woensdag 10 juni 2009

Laatste schooldag




(okee, deze staat niet zo mooi in het midden, maar alle begin is moelijk niet......en zo zien ze in ieder geval dat het handwerk is bedenk ik me maar)









Vandaag of eigenlijk moet ik vanmorgen zeggen hebben de kids alweer hun laatste ochtendje van school. Sammy ligt buiten te relaxen aan de deur en houdt zo de boel in de gaten. Niet dat er veel te beleven valt hiet in de straat, maar er komen toch menig insekt en vogel hem bekijken.....Joey had de laatste 3 ochtenden nog examens te doen. En dat terwijl zijn boeken al ingeleverd waren en ze de laatste twee weken niet meer als kletsen en tv kijken(volgens hem) deden. Geleerd voor de examens wordt er niet hier, zo zegt hij. Maar zijn gevoel was dat hij het wel goed gedaan heeft. Ook heeft hij gisteren een test gedaan op een van College hier in de buurt ivm zijn math. En aangezien hij hier voor geslaagd is mag hij volgend jaar ook math op college niveau gaan nemen. Nikkie heeft ook niet echt school meer. Ze mogen niet eens een tas meer mee nemen en behalve dat ze haar brood meeneemt mag ze nog wel kleurtjes en stiften meenemen. Nu zul je denken, het is toch maar een ochtendje? Ja, alleen lunchen ze nog wel op school en al rond half elf.......! Ja , vroeg...dat vinden ze ook, maar dan hebben de kids van werkende ouders in iedergeval hun lunch op......Gisteren kwam ze verbrand uit school en neem ik dus aan dat ze ergens ook buiten zijn geweest met het mooie weer, want het is heerlijk lenteweer. Zo rond de 25 graden en hoger, en behalve gister werd het tegen de avond weer zo lekker vochtig en liep de thermometer op en kwam er tegen half tien een lekker onweerbuitje over. Maar deze ochtend is daar al weer niets meer van te zien.

Ik ben lekker druk bezig met het doorpitten van het Wishje en moet zeggen dat het al ergens op begin te lijken. Mijnn steekjes zijn bij tijd en wijlen lekker regelmatig, maar ook vaak niet. Hihihi, hij begint steeds meer een oudje te lijken met al zijn opgepofte stukjes. Nu begreep ik destijds tijdens de les, dat mensen hier niet echt de oude look mooi vinden. Nou bof ik dan even, want dat vind ik net wel iets hebben. Maar kijk maar even mee naar wat ik zoal al gedaan heb.





En ons meneertje groeit tegen de klippen op. Want ook zijn we nog even langs zijn Vet/dierenarts geweest om te kijken hoe zwaar hij inmiddels is geworden. 42,5 Amerikaanse ponden dus, wat rond de 20 kilo is. En dat te bedenken dat hij nog een jaar te groeien heeft. Oepsie, weinig medium hondje dus. Maar een lievertje is tie wel. Zo speelt hij weet met de heren deze keer op de film .

En terwijl ik zo sta te filmen zie ik aan zijn beweging dat hij hem zo gaat peren. En jawel hoor, nog geen tel later rent hij via de tuin van de buren op zoek naar andere uitdagingen(hondjes misschien). Gelukkig krijg ik hem weer met wat hondensnoepjes weer te pakken en gaat hij mooi mee terug naar binnen.

15 opmerkingen:

Corrieneeltje zei

Hallo Miranda, ineens stond daar je naam op mijn weblog bij de reacties en zo kom ik ook even bij jou op bezoek. Ik vond meteen je geruite achtergrond met strikjes heel erg leuk en ik zie al dat er heel veel te lezen valt. Je hebt erg mooie stitcheries gemaakt, daar hou ik van en erg mooi verwerkt in je quilts. Ik zag ook een prachtig huis op de foto met de donkere lucht en dat doet me denken aan een heel mooi huis dat ik pas geborduurd heb, dat zet in binnenkort ook weer op mijn weblog.
Hartelijke groeten vanuit een zonnig Nederlandse kustdorp.

