donderdag 4 juni 2009

Nikkie's eerste concert met de saxefoon en een wastest.

Terwijl we vanacht getrakteerd werden op een onweersbuitje is het weer gelukkig weer even afkoeld. Want na alweer een dikke week schitterend weer (30-38 graden C) had ik weer wel zin in verkoeling. Vooral 's nachs koelde het amper meer af en ondanks de airco binnen wat overgens heerlijk is, was het buiten amper te vertoeven. De hoge luchtvochtigheid en geen wind maakt het erg vermoeid om buiten te zijn, vooral als er ook nog eens weinig schaduw te vinden is als je met je hondje wilt wandelen. Dus lopen 's morgens vroeg het grootste loopje. 's Middags wilt hij amper de tuin uit en 's avonds is het afhankelijk van de warmte of we flink wat lopen.

Maar gelukkig zijn de nachten weer terug rustiger geworden. Bedankt voor het medeleven en al jullie tips. Ik ben aan de slag gegaan met het leren spreken en stil zijn. En daarbij doen we het laatste kwartiertje wat relax muziek aan. Iedereen verdwijnt vast naar boven op mij na en ik ga een beetje bij hem zitten om hem gerust te stellen. En als hij dan nog blijft proberen te gaan blfeen gebruik ik de plantesproeier. Alleen het zien van het ding lijkt al te helpen. Hij is al twee nachten weer rustig. Pffff, wat een verademing na al dat geblaf.
Afgelopen dinsdagavond was het dan zover. Samen met al haar medestudenten van het 6e jaar werd de lente uitvoering gegeven. Ze waren met meer dan 160 studenten die pas voor de 2de keer met zijn allen samen speelden. Want verschillende kinderen waren overgestapt naar andere instrumenten. Kompleet met dirigent speelden hun groep 3 liedjes waaronder de The eye of the tiger en het swingerige Shout. Ze deden het geweldig als je bedenkt dat het pas de tweede keer was dat al die 160 kids tesamen speelden. En ons meisje genoot enorm van het hele gebeuren. Want natuurlijk moest de feestjurk aan. En met der bling-bling schoentjes en met wat make-up is ze ineens een dametje. Natuurlijk een impressie erbij van een van de liedjes.

Vandaag heeft ze een field-trip of een excursie naar de D-Day memorial in Bedford. Deze is speciaal hier geplaatst, omdat dit plaatsje procentueel gezien de meeste soldaten (bewoners) heeft verloren van de gehel states tijdens de bevrijding bij Normandie(Frankrijk). Ben benieuwd wat ze ervan zal vinden.
Joey en zijn klasgenoten zijn aan het feesten geslagen. Elk weekeind zijn er al feestjes bij deze en gene. Deze zijn wel heel anders dan wat we in Nederland kenden. Hier wordt er wat gesport in de vorm van spelletjes, pizza's of BBQ wordt erbij gedaan en een zacht muziekje staat er op de achtergrond. Gelukkig het bevalt hem wel, al is het wennen. Zo ook is hij afgelopen weekeind wat gaan drinken met wat klasgenoten bij de Starbucks, hihihi de Amerikaanse coffeeshop. En wat ze dan zoal doen.....kletsen en iets anders drinken dan koffie. Nee geen sterke drank of een pilsje want dat mag hier niet geschonken worden onder de 21 jaar. Dus milk-shakes en een frisje en een van die lekkere koeken of taartjes erbij. Maar hij heeft er plezier in en is dan toch eindelijk eens onder zijn leeftijdgenootjes.
En eindelijk heb ik eens een testje gedaan om te kijken wat er nu eigenlijk zal gebeuren als ik die quilt met zijn geverfde stukjes eens in de was zou doen. Wat Yvonne, een van de lezers, had mij die vraag gesteld. Kijk normaal doe je dit eerst. Maar ik dus niet. Ik heb vertrouwen in mijn verfjes(ahum, en nu maar hopen dat alles goed gaat). Nog even vertellen dat het orgineel acrielverf is speciaal voor keramiek van het merk Mayco. Ik heb de kleur SS100 gebruikt want deze kwam het beste bij de kleur van mijn DMC garen nr. 816. Dit heb ik gemengt met de dubbele hoeveelheid van de textielmedium van het merk Folk Art.Dus hier zijn de resultaten. Ik heb even voor de handigheid geshreven dat wat voor en welke na, met een stift die speciaal voor textiel is. Eerst was het was machiene-lapje aan de beurt. Moet bekenen dat ik het tussen de witte was geduwd had met bleekmiddel in de wasmiddel(zit erin) en gewassen heb op HOT, zoals ze hier de kkokwas noemen. Maar ik had zoiets van dan zie ik ook wat het doet en mocht het afgeven dan bleekt het hopelijk weer weg. Maar buiten dat het glanzende wat vervaagd is, is de kleur amper verbleekt als ik hem vergelijk met de dan nog ongewassen hanwas lapje. Joehoe, gelukt. Niet uitgelopen of vlekken in de rest van de was gemaakt. Wel is de stift vervaagd. Nu het handwasje. Nou ja, het heeft wat liggen weken en ik heb er niet echt veel mee gesjoemeld. Voor mijn gevoel kwam deze er ongeschonden uit en ook gaf deze niks af. Dus mede quilters, we hebben er weer een uitdaging bij voor andere werkstukken. Enne ook gebruik ik deze verf voor hout te beschilderen, maar ook heb ik destijds Joey zijn piratenkamer de details zoals de zeemeeuwen , het schateiland met zijn palmbomen en de boten geschilderd over de gewone muurverf. Kortom volgens mij kan je hier alles mee schilderen en te bedenken dat ik die flesjes al meer dan 11 jaar heb. Ze drogen ook niet uit. Kortom waar voor je geld.



4 opmerkingen:

Yvonne aka sommeke zei

In the eyyyyyeeeee of the tiger!!!!
Dat zit er nu voor de rest van de dag goed in LOL
Oef, Sammeke leert het verschil ook tussen dag en nacht kennen!
Bedankt voor de test, 't is fijn om zo iets te weten voor ooit ...

Anoniem zei

Oma en Opa vinden dit geweldig Nikkie.Jammer dat we er niet bij geweest zijn,zoals vorig jaar.
Dat komt helemaal goed met je getoeter.Ook zijn we blij dat Joey z'n draai gevonden heeft en in het weekend goede ontspanning heeft.Dat maakt het een stuk aangenamer,want alleen maar studeren en sporten is welleuk maar toch niet alles.Afwisseling is nog zo leuk.
Knuffels,kusjes en vele groeten van Oma en Opa.

Bibi zei

Wat goed hee eye of the tiger!
Handig die test met de verf, dan weet ik wat ik moet halen de volgende keer als ik weer eens wat op textiel wil schilderen.

Petra zei

Knap van Nikkie!

En ook hartstikke fijn dat spookje de laatste twee nachten een engeltje is ;-)