn weekend nog en veel plezier met je camera.

Groetjes uit het Brabantse!
Natasja

quilting Jeannet zei

Wat wonen jullie daar mooi Miranda, bijzonder toch dat je dat zo allemaal kunt meemaken, hier kom ik s,morgens alleen dooie muizen tegen op de stoep, dat is heel andere koek. Je rode quilt vind ik megamooi worden, en leuk dat je ook meedoet aan de quilt van Gutte, komen we elkaar ook weer tegen op yahoo !!

Groetjes, Jeannet

t brocante sfeertje zei

Gelukkig voel je,je weer wat beter.
Geweldig die foto van de enge roofvogel en eigenlijk ook nooit bedacht dat n slang n skelet heeft.Maar waarom ook eigenlijk niet?Hoe is t met de slimme pup??
Wij hebben de lessen met de 3 bekertjes maar gestaakt ze zijn echt oliedom!Groetjes,Ingrid

Francien zei

Wat leuk zo je verhaal Miranda....met die prachtige foto,s erbij nu ...schitterend...en het skelet van de slang...nou ja...zo is de natuur...aan sommige dingen is niks meer te doen...ook de vogel moet eten denk ik dan maar...het lijkt me juist heel mooi en lekker rustig waar jullie wonen...maar ik ben dan ook niet meer zo piep...dan zoek je het vlugger op denk ik...
je quilten worden prachtig!!ben weg van die met de stitchery...geweldig die kleurtjes ook...dat rood springt eruit.....ben nog even aan het kleine donkere wandquiltje bezig en dan gauw verder met vrolijkere kleurtjes....
groetjes Francien.

Shirley zei

way to go Miranda, weer wat opgeknapt en gelijk weer vol gas. Mooi is dat quiltwerk, wat een klus, en leuk dat je ook Guute's antieke quilt gaat maken! En dan al die natuurfoto's, wat cool, een gier op straat tegenkomen. 't Zou bij Zipje en Zopje dun door hun broekjes lopen, ze vinden die duiven hier al zo groot LOL.

Else zei

Hey Miranda fijn dat je je weer beter voelt, doe je het wel rustig aan! Je quilt word erg mooi, en je foto's super. Hier lopen er alleen hele andere dieren door de straat (haha) fijne dag groetjes uit een klam Huizen, Else

Anya zei

He zussie

Wat een wildlife is het daar toch bij jullie!!!! Lijkt wel steeds meer te zijn of niet?

we belluh!
Kus van je zus....
A.

Petra zei

Die gieren vind ik zulke enge beesten, maar nuttig zijn ze wel. Leuke foto's allemaal. Wij zijn ook weer op weg terug naar Virginia. Hier in Michigan is het zo anders!