donderdag 11 juni 2009

De eerste vakantiedag....

Vanmorgen liep ondanks de vakantie van de kids de wekker gewoon weer lekker om 6 uur af. Wat was het lekker afgekoeld met de onweer en regen van gisteravond. Slaapt weer zoveel beter. Ook Joey werd vroeg gewekt, want een van de tumbelvriendjes Garret kwam een dagje gamen. Dit kereltje(11) is overgens een toptalentje. Hij was bij de laatste landelijke wedstrijd de beste van alle jongens onder de 14 van de USA. En aangezien zijn moeder zo vroeg ging werken......stond deze iets over zeven al bij ons thuis. Gezellig hoor, maar Nikkie was ook bijtijds wakker en wilde vandaag eigenlijk weer wel eens een schilderijtje maken. En daar mamma in een ver verleden (34 jaar terug )ooit nog eens met olieverf geschilderd had(ja, ik had les daarin en zat tussen allemaal volwassenen als een van de weinige kinderen), besloot ik dus mee te doen. Alleen deze keer verfden we met acryl- verf. En wat een lol hebben we saampjes gehad. Maar ik ben verbaasd van de resultaten tot zover. Nikkie maakt een schilderij over wat er zoal in haar leventje heeft plaats gevonden in 2009. En ik besluit een droomkamertje te schilderen. Wat een ideeen borrelen er op bij ons beiden. En steeds weer een stapje verder. Kijk maar weer mee. Okee, momenteel heeft de camera het begeven. Kapot dus, maar gelukkig is manlief zo up to date, dat hij van het geheugenkaartje de foto's er zo af kan krijgen. Ja, dat soort dingen ben ik weer geen ster in. En dan toch fijn dat we elkaar zo aanvullen.
By the way, als jullie goed kijken zie je dat Nikkie der haar wat veranderd is. Ja, ik heb het geknipt ....ze wilde graag zo een mini ponytje en het lichtjes opgeknipt en ze is er reuze blij mee..... Hier is het net gewassen en valt het nog niet zo lekker losjes, maar we zullen binnenkort weer
wel een close-up foto van nemen. Ik moet zeggen dat wij ze steeds meer op haar grootste nichtje gaat lijken.

Maar eigenlijk doet ze dat haar hele leven al.....
In de namiddag gaan ze met zijn drieen weer lekker tumbelen/springen en ik schilder nog wat verder. De vloer( het zou zo een mozaiekpatroon of quiltpatroon kunnen worden) is in perspektief geschildert...een term die ik onthouden heb, de bank is geinspireerd op een Bretz bank(Moon genaamd en ontworpen door Eva Schroeter)die uitkwam in 2006(gevonden in een van de bewaarde tijdschriften Eigen Huis & Interieur waar die trouwens een erg druk bloemmotiefje heeft, maar wel de zilveren pootjes).

De deur probeerde ik na te maken (van de eigen deuren hier in het huis) en de hondjes op de laatste foto zijn gebreide exemplaren. Die heb ik uitgeknipt en liggen zomaar los op. Geen idee of ze er daadwerkelijk bij komen, maar ik vind wel wat hebben. In ieder geval vrees ik dat ik ook dit weer eens vaker ga doen. Manlief vindt hem nu al prachtig en wil hem al meenemen naar zijn kantoor. Niet dus....ik wil hem eerst eens echt afmaken.


Vanavond aten we fish and chips met een gezonde salade. Nee, deze keer gewoon thuis en niet bij Benjamins. Dan komt er voor de tweede keer vandaag een onweerbui langs en het gaat weer lekker te keer. Zo nog even mijn post bekijken en dan is hier de dag weeral voorbij. Welterusten!

8 opmerkingen:

Anoniem zei

Wat leuk Miranda !!Ik vind het wel wat hebben,je schilderij.En dan is het nog niet eens af.Knap hoor.

Jij vind het ook leuk volgens mij,om van alles wat te doen.
Dat vind ik nu ook ,steeds iets anders.Want er zijn zoveel leuke dingen om te doen.En op deze manier word het nooit vervelend.

Fijn weekend,Thea

Yvonne aka sommeke zei

Heb je nog verborgen talenten?
Schilderen, haarknippen ....
Knap!

Cindy at her Country Home zei

Nou Miran..., met verbazing ben ik je schilderij aan het bekijken wat LEUK!! Oohhhh daar moet je echt verder in gaan wat kan je dat goed zeg. En ik heb voor deze "country bank" die we nu hebben ook een bratz bank gehad, een sofa in koningsblauw fluweel. Dus had vwb de bank even een herkenning, zo leuk. Voor een paar jaar geleden vond ik de "Lodewijk" stijl heel erg leuk in huis. En je hebt je Award zeker verdiend hoor, plaats wel niet zoveel reacties maar lees zeker met je mee. Klik op het Award plaatje en sla het op in je eigen bestand om het dan weer op je blog te plaatsen. Je behoort tot de feestslinger! Lieve groetjes van CinX

Anoniem zei

Ik lees je blog al 'n tijdje maar reageer eigenlijk nooit...
Je hebt vele talenten! Naast quilten schilder je ook nog eens hartstikke goed! M'n complimenten! Oók voor je gezellige verhalen,
groetjes,
Lian,
Breda

greet's foto's zei

hallo MIranda.

wat ben jij creatief zeg,goh,je kan ook van alles.
dat schilderij is goed hoor,wil ook die van je dochter nog een keer zien,heeft ze talenten van haar moeder?
liefs van OMA NIJN

kastelke zei

Wat zijn jullie toch een ongelooflijk creactieve talenten!!!
Ik sta elke keer versteld!

Else zei

Hey bezige bij,
Wat heerlijk, zo lekker samen freubelen. Het schilderen gaat je goed af, weet je zeker dat je het lang niet gedaan hebt! Hopelijk krijgen we binnenkort een affo foto te zien (lol)
Groetjes Else

nikkie zei

mam
dat mog je niet zeggen dat ik op de achter grond was


nu weten ze het :(




grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr


nikkie