zondag 7 juni 2009

Heerlijk weekeinde met mooi weer










Nadat vrijdagmiddag de regen eindelijk samen met de prachtige dreigende wolken verdwenen, werd het weer langzaam steeds weer beter. Na turnen ging Joey samen met Brandon mee om aan het Smith Mountain lake te gaan logeren bij zijn oma. Om daar te gaan jet- skieen en achter een boot te hangen op een joekel van een band en te zwemmen. En dus gingen wij met zijn drietjes weer eens een keer uit eten naar TG Frydays. Gezellig begonnen we zo het weekeinde.
Zaterdag werd het alweer zo lekker dat we besloten te gaan BBQ- en met onze vrienden. Terwijl de herten en de groundogs weer door de tuin lopen, de kolibrie's hun weg alweer weten te vinden naar de speciaal daarvoor ontworpen voerbakjes, drinken wij onze koffie op het balkon. Tegen vieren wordt Joey werd opgehaald halverwege, om vervolgens weer naar een feestje gebracht te worden van een van zijn klasgenootjes. Ik had weer eens zin om wat nieuwe receptjes uit te proberen, speciaal voor het vlees wat ik al uit de diepvries had gehaald. En vond de volgende recepten die we allemaal kunnen aanbevelen:
een gevulde kipfilet op zijn Italiaans:

D.m.v. een snee hier in (de per persoon een kipfilet of een halve als je net als ons nog iets anders maak) vulde ik deze met 2 plakken pepperonie, wat fijn gesneden olijfjes, 2 gezondroogde tomaatjes en geraspte Parmezaanse kaas. Dan wat kaasprikkers erin om het geheel samen te binden en ze insmeren met olijfolie waarin vers gesneden basilicum blaadjes ingetrokken waren. Deze op een middelmatig hete BBQ in 15 minuten laten garen. Heerlijk gewoon.
En ook maakte ik Griekse gehaktrolletjes op een stokje en daarbij een gekruid yoghurtsausje en daarvoor heb je het volgend nodig:
400gram rundergehakt
200 gram Griekse yoghurt
5 knoflooktenen
1 eetlepel citroensap
2 eetlepel gehakte munt
zeezout en vers gemalen peper
paneermeel
1 ei
1 theelepel vers geraspte gember
2 eetlepels peterselie
houten stokjes
Doe de yoghurt in een potje en het gehakt in een andere. Pel de knoflook en pers er 3 boven de yoghurt en 2 boven het gehakt uit.Verder gaat er nog door de yoghurt het citroensap, de munt en wat peper en zout. Voeg wat paneermeel toe bij het gehakt, net als het ei, de gember, peterselie en ook hier wat peper en zout toe. Meng beiden en zet de de yoghurt koel, terwijl je van het gehakt een soort worstjes maak die je aan een stokje rijg. Strijk lichtjes wat olie hierover. Laat ze op een middelmatige oven in 15 minuten gaar worden .
En dat samen met aardappeltjes (in de schil gekookt, vervolgens geschild en op blokjes gesneden en met olijfolie en geperste knoflookteentjes gemengd en royaal zeezout) in de oven op 420 F of 220 C gebakken en wat rauwkost en werd het weer een erg smakelijk maaltijd. Vergeet compleet een foto te maken! Nadien borrelen we wat na, maar ook Joey wordt tegen negenen weer thuis gehaald en de hondjes beginnen na uren rennen en vliegen door het huis tot rust te komen en genieten beiden van wat hondenknabbels. Pas na twaalven gaan ze richting huis en nemen Joey ook mee, die lijkt amper(niet dus) meer thuis te zijn dit weekeind.









Zondag is Sam te moe om ver te lopen. Hij komt de oprit amper af en gaaft alweer aan dat hij het gehad heeft. Dan maar het overkapte gedeelte van het balkon schoonspuiten, manliefs haar weer eens kort knippen en wat werken aan het quiltje. Daer Jane was nog in Nederland bij Annelies te vinden http://quiltsandsiggies.web-log.nl/quilts_and_siggies/. Aangezien ze al op leeftijd is had ze geen zin in al dat gereis. (Hihihi, mooi excuus niet). Nee gekheid natuurlijk, maar het Wish quiltje, dat zo heerlijk ligt te lonken op de tafel in de eethoek, kan ik moeilijk weerstaan. Het wordt steeds meer en meer een echte quilt. Al ben ik ook steeds quiltboeken aan het bekijken om ideeen op te doen over hoe ik het wil afmaken.
Hopelijk hebben jullie ook een fijn weekeinde achter de rug met mooi weer!

8 opmerkingen:

Bibi zei

Dat klinkt weer heerlijk dat gerecht. Ook de yoghurt saus lijkt me goed te gebruiken voor verschillende gerechten.
Handig voor je man dat je kapster bent geweest:-).

Petra zei

Zo hey, dat zijn puur donkere wolkjes!
Ik vind dat ook zo mooi om te zien altijd. Het lijkt hier in Amerika altijd net een tikkie dramatischer dan in NL. (is het vaak ook, gezien de hoeveelheid regen of wind, zo'n wolk met zich mee brengt)

Anoniem zei

Mooi die foto's van die wolken.
Jullie hebben je niet verveeld het afgelopen weekend, dat zie ik wel!!
Beter dan wanneer je niks te doen hebt !!

Hier hadden we niet zulk mooi weer, zaterdag ging nog wel, maar zondagmiddag begon het al te regenen!

Goed voor de tuin zullen we maar zeggen!!

groetjes Thea

Francien zei

Nou je hebt je niet verveelt het weekend zo te lezen...en het receptje ga ik zeker eens uitproberen...bedankt...het sausje lijkt een beetje op de Tzazikisaus alleen doe ik er geraspte komkommer door...ook hier lekker zitten naaien in mijn kamertje en voor mijn andere blog nog een scrapkaartje gemaakt....mijn eerste stitchery gemaakt..niets bijzonders maar zal er een fototje van maken en plaatsen..
de kop is weer van de week af...hopelijk is het gauw weer weekend...
groetjes Francien.

Petra zei

Wat een dreigende luchtfoto's heb je genomen! Wat is dat dier in de tuin, een groundhog? Dat recept klinkt heerlijk!

Guute zei

Hoi Miranda, 't ziet er nogal dreigend uit bij jullie! Nu hier is 't zeker niet fameus! Heb je al stofjes verzameld? En nieuwsgierig als ik ben: hoe ben je eigenlijk in the USA verzeild geraakt???

Goof zei

Hoi Miranda, als ik bij jou lees, zou ik zo willen emigreren,... Geweldig zoals jullie wonen!En heerlijk om bij je binnen te mogen kijken!
Groetjes uit het verre Nederland van deze brabantse.
:o)

Else zei

Gaaf wat een mooie wolken! Gelukkig dat het nu beter weer is.
Groetjes uit Huizen, Else