woensdag 13 mei 2009

Mijn "moestuin"

Een maandje of zo geleden heb ik toch lekker het een en ander gezaaid. Verschillende kruiden,(bieslook, peterselie, selderie, groene en rode basilicum en tijm) slaatjes, (rucala, ijsberg en krulsla), en ook zo de bloemetjes(ijsbloem, zonnebloem, siererwten, stokroos, lavendel, en een amerikaanse klimplant die alleen 's avonds en 's nacht bloeit moonflower genaamt) . Maar ook hier lopen de resultaten niet over. Door de heftig nachtvorst en de warme dagen van een paar weken terug heeft dat volgens mij flink het resultaat verknalt. Want alles kwam geweldig op, had de boel verspeend, maar ondanks dat het binnen stond, vrees ik dat de airco(die ook voor de warmte hier zorgt) ervoor gezorgd dat op een van de ochtende het meeste voor dood lag. Water toevoegen heeft maar bij enkele resultaat gehad. Dus vrees dat ik nu de temperaturen al zo warm zijn overdag, rond de 30, weer geen schijn van kans zal maken. Maar ik ga toch de gok nemen. Want gelukkig had ik niet alles uitgezaaid. Momenteel heb ik dus nog 5 siererwtjes over en 3 moonflowers. En nog wat van de rode basilicum. Deze staan inmiddels hier al dag en nacht buiten. Om aan te sterken dus!

2 opmerkingen:

jacquel zei

ben benieuwd, veel suc6 met je moestuintje

Yvonne aka sommeke zei

Heb je wel de goeie groene vingers?
(vraagt diegene die helemaal geen groene vingers heeft ;-))