maandag 11 mei 2009

Luie moederdag

Zondagochtend sliep zelfs ons hondje uit. Pas tegen kwart over zeven hoorde ik hem voor het eerst. We gaan vooruit! En aangezien ik net iets eerder wakker werd en de rest nog in dromenland was ben ik heerlijk in het pyamatje deze zonnige dag goedemorgen gaan zeggen samen met het beesie. Nu al warm, ziet er weer veel belovend uit dus. Na weer uitgebreid de bloemetjes te hebben bewondert gaan we weer naar binnen en even later sluipt Joey de trap af. He mama, moet jij niet terug naar bed? Niet echt dus. Samen dekken we de tafel en maken de broodjes warm. Jusje op tafel en een bakske koffie en wachten tot de rest naar beneden komt. Gezellig ontbijten we en krijg een joekel van een moedersdag-kaart. En wat boeken voor de quilthobby en een bosje gemengde bloemen. Gezellig! Onze Sam is nog helemaal lui van gisteren. Blijkbaar was het een "zware"dag voor hem geweest. Behalve voor zijn eten en zijn loopje om zijn behoefte te doen is er geen beweging in te krijgen. Gelukkig zijn er meer in huis die weinig puf hebben. Dan maar lekker op het gemakje boekjes lezen die we afgelopen week gekregen hadden. Zo fijn op het balkon, met een zonnetje en zo nu en dan een natje en een droogje. En weer bereikt de temperatuur ruim de 30 graden. Wat een leven zo.....dit houden we dan ook makkelijk vol en sluiten de avond af met nog een "Ik hou van Holland" uitzending van afgelopen koninginnedag.

Maandag ochtend: het mooie weer is weer voorbij. De regent druppelt weer lekker naar benee en dus kan ik eindelijk weer eens lekker de boel bijwerken. Wasjes had ik al gedaan in het weekeinde, maar het strijkje toch gelijk maar weer weggewerkt, net als het vouwwerk, het poetswerk en dus nu bij mijn koffiepauze schrijf ik dus maar even bij. Inmiddels is er weer al een half uurtje zomaar voorbijgeraast en zal ook nog even stofzuigen. En vanmiddag.....in ieder geval weer iets leuks.

7 opmerkingen:

Annelies zei

Leuk, je bent heerlijk verwend met moederdag !

Yvonne aka sommeke zei

Lekker lui zijn moet gewoon op moederdag! Ga je iets maken uit het boek van B. Hayes? Ziet er leuk uit!

Petra zei

Gelukkig duurde die regen niet lang! Zon moet er zijn! Wij komen morgen jullie kant uit, maar zullen helaas geen minuut extra tijd hebben.

Bibi zei

Lekker lui hihi. In de ochtend waren wij druk in de weer want de familie kwam bij ons eten,en toen die weg waren heb ik niets gedaan dan op de bank liggen met de tv aan.Dat was lang geleden!
Ik heb mijn moeder ook quiltboeken gegeven zodat ze kan bepalen wat voor quilt ze wil hebben en dan laten we haar design maken door een quiltster.

wilma zei

Wat een heerlijke dag heb je gehad!!
Fijn dat je zo verwend bent..

Anoniem zei

Wat een leuke moederdag heb je gehad Miranda, dat was echt genieten zeker met dat mooie weer.
Ik kreeg ook nog een prachtige bos met 50 gemengde rozen,hartelijk bedankt Solletjes !!!!!!!!

Anoniem zei

Ha Miranda, je bent nog lekker Nederlands, he? Succes met zaaien en poten. Wat heb je trouwens gezaaid?

Groet,
Karin