vrijdag 27 november 2009

Vakantieweekje

Daar de kinderen al de hele week vakantie hebben gebeurt er niet zoveel op het creative vlak. Okee, er is een boeketje met blommekes gemaakt. De voorlaatste van de reeks. Alleen nog een huis te bouwen en dan kan het spul aan elkaar gemaakt worden.
Maar niet alleen wij hebben ons al lekker vermaakt, ook de hondjes hebben heerlijk gerend en gespeeld. Nee niet zomaar een keertje, maar wel een paar keer deze week.



De foto's spreken voor zich niet....
En het weer was fris, af en toe wat zon. Maar ook veel zware bewolking en af en toe wat regen. Kortom herfstweer...
Gisteren was en vandaag is manlief ook vrij. Waarom dan.... omdat het gisteren Thanksgiving was. Dus mochten we weer aan de kalkoen geloven. Deze keer eens bij ons overgens, samen met de Engelse vrienden. Al werd het deze keer niet een gevulde.... zoals vorig jaar....
maar een winecan turkey met gebakken aardappeltjes en een spinazie salade met gedroogde cranberries en pican-nootjes.Een winecan? Was datte vraag je? Nou hier kennen ze het bierblikjes principe......
Het spoor nu helemaal bijster? Nu ze hebben hier een metalen houdertje waarin een blikje past waarop je een kip of een kalkoen kan plaatsen, maar op dit filmpje http://www.youtube.com/watch?v=xS6R2IzDI10 plaatsten ze het gewoon over een blikje. En dat blikje dat kan dus van alles zijn. Ook met fris schijnt het lekker te zijn Deze keer was het een leeg bierblikje waarin ik voor de helft witte wijn, Chardonne, gevuld had. Het beesie lekker ingesmeerd met kruiden voor een vogelachtige en dan mooi op het houdertje zetten. De BBQ (oven kan ook)aan en het beest ruim 2,5 uur laten staan op een temperatuur van 350 grade F of 175 C. Het laatste uur de aardappeltjes erbij en we hebben weer heerlijk gesmuld! Wat het resultaat is een erg smeuig en smakelijk vlees, waar alles tot op het bot opgepeuzeld werd. En dat korstje.....zo lekker knapperig! We hadden het overgens toen opa hier was met bier en een kip geprobeerd. Ook al zo geslaagd, alleen dan een half blikje bier en een kip en 105 minuten .

8 opmerkingen:

Yvonne aka sommeke zei

Ik ga vanavond uit eten, moet dus nog even wachten. Ooooh, het water loopt me nu al in de mond en dan moet ik nog hopen dat ik ook zo iets heerlijks op m'n bord krijg.
Thx voor het recept van kip/kalkoen op blik. Eerst maar eens kijken of m'n oven hoog genoeg is. Voor BBQ is het hier wat te koud!
Goe weekend Mirreke!

quilting Jeannet zei

Wat een schattig mandje Miranda, ik ben er weg van, dat is dus een onderdeel blijkbaar van een grotere quilt,ben benieuwd joh . Fijn weekend, Jeannet

My name is Riet zei

Wat ziet dat er lekker uit en wat een goed idee, dat blikje. Mooie stukjes voor je quilt. Fijn weekend

ria vogelzang zei

Lieve blommetjes, Miranda! Ben benieuwd hoe de quilt eruit gaat zien!
Je hebt leuke honden; ze zijn wel wat groter dan onze twee, maar ze hebben wel minstens net zoveel plezier samen als die van ons... ;))
Geniet ze nog even van dat lekkere kokkerellen, volgens mij kun je dat heel goed!!
Fijn weekend!

Petra zei

Wat een heerlijke foto's van de doggies!
Bij ons ook favoriet, de kip op het blikje ;-)

Bibi zei

MMMM het water loopt me in de mond, net nu ik jou stukje lees, heb ik een bordje left over Thanskgiving kalkoen onder mijn neus. Die van ons was niet verkeerd maar die van jou lijkt me veel lekkerder! Ik ga dat ook maar eens proberen, met die beercanhouder die we toevallig al hebben;-)

conny ten berge zei

Ziet er indrukwekkend uit, die kalkoen!

Mascha zei

Mooi mandje.
De foto's van de honden zijn ook zo erg leuk om te zien.
Dat recept ga ik zeker een keer uitproberen. Ziet er heerlijk uit.
Groetjes Mascha