zondag 22 november 2009

Nachtvorst en toch nog bloemen en vakantie

Allereerst even show-time van mijn siggy's. Enkele dan. Want deze mogen weer op de post. En aangezien er een aanvraag was van een kerstmotiefje aan de randen....zijn ze dit geworden.


Mocht er nog iemand van de siggy-club intresse hebben in varianten van dit vogeltje...
dan hoor ik het vast wel.

Afgelopen nacht was het weer eens heerlijk koud. Vanmorgen om 7 uur was het -4 C. Met als gevolg dat ik weer eens lekker geslapen heb voor de verandering. En hebben we weer een stak zonnetje schijnen. Hopelijk warmt het vandaag weer lekker op. Want gister was het ook weer lekker aangenaam. Niet meer boven de twintig graden hoor maar nog net warm genoeg om tegen het middaguur lekker een bakje koffie te drinken op het balkon. Joe's vriend Brandon
wordt opgepikt en komt gamen. En nog samen met Mike, die deze zomer hier was, en zijn vrienden uit Nederland spelen ze on-line een spel. Wat hebben de heren genoten. Maar ook Nikkie hoor! Die zit met der laptop met Amy te kletsen. Hier genieten ze duidelijk erg van.

's Avonds kwamen Brandons moeder en oma hem ophalen, maar eerst heb ik ze getrakteerd op een Mexicaanse/Zwitserse kaasfondue/raclette. Hoe dat is? Nu, hier hebben ze blikjes tomatenblokjes met wat pit van de mecicaanse pepers erin. En daardoor meng je dan een blok smeltkaas van hier. Daarin dop je dan stokbrood, komkommers, mini tomaatjes en ananas in of doe een schepje over je gekookte aardappeltjes. Samen met een lekkere salade .......en gesmult dat we weer hebben. Ze waren erg blij met te zien hoe wij zo iets nu eten, want hier zie je dat ze mais-chips erin doppen en als snack eten. En waren het er over eens dat ze het beslist ook eens zo gingen eten met hun mannen.

Nu met al die mooie stoffen en patronen in mijn bezit, kan het quilten niet snel genoeg gaan. Dat snap je zeker wel. En dus met nog drie blokken van ongeveer 20cm te gaan voor dit quiltje, het eindpunt in zicht dus ...zet ik mijn beste beentje, nu handje dan, voor. Maar stiekemweg neemt zoiets behoorlijk wat tijd in . Ik denk een hele dag en avond tesamen dekensteekjes en verstop steekjes naaien, voordat er eentje klaar is. En met het resultaat ben ik erg tevreden. Het resultaat begint erop te lijken. Nu nog een bloempot en het grootste huis te gaan ........


En inmiddels ben ik aan de laatste bloempot begonnen....


Een takkewerk ...................hahaha!

8 opmerkingen:

Annelies zei

Leuke siggy Miranda !

ria vogelzang zei

Mooie siggies heb je gemaakt en wat een schitterende bloem-(takke-)potjes..... ;)!
Onze jongens zijn ook echte gamers en je ziet ze dan ook echt met iedereen over de hele wereld chatten! Ik vind het super, zolang ze er maar niet de hele dag achter zitten. Ze hebben echt plezier en chatten geweldig in het engels!
Geniet van je dag!
Hoe is het met je gezondheid? Ik hoop dat je je al stukken beter voelt!

greet's foto's zei

hoy Miranda
heb een paar berichten tegelijk gelezen,je werkjes zijn heel mooi,maar ben je misschien gewoon een beetje te druk,die Prozak zou ik maar terug geven want daar wordt je helemaal niet vrolijk van hoor,lieve meid straks zit je in holland en dan is alle stress weg,lekker bij je fam,.

o,,jee,klink ik nou oudbollig,echt iets voor een oma,sorry hoor.''

beterschap,liefs van Oma Nijn

Natasja Valentijn zei

Ik kreeg van Anja (Utah) een Creative Blog Award. Nu moet ik 7 awards uitdelen. Ik heb jou gekozen (zie mijn blog), omdat je altijd klaar staat met goede adviezen. Je leest mijn blog trouw en laat ook altijd een reactie achter. Je hebt waarschijnlijk al eens eerder zo'n award gekregen. Je hoeft er niets mee te doen; zie het als blijk van waardering!

Groetjes Natasja

Mascha zei

Ik vind die blokken met de bloempotten erg leuk. Ben zo benieuwd hoe het eindresultaat is.
Groetjes Mascha

katrien zei

Leuke siggie hoor.Ik heb ze jaren gespaard maar nu niet meer.sorry.
En de DJ nee hoor ik begin er niet opnieuw aan,ik hou het bij de mini.Succes met de jouwe.

Lida zei

Hoi Miranda,
Wil je even laten weten dat je pakket goed is aangekomen, de envelop was licht beschadigd, maar de post hier had er daarom een stevige plastic zak om heen gedaan! Hij blijft dus nog even dicht tot 6 december en op de 23e ga ik er mee pronken op mijn blog! Bedankt alvast en graag tot schrijfs, groetjes
Lida

Lida zei

P.S. ben trouwens weg van je vogeltjes! Mijn siggy voor jou is onderweg, groetjes
Lida