donderdag 19 november 2009

De huizenmarkt

Net als wat we al gedacht hadden, we krijgen weer nieuwe buren. Aziaten......, ze zijn al druk bezig in het huis, nee niet met verhuizen. Wat hier overgens heel normaal is, daar de huizen helemaal geverft gelakt en gepoetst achter gelaten wordt. Maar verwacht ze wel voor de kerst zal ik maar zeggen. En dus zijn bijna alle huizen in de straat weer bewoont. Bijna ja, want weet je nog het grote huis waarvan er verteld was tegen ons dat ze in de grote vakantie in wilde.....juist ze zijn nog steeds bezig erin. En volgens mevr. eigenaar zijn ze(waarschijnlijk maar 1 maan) nog bezig met verven, en dan mogen de vloeren nog gedaan worden.......en oja, hun huidige huis was nog niet verkocht.....vandaar dat alles op langzaam gezet is.
Gisteren zat er hier een snijdende koude wind, zeer ongebruikelijk hier overgens. Zo een waarvan de tranen over je wangen rollen ja. Met een gevoelstemperatuur van 3 graden....brrrrrrrr. Dus ja, wat doe je dan. Eerst kaarsjes aan, want dat maakt het wat hagelijker. En dan maar huizen bijbouwen nu de markt weer lekker lijkt te gaan. Want sinds enkele maanden ben ik leerling bouwkundige. Maar jeetje dat valt niet mee. Er gaat wel eens wat mis namelijk. Denk je alles mooi voorbereid te hebben door alles vast te maken alvorens het echte werk, en als je dan klaar ben zie je ineens iets of wat scheef zitten. Dan vervolgens eens beter meten doormiddel van een heus hulpmiddel. Maar nog blijf ik er scheve ramen of schoorstenen zien zitten. Ahum...ja da's de leerweg, maar het heeft ook zijn charmes denk ik dan maar. Alles is immers handwerk. Hier geen liftjes of kruiwagens of van die handige mannetjes. En of ik er ooit huurders voor zal vinden? Maar ik laat jullie wel mijn bouwwerkjes zien van de huizen van de laatste paar dagen (en overuren draaien tijdens de slapeloze uren des nachts).
Je kunt in ieder geval zien dat er huizen staan. Misschien moet ik nog maar is voor tuinder gaan spelen en de boel wat oppimpen...
Verder kreeg ik nog een verzoekje voor het sjowen van mijn maaksels van de siggy's. Nou ze zijn nog niet zo ver als de huizen hoor. Ze moeten nog een leuk randje krijgen maar hier zijn ze dan.
Maar ik kreeg er ook weer eentje binnen, is het niet een schattige poesje...
Inmiddels zijn ze allemaal uniek geworden en zien er stuk voor stuk anders uit. Kun je trouwens zien dat het rode vogeltjes zijn? Moet dus eigenlijk een beetje de red Carnalsbird voorstellen.
DE vogel van deze staat Virginia dus. En met de feestdagen voor de deur vond ik het ook wel wat feestelijks geven. Foto is trouwens uit het argief van een adverteerder....
Aangezien de heren het af en toe erg lastig vinden om niet met Sam te spelen gaan ze hem zo nu en dan gezelschap houden op zijn bedje. En zo zitten de 3 mannen dan op een rij...

2 opmerkingen:

conny ten berge zei

Je bent stevig aan het bouwen geweest, bij jou geen recessie in de bouw!

ria vogelzang zei

Wat een goed gebouwd huis! Volgens mij slaag je binnen de kortste keren voor je "bouw-examen" ;)!
En wat een lief vogeltje, misschien kan ik die in klei namaken..... ; wordt ie vast niet zo mooi als in het echt...
Ga zo door met je siggies.. mooi hoor!