dinsdag 16 juni 2009

Vakantie?

Vorig jaar toen was de regen ver te zoeken de hele vakantie. Dit jaar zitten we net als in Nederland veel binnen vanwege de regen. Okee,met een verschil dan.....het is hier wel warm. En benauwd. En met de dreiging van regen hebben we nu niet echt de behoefte om weg te gaan naar bv een zwembad.
De kids zijn nu in twee verschillende groepen ingedeeld voor tumbling, wat het niet echt leuk maakt voor mama. Ze mag nu dus nog een keer extra heen en weer rijden. En elke keer zit er net niet genoeg tijd in om iets te gaan doen. Zo is Joey 2,5 uur aan het sporten en Nikkie 1,5 uur. Maar ach die zijn lekker bezig( ik niet echt).
Met als gevolg dat ik last heb van mijn spieren en allergies waardoor ik me moe en niet vooruit te branden voel. Ik zou zo makkelijk alles aan elkaar kunnen slapen. Gelukkig probeer ik me dan maar wat op de huishoudelijke karwijtjes te storten en hebben de kinderen vriendjes te spelen. Zodat zij in ieder geval alweer wat leuke vakantie dagen hebben.
Vanmiddag mogen we met zijn drieen naar de tandarts. Ben benieuwd wat er met Nikkie der melk-hoektanden gaat gebeuren. Deze staan al meer dan een half jaar los, maar losser dan een klein beetje(voor mijn gevoel zijn ze niet losser dan een half jaar terug, ondanks wiebelen) komen ze niet. Ze heeft er nu telkens pijn aan. Want zolang deze er blijven zitten kan ze ook niet gaan beugelen. Niet dat ze daar zin in heeft.....
En onze Sam zijn eetlust is afgenomen sinds een ruime week. Zou hij nu gestopt zijn met groeien? Hahaha, stille hoop van mij natuurlijk. Nee, ik bood hem nog steeds 3x per dag voer aan, maar breng dit u terug naar 2x. Alleen heeft meneertje zo vroeg in de ochtend geen honger meer likt het. Wel wil hij mee het baasje weg brengen, met as gevolg dat zijn maagje, of zijn gal onderweg van streek was en hij zo op de gelukkig leren bekleding van de auto overgaf......aangezien ik daar niet echt tegen kan, gooi ik de auto aan de kant en gelukkig ligen die veze handen poets doekjes nog in de auto, net als een lege plastic zak. Snel poets ik de boel weer schoon terwijl het meneertje toekijkt. Ik laat hem nog even uit en gelukkig ik zie en ruik er niks meer van in de auto. Sammetje weer in de gordel en weer verder dan maar...en wat denk je.....ja hoor, nog een keer!!!!!!!! Grrrr, net nu ik Brandon zou ophalen. Dus weer maar even de boel cleanen. Maar door dit gebeuren ben ik 10 minuten later dan ik afgesproken had. Gelukkig levert dit geen probleem op. En als we thuis komen om half acht in de ochtend, zijn zowel Joey als Michael al wakker en zijn de heren ready/klaar voor te gaan spelen......Nikkie volgt pas een uurtje later en Sam....die ligt alweer in dromenland.

10 opmerkingen:

Francien zei

Ja Miranda dat is een "moedersvakantie"meestalk had na de schoolvakantie zelf 14 dagen ergens op een onbewoond eiland nodig vroeger...zo voelde het tenminste...( ik heb nu twee volwassen zonen)om bij te komen..en als je Sam weer zo vredig ziet liggen slapen zou je willen dat je voor een weekje of zo hem was...niet met het overgeven natuurlijk...maar gewoon zo...lekker oogjes dichtdoen en de boel de boel laten....sterkte!! de vakantie is pas begonnen..
groetjes Francien.

Petra zei

Hier ook regen.... Net nu het zwembad hier open is en ik er zoooo graag in zou willen plonsen;-)

Een snoepje 's avonds voor het slapen gaan helpt tegen gal spugen in de morgen bij hondjes. Het is inderdaad de lege maag die dat veroorzaakt.

Anoniem zei

ik ben net erug uit Nederland maar heb heerlijk weer gehad.
Volgende week is het helemaal lekker
weer!

Barnyard Country Gifts zei

Jammer van de regen. Hoop dat de vooruitzichten een beetje goed zijn. Alleen jammer dat jij je niet zo helemaal toppie voelt. Hier is het erg wisselvallig. Nog 4 weken en dan hebben ze hier ook vakantie.
Lieve groet, Annemieke

Anoniem zei

Gossie wat een gedoe !!

Jammer van die regen, vakantie staat of valt toch wel een beetje door het weer !!

Hier van hetzelfde laken in het pak.

Met een verschil, hier hebben ze nog geen vakantie !!Ik geloof nog 3 weken???

Groetjes en toch veel plezier gewenst!!

greet's foto's zei

och arme jij,je bent er maar druk mee hoor,mabel is ook een rare eter,ze krijgt een bak en daar doet ze de hele dag mee.
af en toe neemt ze een paar brokjes en dan rent ze weer weg.
Ga je nog weg deze vakantie,of blijf je net als ik lekker thuis.

lieve groejes van OMA NIJN

Petra zei

Hier ook last van allergie voor sporen, die door het natte weer ruim aanwezig zijn. Raar, toch, dat je daar zo moe van wordt, heb ik ook. Hopelijk wordt het binnenkort toch minder vochtig!

Bibi zei

Wat een gedoe zeg, je komt zo niet aan je eigen dingen toe. Ik hoop dat een snoepje helpt voor Sammy!

Shirley zei

Balen van de allergie, hier zitten er 2 aan de anti-histamine tot het herfst is, scheelt veel. Getver, zo nat en dan ook nog zo warm, zwaar vermoeiend, zoiets nodigt niet echt uit om te handwerken. Tijdens het wachten met wegbrengen en halen zou je misschien wat kunnen handwerken, ik nam naar sportlessen ed ook altijd wat mee om te doen.

Yvonne aka sommeke zei

Lastig, dat over en weerrijden met de kids. Ooit komt daar een eind aan, nog ff op de tanden bijten!
Bah, dat gespuug! Ik heb hier een nerveuze spugende kat... ogen en neus dicht en opruimen maar!
'k Duim voor beter weer en dat je toch ook wat rust kan vinden!