Francien zei

Niet zo mooi in het midden????...wat kan jou het schelen...het is PRACHTIG je stitchery...maak ik me druk omdat me steekjes te strak zitten op mijn proeflappie...Het wordt een prachtquilt van jou zo te zien Miranda...Ik vind het altijd prachtig het die doorgepitte quilts...Het opgebolde doet me denken aan een sprei die mijn moeder zo had met van die dikke kussentjes...Ik kan het niet zo goed...meestal pit ik door de bovenste en de vullinglaag en doe de achterkant er later achter..is niet echt quilten maar als ik het door 3 lagen doe...ook met of zonder ring ziet het er niet uit...en voor wie het niet leuk vind...jammer dan!!Ben benieuwd hoe je quilt er uitziet als je hem af hebt...
groetjes ( hier is onweer) uit Holland...Francien.

greet's foto's zei

hallo Miranda.
leuk fimpje van het hondje met baasjes,heerlijk he als hij ervan door gaat,maar moet je maar dnken,zo blijven we ook in beweging.hoelang krijgen de kids vakantie.met het borduurwek moet je zelf beslissen toch,ik vind het mooi zo hoor,je bent wel druk ermee he.(borduurwerk).IK zit nu veel achter de computer.
heel veel LOVE van OMA NIJN

Yvonne aka sommeke zei

Is het je eerste handquiltwerk? Vind ik nog goed meevallen hoor. Mijn eerste wil je niet zien.

wilma zei

Prachtige dingen laat je weer zien!!
Ach het is handwerk toch??

greet's foto's zei

nog een kort bericht, il zit hier te genieten van een moeder specht mmet haar jong,zo lief, en dat in mijn tuin.later laat ik wel foto"s zien hoor liefs van OMA NIJN

Anoniem zei

Hoi Miranda via Oma Nijn kwam ik op je blog terecht,wat geweldig om alles te lezen,je maakt mooie quilts en het is leuk om je avonturen te lezen en de prachtige foto`s erom heen,je vind het vast niet erg als ik je blog ga volgen,want wil graag alles een beetje lezen en dan moet ik naar 2007 zie ik,groetjes Joke en tot gauw weer.

Petra zei

Kai en Saskia moeten nog een week en een dag (nou ja, dag, net als bij jullie is het maar een paar uur) naar school. Ha ha, Cosmo doet dat stiekeme ontsnappen ook.

Annelies zei

Je quilt wordt prachtig. Wat is het toch een mooie combinatie van patchwork en stitchery.
Bij mij zitten de jongens nog hard te studeren voor hun proefwerkweken.

Else zei

Vergeet niet het is HANDWERK!! Ik vind hem super worden, en oeps je hondje word een KANJER die gaat de buurt onveilig maken(lol) Lekker dat de kids bijna vakantie hebben. Fijne dag, uit een nat Huizen. Groetjes Else

Barnyard Country Gifts zei

Hallo Miranda, onze kids moeten nog 5 weken naar school, en dan eindelijk vakantie. Ze zijn er zo erg aan toe (ja, nu al).
En je stitcherie-quiltje is een juweeltje. Heel erg mooi geworden.
Liefs uit een heeeeeeel nat Nederland, Annemieke

Bibi zei

Jullie meneertje is in elk geval wel avontuurlijk hihi, leuk met je gechat te hebben gisteren:-)

Anoniem zei

Ow haha ik wilde een heel bericht tikken in je chatbox,maar dat ging niet,dus hier even verder,met een sol(scrap online)krijg je via de kaartenclub hints en op het eind ga je zelf frutsels erbij plakken,je woont trouwens prachtig,ik ben dol op rommelen in ons huis en Diesel is zekers een schatje,maar erg ondeugend,alles wat ik gezellig wil maken,komt zij het verstoren haha,ik weet dat ik haar bepaalde dingen wel moet afleren,maar ze is zo lachwekkend,jij hebt een hond zag ik,dat zouden wij ook wel willen,maar vind het zielig omdat we werken,heb maar 1 dag vrij.Ik ga je link plaatsen op mijn woonblog zodat ik je avonturen kan volgen,groetjes Joke.

Cindy at her Country Home zei

Lieve Miranda, Kijk even op m'n weblog heb een verrassing voor je vanuit mijn hart! Liefs van Cin X

Ingrid. zei

Wat is 'ie mooi geworden !
Gefeliciteerd met je prijs van Cindy !
Goed weekeinde , groetjes Ingrid .